Kalium i mus?
Fra : Kim Vestergaard Horn~

Dato : 31-05-03 10:47

Hej Gruppe

Hvor meget kalium er der i mus? Grunden til at jeg spørger er at vore
katte har haft problemer med urinvejssygdomme inden vi blev opmærksom på
at holde dem fra rosiner, bønner og lignende. Hvis de før lov til at gå
på jagt kan vi så forvente problemer igen?

/Kim

Fra : Marianne Hellemose

Dato : 31-05-03 12:03

Hej Kim
Her er en engelsk "indholdsfortegnelse" over mus
Mice
62.02% water
18.99% protein (or 50% dry matter basis)
10.46% fat (27.34)
4.29% ash (11.29)
0.09% Sodium
0.106% Potassium
1.573% Calcium

--
Marianne Hellemose
***Ailurophil***

Fra : Niels Peter

Dato : 31-05-03 14:29

Marianne Hellemose wrote:
> Hej Kim
> Her er en engelsk "indholdsfortegnelse" over mus
> Mice
> 62.02% water
> 18.99% protein (or 50% dry matter basis)
> 10.46% fat (27.34)
> 4.29% ash (11.29)
> 0.09% Sodium
> 0.106% Potassium
> 1.573% Calcium

Ja, med den deklaration må det være det ideelle kattefoder. Hvem er
producenten?

Niels Peter
www.bluewhite.dk
Cats Are People, Too!

Fra : Kate

Dato : 31-05-03 23:48

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in

> Ja, med den deklaration må det være det ideelle kattefoder. Hvem er
> producenten?

Musemor ;-D

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Niels Peter

Dato : 01-06-03 12:05

Kate wrote:
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in

> Musemor ;-D

Har du en forhandler?

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Pia J

Dato : 01-06-03 12:34

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message news:3ed9dd50$0$48891

> Har du en forhandler?

Du må MEGET gerne købe nogen af vores! Skal det være friskfanget, frossen
eller pluk-selv?

:Pia

Fra : Niels Peter

Dato : 01-06-03 12:40

Pia J wrote:
> "Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> wrote in message

> Du må MEGET gerne købe nogen af vores! Skal det være friskfanget,
> frossen eller pluk-selv?

LOL - hvad har jeg dog rodet mig ud i ....

--
Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Pia J

Dato : 01-06-03 12:51

> LOL - hvad har jeg dog rodet mig ud i ....

Jeg kan tilbyde både husmus, markmus og mosegrise. Overskuddet er størst i
vinterhalvåret. I øjeblikket er Muddi storleverandør af svaler, var det
noget?

Spidsmus smager ikke så godt har jeg hørt. :)

:Pia

Fra : Niels Peter

Dato : 01-06-03 15:57

Pia J wrote:

> Jeg kan tilbyde både husmus, markmus og mosegrise. Overskuddet er
> størst i vinterhalvåret. I øjeblikket er Muddi storleverandør af
> svaler, var det noget?
>
> Spidsmus smager ikke så godt har jeg hørt. :)

Nej, men desperat sultne katte (vildtlevende) har fundet ud af, at det
går, hvis man sluger dem hele *Yrk*
Men jeg tror nu, jeg passer. Vores katte er ekstremt kræsne i den
forstand, at de kun vil have deres dyrlægekontrollerede tørfoder.
Indtrængende humlebier og andre insekter bliver slået ihjel, men ikke
spist.

Niels Peter

Fra : Frederiksen

Dato : 01-06-03 16:27

> Jeg kan tilbyde både husmus, markmus og mosegrise. Overskuddet er størst i
> vinterhalvåret. I øjeblikket er Muddi storleverandør af svaler, var det
> noget?

Vi kan levere skader - godt nok ikke særligt døde, men det gør det hele
meget sjovere (især kl 4 om morgenen).

Mvh Maria

Fra : Kate

Dato : 01-06-03 14:06

> Har du en forhandler?

Heldigvis ikke, men nogle af vores landboende medlemmer er måske gode
for en mus eller 3