kopier audio cd
Fra : Carsten

Dato : 31-05-03 18:06

hvordan er det lige man laver en kopi at en audio cd i en schell
har prøvet med
mkisofs -R /mnt/cdrom2 | cdrecord -v fs=12m speed=10 dev=0,0,0 -
men den duer ikke nogen der har et godt forslag
(det skal være shell kommando)

Fra : Thomas Overgaard

Dato : 31-05-03 17:49

Carsten wrote:

> hvordan er det lige man laver en kopi at en audio cd i en schell

Det er programmet 'cdrdao' du skal have fat i.
--
Thomas O.

This area is designed to become quite warm during normal operation.

Fra : Peter Jensen

Dato : 31-05-03 17:56

Carsten wrote:

> hvordan er det lige man laver en kopi at en audio cd i en schell
> har prøvet med
> mkisofs -R /mnt/cdrom2 | cdrecord -v fs=12m speed=10 dev=0,0,0 -
^^^^^^^

Det faktum at en audio CD ikke er et ISO9660 format burde nok have
fortalt dig noget om din fejl ...

> men den duer ikke nogen der har et godt forslag
> (det skal være shell kommando)

Der står et eksempel i manualen til cdrecord. Jeg har ikke testet det,
men det er som følger:

To copy an audio CD in the most accurate way, first run

cdda2wav -vall cddb=0 -D2,0 -B -Owav

and then run

cdrecord -v dev=2,0 -dao -useinfo -text *.wav

This will try copy track indices and to read CD-Text
information from disk. If there is no CD-Text informa-
tion, cdda2wav will try to get the information from
freedb.org instead.

Held og lykke ...

--
PeKaJe

Anyone can make an omelet with eggs. The trick is to make one with none.