ICQ på LAN
Fra : Henry

Dato : 31-05-03 08:49

Vi har har i husstanden 4 computer som kører via tcp/ip på internet og via
netbeui på LAN
findes der et lille program så vi kan sende små beskeder til hinanden via
netbeui på LAN altså lidt ligende messenger/ICQ

Mvh
Nicklas

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 31-05-03 09:35

"Henry" <henry@post5.tele.dk> wrote in

> [...]
> findes der et lille program så vi kan sende små beskeder til hinanden
> via netbeui på LAN altså lidt ligende messenger/ICQ

I Windows 2000 og XP kan du fra command prompten skrive
NET SEND <bruger> "besked"

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Klaus

Dato : 31-05-03 09:52

"Morten Brynjolf" <morten@mitefternavnher.nu> skrev i en meddelelse news:Xns938C6BACDA3ADmortenmitefternavnhe@192.168.123.1...
> "Henry" <henry@post5.tele.dk> wrote in

WinPopUp eller lignende.
Prøv via tucows eller google.
Klaus

Fra : L@rs K

Dato : 31-05-03 11:10

"Henry" <henry@post5.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> findes der et lille program så vi kan sende små beskeder til hinanden via
> netbeui på LAN altså lidt ligende messenger/ICQ

Du kan jo hente "ICQ Groupware" på MIRABILIS's hjemmeside.
http://www.icq.com/groupware/
Så har du da noget der er MEGET ligende ICQ !
Det lavet til TCP/IP netværk incl. LAN, WAN, Internet, Intranet og Dial-up
netværk.

--
L@rs

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-03 12:38

In dk.edb.netvaerk, L@rs K <lo1732@Net.DiaLOg.dak> says...
> Det lavet til TCP/IP netværk incl. LAN, WAN, Internet, Intranet og Dial-up

Hvis du nu lagde mærke til det oprindelige indlæg, så er TCP/IP ikke en
option.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Mads Bahrt

Dato : 01-06-03 01:55

Jesper G. Poulsen wrote:
> In dk.edb.netvaerk, L@rs K <lo1732@Net.DiaLOg.dak> says...

> Hvis du nu lagde mærke til det oprindelige indlæg, så er TCP/IP ikke en
> option.

Hvorfor ikke? - Alle beskederne vil blot ryge en tur ud over nærmeste
router ude for lokalnettet.

MVH
Mads

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-05-03 11:53

Henry wrote:
> Vi har har i husstanden 4 computer som kører via tcp/ip
> på internet og via netbeui på LAN findes der et lille
> program så vi kan sende små beskeder til hinanden
> via netbeui på LAN altså lidt ligende messenger/ICQ

Vi bruger Miranda til ICQ og MSN og der findes et
plugin der hedder EmLANProto:
http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id=506
- Det gør det du søger, men bruger du ikke ICQ eller MSN
i forevejen findes der bedre og mindre krævende alternativer
på download.com eller lignende.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-05-03 12:31

"Mikael Nørrelund Andersen" wrote:

> Vi bruger Miranda til ICQ og MSN og der findes et
> plugin der hedder EmLANProto:

Snip, har du fået Miranda til at snakke MSN'sk?? I givet fald,
hvilket plug-in har jeg overset?

--
Hygge..
Thomas

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 31-05-03 17:15

Thomas Strandtoft wrote:
> Snip, har du fået Miranda til at snakke MSN'sk?
> I givet fald, hvilket plug-in har jeg overset?

Ja da:
http://miranda-im.org/download/details.php?action=viewfile&id=510
- Se flere nyttige plugins på samme side og følg evt.
med ovre i news:dk.edb.internet.software.icq

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Mail adressen virker.

Fra : Thomas Strandtoft

Dato : 31-05-03 18:43

> [...]

> - Se flere nyttige plugins på samme side og følg evt.
> med ovre i news:dk.edb.internet.software.icq

Super, takker, det er netop installeret og fungerer
fortrindeligt..

--
Hygge..
Thomas