Her kan du teste din internethastighed! Mi~
Fra : Morten

Dato : 01-06-03 10:48

Hej, jeg har tjekket min internet opload/download hastighed på følgende 2
adresser:

http://www.dslreports.com/stest?loc=2

http://www.sonofon.dk/index.asp?page=/erhverv/produkter/internet/bredbaand/t
jekdinforbindelse.shtml

Begge hastighedsmålinger resulterer i næsten samme resultat nemlig 426/108 i
stedet for de 512/128 jeg betaler for hos cybercity. Det vil altså sige at
hastigheden er ca. 16% mindre end den jeg betaler for. Jeg talte engang med
cybercity om problemet, men de sagde, at man aldrig helt fik op til det
normerede, fordi det kun var i de ideelle tilfælde, hvor telefoncentral lå
tæt på og kobbertråd var kort og fin o.s.v. I øvrigt vil jeg nævne at min
computer er ny og jeg har i henhold til følgende internetside fået
konfirmeret, at alle indstillinger er optimale i forhold til
internethastigheden.

http://www.pc-care.dk/index.asp?P=/Adsl/adsl-optimering.asp

Hvordan er jeres hastighed? Mon det er normalt, at hastigheden er lidt
lavere end det man betaler for? eller kan jeg optimere computeren?

Venlig Hilsen Morten

Fra : Brian Toft [2610]

Dato : 01-06-03 11:06

Morten wrote:

> Begge hastighedsmålinger resulterer i næsten samme
> resultat nemlig 426/108 i stedet for de 512/128 jeg
> betaler for hos cybercity. Det vil altså sige at
> hastigheden er ca. 16% mindre end den jeg betaler for.

Snippet fra Sonofons testside...
* SONOFON måler hastigheden mellem din computer og UNI2's backbone net. Hvis
hastigheden ligger under det forventede for din forbindelse, kan det skyldes
belastning af vores net, eller hastigheden på din computer.

> Jeg talte engang med cybercity om problemet, men de
> sagde, at man aldrig helt fik op til det normerede, fordi
> det kun var i de ideelle tilfælde, hvor telefoncentral lå
> tæt på og kobbertråd var kort og fin o.s.v.

Sludder fra den medarbejders side... hvis ikke dit kobber kan bære feks.
1mbit ja så opretter de selvfølgelig ikke en sådan, men den der ligger
under.

> Hvordan er jeres hastighed? Mon det er normalt, at
> hastigheden er lidt lavere end det man betaler for? eller
> kan jeg optimere computeren?

I følge 1. link så henter jeg med 2167/499 2. link hedder 2000/384, så de er
nok ikke helt 100% præcise

--
*** VW Golf is like a tampon
...every pussy has one ***

Fra : Jakob Wolffhechel

Dato : 01-06-03 11:11

"Brian Toft [2610]" <nospam@SLETMIGtele2adsl.dk> wrote in message

> I følge 1. link så henter jeg med 2167/499 2. link hedder 2000/384, så de
er
> nok ikke helt 100% præcise

der er overhead på pakkerne på ml 5-15%

passer meget godt overens med jeres resultater...

jeg kan eksempelvis ikke hente 256kbytes ned med en 2mbit... 235kb er max,
hvilket passer meget godt med overhead.. bare rolig i bliver ikke snydt
(endnu).

/j

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-06-03 11:12

"Morten" <dsl72661@vip.cybercity.dk> wrote in message

> Begge hastighedsmålinger resulterer i næsten samme resultat nemlig 426/108
> stedet for de 512/128 jeg betaler for hos cybercity. Det vil altså sige at
> hastigheden er ca. 16% mindre end den jeg betaler for.

Der er jo protokol overhead på en sådan linie.. Den er på omkring 10%...

Dertil kan du jo ligge til at testsites nok ikke er helt godt..

> [...]
> normerede, fordi det kun var i de ideelle tilfælde, hvor telefoncentral lå
> tæt på og kobbertråd var kort og fin o.s.v.

Det har så ikke noget med sagerne at gøre...

> Hvordan er jeres hastighed? Mon det er normalt, at hastigheden er lidt
> lavere end det man betaler for? eller kan jeg optimere computeren?

min hastighed er det jeg betaler for minus 10% overhead

Du kan også prøve kigge her:

http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?dogtag=tdco-ks-36557

Den grafiske, plejer at lægge lidt hastighed på, så den kompensere for
overhead.. MEns FTP testen er presis

Fra : jens

Dato : 02-06-03 00:03

> Den grafiske, plejer at lægge lidt hastighed på, så den kompensere for
> overhead.. MEns FTP testen er presis

Den grafiske er utilregnelig.
Resultatet på min 1024/512 bliver :
http://213.150.57.68/speedtest/speed.php?dw_speed=1629&up_speed=535

Isåfald skal man jo ikke brokke sig alt for højlydt.

Mvh Jens