Lagring av ServerVariables i mdb
Fra : P. Hoekstra

Dato : 28-03-01 13:23

Hei.

Jeg prøver å lagre noen ServerVariables i en database (mdb 2000 format) på
denne måten:

objTime = Year(Now) & "-" & Month(Now) & "_" & Day(Now) & "-" &
Hour(Now) & Minute(Now)
objName = Request.ServerVariables("REMOTE_HOST")
objRef = Request.ServerVariables("HTTP_REFERER")

Conn.Open "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" &
Server.MapPath ("db/db.mdb")

SQL = "SELECT * FROM Log"

Set RS = Server.CreateObject("ADODB.RecordSet")
RS.Open, SQL, Conn, 3, 3

RS.AddNew
RS("Time") = objTime
RS("IP") = objName
RS("Ref") = objRef
RS.Update

RS.Close
Set RS = Nothing

Conn.Close
Set Conn = Nothing

Jeg har prøvd med en alternativ SQL-streng og uten Recordset:

SQL = "INSERT INTO Monitor (Time, Name, Ref) VALUES ('" & objTime & "',
'" & objName & "', '" & objRef & "')"
Set RS = Conn.Execute(SQL)

Men det fungerer heller ikke.

Noen som ser problemet og kan hjelpe meg? Jeg har prøvd å sette obj
variablene til konstante verdier men det fungerer ikke likevel.

Mvh,
Peter H

Fra : P. Hoekstra

Dato : 28-03-01 13:26

Ja det blir feil. Skal ikke "Monitor" men "Log" selvfølgelig :)

Mvh,
Peter H

Fra : P. Hoekstra

Dato : 28-03-01 13:31

Og heller ikke IP men Name. NÅ skal det være riktig. Unnskyld, vet det er
dårlig gjort =)

Mvh,
Peter H

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-03-01 12:30

"P. Hoekstra" <hoekstra@runbox.com> wrote in <sVjw6.2301$NR.179540
@news3.oke.nextra.no>:

>Og heller ikke IP men Name. NÅ skal det være riktig. Unnskyld, vet det er
>dårlig gjort =)

hvad er den resulterende SQL-streng - og hvilken fejl får du ?

--
(BS) You cannot trust an encryption algorithm designed by someone who had
not 'earned their bones' by first spending a lot of time cracking codes.

Fra : P. Hoekstra

Dato : 28-03-01 14:28

SQL = "INSERT INTO Log (Time, Name, Ref) VALUES ('" & objTime & "', '" &
objName & "', '" & objRef & "')"

gir

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in INSERT INTO
statement.

Jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne få vist den resulterende SQL-strengen.
Stopper det ikke opp før jeg kan komme så langt når det er en syntaksfeil
med i bildet?

Når jeg prøver å legge til noe med Recordset istedet så kommer det en Type
Mismatch error.

Mvh,
Peter H

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 28-03-01 19:31

<xOkw6.2317$NR.180640@news3.oke.nextra.no>:

> [...]
>
>Jeg vet ikke hvordan jeg skal kunne få vist den resulterende
>SQL-strengen. Stopper det ikke opp før jeg kan komme så langt når det er

inden din set RS = conn.execute(SQL) skriver du

response.write SQL

og så udkommenterer du linien der afvikler din SQL således:

'Set RS = Conn.Execute(SQL)

Og så kom Anders vist med løsningen til dit problem.

--
(Mary had a crypto key, she kept it in escrow, and everything that
Mary said, the Feds were sure to know.

Fra : R. Stormo

Dato : 28-03-01 12:56

> Jeg har prøvd med en alternativ SQL-streng og uten Recordset:
>
> SQL = "INSERT INTO Monitor (Time, Name, Ref) VALUES ('" & objTime &
> [...]

Prøv med DateValue(objTime)

R. Stormo

Fra : P. Hoekstra

Dato : 28-03-01 14:31

SQL = "INSERT INTO Log (Time, Name, Ref) VALUES ('" & DateValue(objTime)
& "', '" & objName & "', '" & objRef & "')"

gir:

Error Type:
Microsoft VBScript runtime (0x800A000D)
Type mismatch: 'DateValue'

Så det fungerte ikke helt men kanskje jeg skrev det inn helt galt?

Mvh,
Peter H

Fra : Anders Ebbesen

Dato : 28-03-01 13:51

"P. Hoekstra" <hoekstra@runbox.com> wrote in message

> SQL = "INSERT INTO Monitor (Time, Name, Ref) VALUES ('" & objTime &
"',
> '" & objName & "', '" & objRef & "')"
> Set RS = Conn.Execute(SQL)

Skal være:

SQL = "INSERT INTO Monitor (Time, Name, Ref) VALUES ('" & objTime & "',
'" & objName & "', '" & objRef & "')"

Conn.Execute(SQL)

Så burde det virke.

--
Anders Ebbesen
A guy once told me, "Do not have any attachments, do not have anything in