Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
forsikring
Fra : claus S. Jensen

Dato : 31-05-03 15:01

Hej.

Har et spørgsmål vedr. bilforsikring, ved ikke om dette er det rigitige
sted men prøver alligevel. Mit spørgsmål er om det er lovligt at have en
selvrisiko på en ansvars forsikring. For en ansvars forsikring er jo
påkrævet ved lov, men hvad hvis jeg laver en skade på en anden bil, og ikke
har de penge til selvrisikoen, så er der jo ikke meget fidus i det eller
hvad ???

mvh

claus

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-05-03 15:23

"claus S. Jensen" wrote:

> [...]
> har de penge til selvrisikoen, så er der jo ikke meget fidus i det eller

Tja, forsikringsselskaber er vist dem med mest muskler til at købe
advokatbistand, så giver de lov, har de kalkuleret risikoen.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Poul Christensen

Dato : 31-05-03 22:17

"claus S. Jensen" <cj1@webspeed.dk> wrote in

> [...]
> forsikring er jo påkrævet ved lov, men hvad hvis jeg laver en skade på
> en anden bil, og ikke har de penge til selvrisikoen, så er der jo ikke

Selvrisikoen har ingen betydning i forhold til 3.mand, men er alene et
internt anliggende mellem selskabet og forsikringstager. Kan selskabet ikke
kradse selvrisikobeløbet ind, må det lide tabet. Det kan ikke gå over en
modpart i et uheld.
Poul C
poulc@ofir.dk