Default browser?
Fra : Kasper

Dato : 01-06-03 12:25

Hej ng.

Jeg kører med mandrake 9.1, og vil gerne have at den bruger Mozilla som
default browser når jeg trykker på et link i f.eks. en nyhedsgruppe.
Som det er nu starter den konquerer op - hvordan ændres dette?

/Kasper

Fra : Lars Kongshøj

Dato : 01-06-03 13:14

Kasper wrote:
> Jeg kører med mandrake 9.1, og vil gerne have at den bruger Mozilla som
> default browser når jeg trykker på et link i f.eks. en nyhedsgruppe.
> Som det er nu starter den konquerer op - hvordan ændres dette?

Der er ikke noget, der hedder default browser generelt i linux, så det
er nok noget du skal sætte op i nyhedslæseren.

--
Lars Kongshøj
http://www.kongshoj.com/

Fra : Kasper

Dato : 02-06-03 05:53

On Sun, 01 Jun 2003 14:13:38 +0200, Lars Kongshøj wrote:

> Der er ikke noget, der hedder default browser generelt i linux, så det
> er nok noget du skal sætte op i nyhedslæseren.
Du har ret, tak for hjælpen.

Fra : Henrik Farre

Dato : 01-06-03 13:20

On Sun, 01 Jun 2003 13:25:04 +0200
"Kasper" <someone@somewhere.com> wrote:

> [...]
> default browser når jeg trykker på et link i f.eks. en nyhedsgruppe.
> Som det er nu starter den konquerer op - hvordan ændres dette?

Jeg mener at RH på et tidspunkt brugte variablen $BROWSER til at bestemme
hvilken browser der skulle være default. Eller skal det sættes op i KDE
kontrol center, her er nogle eksempler med Opera (du skal bare bruge
mozilla ;)

http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=588&session=620f5f445dd838e2fb54418eef959392
http://www.opera.com/support/search/supsearch.dml?index=480&session=fefe8af4f3d466af1360a5d96cf890f4
--