Ram probelm..??
Fra : Ravn

Dato : 01-06-03 00:18

Davs jeg har samlet en computer med følgende dele

Epox 8rda+
Amd Thoroughbred 2200+
Radeon 9500 PRO
Kingston 256mb DDR PC 2700

Den får kun strøm 2 sek og viser fejlmeddelse 1C
1C skulle værre noget med ram..

Burde mine ram ikke værre ok..?

Håber at en vil hjælpe mig da jeg er helt lost...)

Fra : KeNzO

Dato : 01-06-03 00:42

Sidder de ordentlig i ?

Fra : Leony

Dato : 01-06-03 09:11

"Ravn" <dsl24430@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Den får kun strøm 2 sek og viser fejlmeddelse 1C
> 1C skulle værre noget med ram..
> Burde mine ram ikke værre ok..?

Har du prøvet dem i en anden maskine? Virker de i den?

--
mvh Leony.....Se mit Playboycasemod:
http://home.tiscali.dk/~vinci/

Fra : Ravn

Dato : 01-06-03 10:30

Davs igen..

Har ikke prøvet ram i anden maskine men prøvet med andre ram PC 2100 og der
sker det samme..

Men der er ikke et eller andet fikst man skal gøre..?
Det burde virke hvis de sidder ordentligt i..?

Tak for hjælpen indtilvidere..)

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-06-03 11:04

On Sun, 1 Jun 2003 11:30:18 +0200, Ravn wrote:

> Har ikke prøvet ram i anden maskine men prøvet med andre ram PC 2100 og der
> sker det samme..

Okay...så er RAM'en sikkert ok.

> Men der er ikke et eller andet fikst man skal gøre..?

Nulstil BIOS'ens indstillinger. Ta' strømstikket ud af strømforsyningen og
flyt jumperen på bundkortet... vent 5-10 sek og flyt den tilbage. I med
strømmen igen og se om det virker.
Prøv evt. at holde <insert> nede (i ret lang tid) når du tænder maskinen.
Det skulle også nulstille BIOS'en.

> Det burde virke hvis de sidder ordentligt i..?

Jo. Prøv med det forslellige RAM-sokler.

--
Lars