Udfyld SELECTED i valgliste ?
Fra : Peter Konner

Dato : 31-05-03 22:47

Mine brugere opretter sig med bl.a. oplysning om, hvilket land de kommer
fra.

Hvis/når de skal ændre deres oplysninger, henter jeg data'ene fra DB'en og
viser dem i en form, og så skulle listboxen jo gerne være
forudfyldt/selected med det land, de valgte under registreringen.

Mit problem er nu, at få udfyldt den rigtige

<option value="DK">Danmark</option>

med SELECTED.
Landene ligger IKKE i en DB-tabel, men står hardcoded i ASP-programmet.
Brugerens landeoplysninger læses som f.eks. DK for Danmark.

Nogle gode ideer ?

På forhånd tak
Peter

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 31-05-03 23:19

Peter Konner skrev:

> Landene ligger IKKE i en DB-tabel, men står hardcoded i
> ASP-programmet.

Hvorfor det?

> Nogle gode ideer ?

Det kan godt klares uden databasen:

Function selValue(land, brugerLand, vistLand)
   Dim selectmarker
   If (land = brugerland) Then
       selectmarker = " selected=""SELECTED"""
   Else
       selectmarker = ""
   End If
   selValue = "<option value=""" & _
           land & """" & _
           selectmarker & _
           ">" & vistLand & "</option>"
End Function

Dim land
land = rs("land") ' variablen land indeholder nu brugerens land

' ...

<select name="land" id="land" size="1">
   <%= selValue("DK", land, "Danmark") %>
   <%= selValue("SE", land, "Sverige") %>
   <%= selValue("NO", land, "Norge") %>
</select>
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Peter Konner

Dato : 01-06-03 00:17

> Hvorfor det?

Tjah, en DB-løsning ville nok være at foretrække, men det må (desværre)
vente til næste version !

> [...]
>
> Function selValue(land, brugerLand, vistLand)
> Dim selectmarker
> If (land = brugerland) Then
> selectmarker = " selected=""SELECTED"""
> Else
> selectmarker = ""
> End If
> selValue = "<option value=""" & _
> land & """" & _
> selectmarker & _
> ">" & vistLand & "</option>"
> End Function
>
> Dim land
> land = rs("land") ' variablen land indeholder nu brugerens land

Bingo - lige hvad jeg savnede.
Tusind tak

/Peter