Stangfisker vs. fritidsfisker
Fra : Guster D

Dato : 01-06-03 14:45

Hej NG

Jeg var ude og fiske den anden dag, fandt et godt udløb i fjorden og satte
mine garn i der, som jeg altid har gjort.
MEN da jeg så skulle hente den næste dag kunne jeg se at der havde været
nogle og ødelægge mine net. Det blev jeg selvfølgelig meget ked af da de jo
er åænt dyre. Jeg tror der er nogle stangfiskere som går rundt og tager fisk
og ødelægger andres garn omkring Mariager fjord. Er jeg deneneste der har
opserveret det?

Guster D

Fra : Erik Allan Olst

Dato : 01-06-03 19:19

Hej NG!

Jeg fisker selv en del nede ved "fjorden" Mariager!! Jeg har godt nok ikke
fået mine garn huseret, men jeg har nogle gange set andre fritidsfiskere
"undersøge" andres garn. Om dette er en tendens kun for mariager fjord det
ved jeg ikke.

Erik A Olst

Fra : GSJ

Dato : 01-06-03 19:43

"Erik Allan Olst" <Olst@nork.au.dk> skrev i en meddelelse

**PLONK**

> "Guster D" <guster@gs.dk> wrote in message news:bbcvqb$32u$1@sunsite.dk...

**PLONK**

Jeg prøvede ellers at styre mig....bare at vente til nogen plonkede
idioterne før mig...
Var ellers ved Avedøre Holme idag, men ingen fisk, desværre.
M.v.h.
Gorm

Fra : Erik Allan Olst

Dato : 01-06-03 19:58

> **PLONK**
>
> Jeg prøvede ellers at styre mig....bare at vente til nogen plonkede
> idioterne før mig...

Forklar, nu er det ikke alle der er computer haj....

Fra : Guster D

Dato : 01-06-03 20:00

Problemet kommer mest når turisterne begynder at finde stangen frem......

Ærgeligt!

Guster D

Fra : Michael

Dato : 02-06-03 10:19

Hmm ku det tænkes de var sat ulovligt eller uden afmærknig? bare en tanke..

Fra : Guster D

Dato : 02-06-03 09:17

Man kunne nemt se dem, de var sat tæt på udløbet.

Fra : Steelhead -

Dato : 02-06-03 09:59

Du kender godt til fredningszonerne ved å-udløbene ikke ?

Fra : Poul Krogh

Dato : 02-06-03 10:34

"Guster D" <guster@gs.dk> wrote in message news:bbf0vp$3mk$1@sunsite.dk...
> Man kunne nemt se dem, de var sat tæt på udløbet.

Der er et fredningsbælte på 500 m til siderne af åudløb. Her er en side der
beskriver det gennemgående.
http://www.ulnits.dk/artikler/frame-55.htm

Fra : Guster D

Dato : 02-06-03 11:51

"Poul Krogh" <poulkrogh@hotmail.com> wrote in message

> Der er et fredningsbælte på 500 m til siderne af åudløb. Her er en side
der
> beskriver det gennemgående.
> http://www.ulnits.dk/artikler/frame-55.htm

Siden hvornår?
Er det lige sket?

Fra : *** Kent ***

Dato : 02-06-03 11:59

On Mon, 2 Jun 2003 12:50:42 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Guster D
wrote:

>"Poul Krogh" <poulkrogh@hotmail.com> wrote in message

>der

>Siden hvornår?
>Er det lige sket?

Garnen skall sättas 100 meter ut från kusten och minst 500 meter från
åmynningar.

Och som garnfiskare är det din skyldighet att känna till gällande regler.
Så det var bara rätt att garnen förstördes.

"Langs alle danske kyster har der siden 1.12.-86 eksisteret en 100 m
garnfri zone, som skal beskytte laksefiskene på deres kystnære
gydevandring. Denne fredning gælder hele året. Eneste undtagelse fra dette
er vestkysten af Vadehavsøerne og Skallingen, hvor garnfiskere har frit
slag året rundt.

100 m zonen er et stort fremskridt i forhold til tidligere, men alligevel
er der langt til forhold som i Texas og Florida, hvor man har totalforbudt
enhver brug af monofile garn på hele søterritoriet - dels af hensyn til et
lukrativt sportsfiskeri, dels af hensyn til de mange fugle og pattedyr, som
utilsigtet ender deres dage i garnene. Eller berøves deres naturlige føde
af nettene.

De gældende regler er minimumskrav, som fiskeriministeren kan udvide, hvis
der er biologisk belæg for det. Det har der været i en række tilfælde, hvor
dele af inderfjorde med vigtige gydevandløb er blevet udlagt som garnfri
zoner.

Normalt gælder ellers, at vandløb på over 2 m har en permanent
fredningszone, der gælder hele året. Fredningszonen er en halvcirkel med
radius på 500 m og centrum i selve mundingen. I tilgift skal der være et
gennemgangsbælte på 500 m's bredde og 100 m's længde ret ud for vandløbet.

Er vandløbet mindre end 2 m, gælder fredningszonen kun i perioden 16.
september - 15. januar. Det svarer til to måneder før fredningen af farvede
havørreder og frem til udløbet af denne."

Fra : Niller©

Dato : 02-06-03 12:31

hehe det her virker for langt ude,-kan i ikke se at "nogen" tager jer ved
næsen

Niller©

Fra : Alex Linaa

Dato : 02-06-03 14:17

"Niller©" <hmmtjaa@jubiipost(spam).dk> skrev i en meddelelse
> hehe det her virker for langt ude,-kan i ikke se at "nogen" tager jer ved
> næsen

Ja, det er ikke ret smart at fodre en troll (eller to). Trolls skal ties
ihjel.

/Alex

Fra : Guster D

Dato : 02-06-03 14:57

"Alex Linaa" <@a@linaa.com@ingenspam.com> wrote in message

> Ja, det er ikke ret smart at fodre en troll (eller to). Trolls skal ties
> ihjel.

..... og alligevel formåede du at gøre det.

Fra : Poul Krogh

Dato : 03-06-03 08:41

Hvad faen er en troll ? Og undskyld for at jeg åbentbart har fodret den

Fra : Niels Jørgen

Dato : 03-06-03 10:09

Se her

http://members.aol.com/intwg/trolls.htm

Niels Jørgen

Fra : *** Kent ***

Dato : 02-06-03 10:22

On Mon, 2 Jun 2003 10:17:14 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> Guster D
wrote:

>Man kunne nemt se dem, de var sat tæt på udløbet.

Får man verkligen lov att sätta garn "tæt på udløbet"? Finns det inte
minimiavstånd på ett par hundra meter eller så som i Sverige?

<klipp>

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-03 08:30

JEG ER OMGIVET AF IDIOTER

Fra : *** Kent ***

Dato : 02-06-03 08:37

On Mon, 2 Jun 2003 09:30:15 +0200 in <news:dk.fritid.lystfiskeri> <->
wrote:

>JEG ER OMGIVET AF IDIOTER

Gå hemifrån då, och umgås med andra än din familj.

<klipp>