Argh! Cybercitys mail-robot går amok
Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-06-03 10:39

God damnit!

Jeg fik for nu to måneder siden CC ADSL gennem et tilbud min bank havde
fikset, som betød jeg fik 1m/512 i 2 måneder til samme pris som 512/256.
De 2 måneder udløb så natten til i dag.

Siden 01/06 00:00 har jeg modtaget en mail hvert femte minut med teksten
vedhæftet nederst i mailen.

Ud over det er rimelig ufedt at mailen kommer i så mange eksemplarer, er
det ret ufedt at linket når man følger det, leder en direkte til en side
hvor der absolut intet står om det tilbud de siger der står noget om.
Det eneste der står på siden er:

Sluttilbud

Du har valgt permanent at øge din båndbredde til den hastighed dit boost
er på.
Tryk OK for at aktivere opgraderingen af din linie.

Der står intet om hvad det er for et tilbud man "har valgt" som man
bliver bedt om at trykke Ok til.

Er der nogen af jer, der ved hvad det er for et tilbud, og hvem i
alverden kan jeg kontakte så de får stoppet den mailbombing jeg pt
bliver udsat for (ud over at markere boost@cybercity.dk som spam og
filtrere det væk)

Her er mailens indhold:
**********************************'

Cybercity håber, du har haft glæde af dit boost og at du snart vil
booste din forbindelse
igen.

Hvis du vil opgradere din ADSL-forbindelse, har vi et godt tilbud til
dig. Vil du høre mere
om, hvordan du kan opgradere din ADSL-forbindelse med det samme, så klik
ind på http://www.cybercity.dk/boost/boost_sluttilbud.phtml?abotypeid=11
&boostid=0&sid=b98ecc63b8a22e110b2d858d844555e6.
Tilbuddet er gældende i 10 dage fra dags dato.

Cybercity ønsker løbende at forbedre Boost, så klik ind på nedenstående
link og fortæl os,
hvad du synes om tjenesten. Ris og Ros.

Med venlig hilsen

Cybercity Boost
http://www.adslboost.dk
**********************************'

På forhånd tak
Med venlig hilsen
Flemming

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-06-03 10:52

spam@fs.dk ?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 01-06-03 11:54

On 1 Jun 2003 09:51:30 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>spam@fs.dk ?

Hvorfor dog det?

--
Morten!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-06-03 12:58

Morten Kjaer Nielsen <nospam.19maj2003.dk@gummiand.dk> skrev:

> Hvorfor dog det?

Der er efter alt at dømme tale om en henvendelse med henblik på salg.
Det kan du sammenholde med Markedsføringslovens §6a.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 01-06-03 13:15

Således skrev "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl 1 Jun 2003 11:57:56 GMT:

>Der er efter alt at dømme tale om en henvendelse med henblik på salg.
>Det kan du sammenholde med Markedsføringslovens §6a.

Tangerer det ikke spild af Forbrugerstyrelsens tid at melde denne sag,
når det tydeligvis er en teknisk fejl hos CC?

Knud
--
What's that, Lassie? What, girl? Klingons ... off the starboard bow?
-- John Prevost

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-06-03 15:09

Knud Winckelmann <knud@fabel.dk> skrev:

> Tangerer det ikke spild af Forbrugerstyrelsens tid at melde denne
> sag, når det tydeligvis er en teknisk fejl hos CC?

De mange breve er formentligt en teknisk fejl. Men er det første?

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 01-06-03 16:11

On 1 Jun 2003 14:08:51 GMT, "Morten Bjergstrøm"
<nospam01@miljokemi.dk> wrote:

>Men er det første?

Nej, og i bund og grund er det en venlig hilsen om at dit produkt
altså nu bliver sat ned til det normale, men at man selvfølgelig kan
få det sat op igen (mod betaling).
Man kun uden problemer argumenterer for at det er en "service
meddelelse til kunden" og ikke en "salgs meddelse".

Udover det er du formodentlig ikke vidende om brugeren har sagt ok for
at modtage henvendelser af slige art fra sin udbyder.

Kort og godt.. spild af FS tid, og dermed mine skattekroner.

--
Morten!

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 01-06-03 18:03

> Nej, og i bund og grund er det en venlig hilsen om at dit produkt
> altså nu bliver sat ned til det normale, men at man selvfølgelig
> kan få det sat op igen (mod betaling).

Det argument kan bruges om al spam.

> Man kun uden problemer argumenterer for at det er en "service
> meddelelse til kunden" og ikke en "salgs meddelse".

Det argument kan også bruges om al spam.

> Udover det er du formodentlig ikke vidende om brugeren har sagt ok
> for at modtage henvendelser af slige art fra sin udbyder.

Næh.

> Kort og godt.. spild af FS tid, og dermed mine skattekroner.

Tele- og internetudbydere skal også overholde gældende dansk
lovgivning.

XFUT dk.admin.netmisbrug

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Knud Winckelmann

Dato : 01-06-03 17:10

Således skrev "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> i
dk.edb.internet.udbydere.xdsl 1 Jun 2003 14:08:51 GMT:

>De mange breve er formentligt en teknisk fejl. Men er det første?

Et mail fra min udbyder, som har noget med mit kundeforhold at gøre,
vil jeg ikke kalde for spam.

Fut til misbrug. (Eller mere passende gruppe.)

Knud
--
Be wary of strong drink.
It can make you shoot at tax collectors -- and miss.

Fra : Brian Toft [2610]

Dato : 01-06-03 10:53

Flemming Joensson wrote:
> [...]

> Du har valgt permanent at øge din båndbredde til den
> hastighed dit boost er på.
> Tryk OK for at aktivere opgraderingen af din linie.

!!Den er da lige til...

Du har 2md. "boost" fra 512/256 > 1024/512 hvis du så trykker ok i den mail
du har modtaget, ja så har du permanent 1024/512...

--
*** VW Golf is like a tampon
...every pussy has one ***

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-06-03 18:20

"Brian Toft [2610]" <nospam@SLETMIGtele2adsl.dk> wrote in

> !!Den er da lige til...
>
> Du har 2md. "boost" fra 512/256 > 1024/512 hvis du så trykker ok i den
> mail du har modtaget, ja så har du permanent 1024/512...

Ja, ok sådan havde jeg ikke lige tolket den. Men hvori består så det
gode tilbud? de skriver om ;)

Flemming

Fra : Rune Manscher

Dato : 01-06-03 11:03

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.cs.auc.dk> wrote in message
> God damnit!

Giv Cybercity Support et kald på 70 10 11 09, og få dem til at sørge
for, at mailstrømmen i det mindste stopper.

*Rune