god dyrlæge...
Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-03-01 12:49

nu når vi har fået denne dejlige lille mis skal vi jo også have hende
steriliseret.....
jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en rigtig god
katte-dyrlæge i trekantsområdet???

en anden ting er at der er nogen der siger at hunkatte har bedst af at
få killinger mindst en gang i deres liv... ellers bliver de
underlige..... nogen der tror det har noget på sig??
( ikke at jeg selv tror det men tanken er da facinerende??)
--
knus sabina

behind every good woman, lies
a trail of men.....*SF*

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 28-03-01 15:27

Sabina Hertzum <sabina@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ogkw6.7$84.2883@news010.worldonline.dk...
> en anden ting er at der er nogen der siger at hunkatte har bedst af at
> få killinger mindst en gang i deres liv... ellers bliver de
> underlige..... nogen der tror det har noget på sig??

Påstanden om at katte skal have killinger mindst en gang i sit liv er ren
ammestuesnak ingen af mine katte har noget sinde haft killinger men er
alligevel ikke spor mere underlige end katte normalt er

Masser af hils fra
Ami

Fra : trine

Dato : 28-03-01 16:54

hhhhmmm....det eneste jeg ved er, at det bestemt godt kan betale sig at
ringe rundt for priser....Luna ( den lille yndige dame ) skal jo også
stereliseres når hun er gammel nok ( i skrivende stund er hun kun 3½
måned )...så da jeg for nylig skulle have Emil kastereret, tjekkede jeg
også priser på sterelisation.....min egen dyrlæge og mange andre tager cirka
1400,-, medens de på inges kattehjem kun tager omkring 900,-......så forhør
dig inden du bestemmer dig

Knus og bløde potedask fra

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-03-01 17:08

jeg har ringet til de tre steder jeg umiddelbart kender til og synes
virkede ok... dyrlægen der kasterede sweety og den største dyreklinik
her i området..... og så til dyrehospitalet i kolding ( fundet gennem
www.ddd.dk ) ...
prisen ligger generelt på omkring 1100 kr i denne del af landet fandt
jeg jo ud af....... men det er nu ikke prisen der er altafgørende for
mig.... det er det tilgængæld at finde frem til den bedste dyrlæge til
"jobbet".... samt at finde "kattedyrlægEN".... ham der fremover skal
tage sig af mine små pussere i tilfælde af at der sker noget....
jeg har tidligere kun haft brug for dyrlæge i forbindelse med
kasteration og lignende... til sweety.... og han virker skam ok... men
jeg mener ikke jeg bør "nøjes" med ok hvis jeg kan få super... derfor
spørgsmålet)

Fra : trine

Dato : 28-03-01 17:49

Selvfølgelig skal man ikke nøjes når det drejer sig om ens hjertebørn *GG*
Den dyrlæge der er på inges, er kanon sød ved kattene, så hun kan klart
anbefales *GG* men du kan nok også finde en superduper dyrlæge ovre i det
mørke (undskyld jeg kunne ikke dy mig *GGG*)

Så bare fortsæt din søgning...og pøj pøj med det !!!!

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-03-01 20:16

> nu når vi har fået denne dejlige lille mis skal vi jo også have hende
> steriliseret.....
> jeg vil høre om der er nogen der kan anbefale en rigtig god
> katte-dyrlæge i trekantsområdet???

Jeg kan _varmt_ anbefale Gitte Kongshammer i Vejen. Folk kommer langvejs
fra for at bruge hende. Hun har fornuftige priser og er kanon til behandling
af både dyr og også den behandling vi mennesker har brug for i forbindelse
med dyrs sygdom. Jeg har endnu ikke oplevet at hun ikke er nået frem til den
rette diagnose. Desuden elsker selv de "særeste" egne katte hende! Hun
har desuden døgnvagt og står altid på spring hvis man har brug for akut
hjælp også. Prøv at ring og ta' en snak med hende på 7536 1196 Vi har brugt
hende i al den tid jeg kan huske (fra jeg var helt lille) og hun har aldrig
skuffet os i hvert fald!

Rinnie Ilsøe

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 28-03-01 20:22

hej Rinnie...

jeg kender godt Gitte...... har faktisk boet oven på/til leje hos hende
da hun havde praksis på mindevej*G* og har "assisteret" hende ved både
aflivninger, operationer og fødsler...... ( boede der da jeg var stor
pige og drømte om at blive dyrlæge)
jeg glemmer aldrig den tid hvor jeg kom luskende ned af trapperne hvis
jeg hørte støj midt om natten og fik lov at være med til at modtage
nyfødte chihuahua hvalpe...
eller en dag hvor jeg kom ned under en operation på en hund der havde
spist tæppe og hjalp hende med at fjerne det fra tarmen..... eller den
dag jeg kom ned hvor hun havde opereret en faltcoat retrieverhvalp for
"for lange" øjnlåg..... den var bare dejlig.........
hvad jeg heller ikke glemmer er da jeg hjalp med at slæbe en stor tung
( overvægtig) golden retriever ned af trapperne efter den var
aflivet(
mit problem er bare at hun er svær at komme til...... især da jeg ikk
ehar bil..
men du har ret... hun er både en dygtig og "ejervenlig" dyrlæge........

Fra : R. Ilsøe

Dato : 28-03-01 23:29

> men du har ret... hun er både en dygtig og "ejervenlig" dyrlæge........

Nej, hvor sjovt at du kender hende... Jeg føler mig altid som "*en dårlig
reklame" når jeg anbefaler hende, da jeg kun har godt at sige, men nu har du
jo så bekræftet mig!

R. Ilsøe

*En dårlig reklame = En reklame for et dårligt produkt, hvor de garanterer
at produktet er 100% fejlfrit vha. betalte "brugere af det pågældende
produkt"!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-03-01 07:24

jeg tror det er svært ikke at kende hende hvis man har haft dyr i Vejen
og omegn....
meen jeg hr jo lidt nærmere kendskab end de fleste*G*

Fra : R. Ilsøe

Dato : 29-03-01 09:11

> jeg tror det er svært ikke at kende hende hvis man har haft dyr i Vejen
> og omegn....

Ja... og jeg kan kun sige stakkels dem, der ikke kender hende!

> meen jeg hr jo lidt nærmere kendskab end de fleste*G*

Ja, i hvert fald lidt mere positivt!

Vi står i "storkunde-registret" der nede og jeg har også været med til en
del operationer ved hende, ud over alle (suk) dem jeg har været med til på
mine egne dyr (ja og så hyggede Lone (receptionen) og jeg os med at male
klinikken i et par dage! Hyggeligt! *G*). Dog ikke som overbo, men fordi jeg
vil uddanne mig som Vet.Sygeplejerske... Hvor må det ha' været spændende at
bo oven over hendes klinik. Jeg ville gi' meget for at ha' haft mulighed for
at følge hende på så nært hold. En overgang lavede de grin med at vi snart
skulle ha' familiebilleder op i klinikken! *G*
Desuden deltager hun meget altivt i hjælpearbejdet med Pindsvinevennerne,
så det er skønt, at en annerkendt dyrlæge også bruger tid på frivilligt
arbejde på dyr, som trods alt ikke er et kæledyr.

Desværre er Elsa (Nok hende med Flatter-hvalpen, da hun har flatter-opdræt)
der ikke længere, men der er nu kommet en der er mindst ligeså god. Gitte
har så fået en dyrlæge mere der nede som jeg ikke er så hooked på, men det
er ikke værre end at de ved jeg vil ind til Gitte så vidt muligt, så det er
sjældent jeg er inde ved hende. Hun er en lidt "kedelig" dyrlæge. Meget god
til at vide hvad der er galt med dyret ud fra symptomer, men hun mangler
ellers alt hvad der hedder kattetække.

Rinnie

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 29-03-01 09:39

> Ja, i hvert fald lidt mere positivt!

helt sikkert.....

> [...]
frivilligt
> arbejde på dyr, som trods alt ikke er et kæledyr.

se det vidste jeg slet ikke.... nu ligger det også nogle år tilbage ( ca
10 år)
men gitte er helt sikkert mit første valg hvis jeg boede i Vejen
endnu...

> [...]
Meget god
> til at vide hvad der er galt med dyret ud fra symptomer, men hun

jeg skla ikke kunne sige hvem det var med Flatter hvalpen... ved kun at
det stakkels lille pus havde fået alle skavankerne i hele kuldet.... den
vr både hjulbenet og kalveknæet... var lille og havde de problemer med
øjnene..... men hvor var den dog bedårende med de to sting under øjnene
( Gitte hevde fjernet et lille stykke hud under hvert øje og klippet
stingene af så det lignede to ekstra langeøjnvipper... sådan lidt
cartoon agtig*G') og med den store krave på)

det med kattetækket er jo netop det jeg søger lige nu.... en god dyrlæge
i rimelig afstand fra os af..... Rasmine bliver kostet nok rundt med ved
at blive flyttet i transportkassen og jeg synes ikke hun behøver at
rejse mere end allerhøjst nødvendigt...... men finder vi en god dyrlæge
i feks kolding eller vejle skal det altså heller ikke komme an på
det