MS Windows
briani 27239
Password
Fra : Elly Hansen

Dato : 01-06-03 17:17

Hej Alle
Jeg har pludselig fået et stort problem.
Min Windows2000 meddeler mig pludselig og uden forudgående
advarsel, at mit password er udgået, når jeg så forsøget at oprette
et nyt, så får jeg meddelelsen, at jeg ikke har rettigheder til dette.
Jeg kan ikke komme på min maskine fra mig selv, men jeg har
den på netværk - helt privat -, så jeg kan godt komme på fra en
anden, men jeg kan ikke starte rigtigt op.

Jeg har forsøgt at lægge Windows2000 ind een gang til på et andet
drev på den pgl. maskine, det virker, men alle mine indstillinger er
væk.

Er der en her der har et meget godt forslag,.

m.v.h.
Ole J. Hansen

Fra : Kasper Vibe Grevsen

Dato : 01-06-03 17:25

"Elly Hansen" <elha@mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Alle
> Jeg har pludselig fået et stort problem.
> Min Windows2000 meddeler mig pludselig og uden forudgående
> advarsel, at mit password er udgået

Er det administratorpasswordet? Ellers prøv at logge på som Administrator og
forny dit kodeord derfra.

--
mvh Kasper / Unlock Århus
www.unlockaarhus.dk

Oplåsning af mobiler med fuld garanti
også nogle Nokia og Motorola modeller online

Fra : Elly Hansen

Dato : 01-06-03 20:34

Hej Kasper
Det ville jeg gerne, men hvad er administraæætorpasswordet ?, ja
grin du bare, men jeg ved det ikke, men er der en mulighed for, at jeg
kan komme bag om systemet fra en anden computer.
m.v.h.
Ole j. Hansen
"Kasper Vibe Grevsen" <kaspervg@mail1.NOCAPSstofanet.dENMARk> skrev i en
meddelelse news:bbd9co$euh$1@sunsite.dk...

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-06-03 20:50

Elly Hansen wrote:
> [...]
> grin du bare, men jeg ved det ikke, men er der en mulighed for, at jeg
> kan komme bag om systemet fra en anden computer.

hvis du har installeret win2000 og valgt et brugernavn, så har
administrator-kontoen vist ikke noget navn.

husk at brugernavnet er "Administrator", ikke "administrator"

--
mvh Søren Nielsen
http://www.soerennielsen.dk/akvarie/

Fra : Elly Hansen

Dato : 01-06-03 21:12

Hej
Jeg er virkelig på den, skal det virkelig være den eneste mulighed
at formatere det drev hvorpå Windows ligger.
Er der nogen der har nogen lyse ider, jeg er med på hvad som helst
jeg har et STORT problem.

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-06-03 21:34

Elly Hansen wrote:
> Hej
> Jeg er virkelig på den, skal det virkelig være den eneste mulighed
> at formatere det drev hvorpå Windows ligger.

Sikkert ikke

> Er der nogen der har nogen lyse ider, jeg er med på hvad som helst
> jeg har et STORT problem.

er drevet FAT32 eller NTFS ?

lyder dette som noget du kan bruge:
"NT Password Recovery Bootable CD"
det er ien isofil som kan følgende:

"The following is a bootable cd creator utility for Petter Nordahl's
NT/Win2k Password Recovery utility, the utility allows to set/reset the
password of the administrator user, by anyone who has physical access to the
machine."

http://neworder.box.sk/codebox.click.php?id=35326&url=http%3A%2F%2Fwww.dmzs.
com%2Fftproot%2Fsecurity%2Fpassword%2FNTRecovery-DMZS.iso

her er et program som skulle skaffe adgang til NTFS fra DOS:
http://neworder.box.sk/codebox.click.php?id=15181&url=http%3A%2F%2Fnewdata.b
ox.sk%2Fneworder%2Fu%2Fntfsdos.zip

her er et link som du måske skal kigge lidt på.
(der er vist nogle popups, men dem ser jeg ikke )

Fra : Soeren Nielsen

Dato : 01-06-03 21:36

Soeren Nielsen wrote:
> her er et link som du måske skal kigge lidt på.
> (der er vist nogle popups, men dem ser jeg ikke )
Dooh
http://neworder.box.sk/codebox.links.php?&key=winpasscrk

Fra : Elly Hansen

Dato : 02-06-03 15:10

Hej Alle
Jeg vil gerne takke dem der har svaret på mit problem, men jeg
er ikke dygtig nok til at forstå og evt. afhjælpe mit problem, så jeg
har nu formateret mit drev.
Men tak alligevel.