Cursur-type hjælp
Fra : Arne

Dato : 31-05-03 23:17

Sidst på aftenen......shit, jeg kan ikke se fejlen nu...

Det er en update-funk af en indkøbskurv, hvor antal rettes og man trykker
Opdater:
DB er en AccessXP

Jeg får fejlen Array Out Of Range (og et par enkelte andre jo mere jo roder
nu)......og tror selv det er noget Cursor der ikke kan opføre sig som
scriptet kræver.
Hvad skal der stå efter , conn, ??? så cursor er dynamisk/fleksibel??

if request.form("updateknap") = " Opdater kurven " then
sessionid = request.form("sessionid")

set rsProd = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
rsProd.Open "SELECT * FROM ordrelinie WHERE ordrelinie_sessionid = '"&
sessionid &"'", conn, adOpenDynamic

while not rsProd.EOF

element = rsProd("ordrelinie_produkt")
intQuant = Request.form(element) ' (element =
rsProd("ordrelinie_produkt") i formen)

response.write intQuant
if intQuant <> "" and isNumeric(intQuant) then
if intQuant = 0 then
rsProd.Delete
else
rsProd("ordrelinie_antal") = intQuant
end if
end if
rsProd.Update
rsProd.MoveNext
wend

rsProd.Close
set rsProd = Nothing

end if

--
mvh.
Arne Rasmussen

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-05-03 23:22

Arne skrev:

> Sidst på aftenen......shit, jeg kan ikke se fejlen nu...

> Jeg får fejlen Array Out Of Range (og et par enkelte andre jo
> mere jo roder nu)......og tror selv det er noget Cursor der
> ikke kan opføre sig som scriptet kræver.

Hvilken linje fejler - og hvad er den præcise fejlmeddelelse?
Giv gerne et link til siden hvis man selv kan se problemet der.

Prøv også at læse <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Arne

Dato : 01-06-03 17:06

> Prøv også at læse <http://asp-faq.dk/article/?id=41>.

jaja, NetBetjent Jens...*ss*

Fejlen op træder her:

while not rsProd.EOF

element = rsProd("ordrelinie_produkt")
intQuant = Request.form(element) ' fejl: Array out of range

Altså når løkken skal køres, men db og Request.form(element) burde være
samme værdi, da det listes efter samme select-sætning. (rækkefølge, værdier
osv)

Min input i formen ser sådan ud:

<input type=text name=<%=rsProd("ordrelinie_produkt")%>
value=<%=rsProd("ordrelinie_antal")%>

Håber det giver et bedre billede - men det er i løkken at filmen knækker.

mvh.

- Arne.

Fra : Arne

Dato : 01-06-03 17:48

Problemet er løst.

Lavede en num-værdi tildeling og brugte den istedet for at identificere
request.form(element)
Og selvf. det samme ved udskrivning af foremen...

Og virker nu.....

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 02-06-03 10:09

Arne skrev:

> [...]

Det var et mærkværdigt valg af citater.

> jaja, NetBetjent Jens...*ss*

Men det var måske det der skulle til for at du kunne smække en
netbetjentkommentar afsted?

Linket vedr. citatteknik står fast i min signatur - det var ikke
møntet specielt på dig.

Linket til asp-faq.dk gav jeg for at hjælpe dig til at skrive de
oplysninger der er vigtige hvis man vil have et hurtigt og passende
svar.

Hvis du har et problem med at se den slags link, skal jeg gerne
undlade at svare på dine indlæg fremover.
--
Jens Gyldenkærne Clausen