ECS K7S5A
Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 31-05-03 07:46

hej

Der står "checksum bad" når jeg starter op og så vil min Athlon 1800+ kun
køre 1150......

Batteriet er skiftet, ingen ændring........bundkortet blev skiftet.....kørte
1 mdr. og nu er den gal igen.....

Hvad mon der kan gøres?

Fra : Salle \(8700\)

Dato : 31-05-03 08:27

hvis jeg var dig ,skifte jeg det bundkort ud og fandt et der køre problem
frit

ASUS, SOLTEK ol.

salle

Fra : Mark P Christensen

Dato : 31-05-03 09:42

"Salle \(8700\)" <salomonsenFJERN@tdcadsl.dk> wrote in

> hvis jeg var dig ,skifte jeg det bundkort ud og fandt et der køre
> [...]

Det er fordi at din FSB inde i BIOS kun er sat til 100/100 Mhz, det skal
laves om til 133/133 så spinder den bare der ud af.

Hilsen Mark P Christensen

Fra : MaRk

Dato : 31-05-03 09:51

> [...]
> køre 1150......
>
> Batteriet er skiftet, ingen ændring........bundkortet blev

Som en anden skriver skal du ind i bios og stille fsb fra 100/100 til
133/133, det stilles under cpu npheripals (eller noget i den retning)

Grunden til at den skriver "checksum bad" er at k7s5a glemmer sin egen bios
og geinstiller til standard instillinger. Dit ur skal sikkert også stilles.

Mvh
Mark

Fra : Jan Mejer Rasmussen

Dato : 31-05-03 12:50

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Mvh
> Mark
>
> Ja, men det kan sgu da ikke passe at man skal ind og ændre dette i ny og
næ.......der må da være noget galt......ellers er det dælme godt nok et
lorte-bundkort!!

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 31-05-03 12:53

Jan Mejer Rasmussen wrote:
> Ja, men det kan sgu da ikke passe at man skal ind og ændre dette i
> ny og næ.......der må da være noget galt......ellers er det dælme godt nok
> et lorte-bundkort!!

Tja.. jeg har læst at mange har dette problem, så jeg hælder nok til sin
sidste konklusion

--
Martin K

Fra : MaRk

Dato : 31-05-03 13:28

> Tja.. jeg har læst at mange har dette problem, så jeg hælder nok til sin
> sidste konklusion

Vil dog lige sige at mit gør det sjældent efter jeg har opdateret til nyeste
bios og skiftet til ddr ram.

Mvh
Mark

Fra : Bjarke Ravn-Jonsen

Dato : 01-06-03 20:15

In news:3ed897b7$0$48909$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk ,
Martin Kirschmeyer <kirschmeyer@REMOVETHIShotmail.com> typed:

> Tja.. jeg har læst at mange har dette problem, så jeg hælder nok til
> sin sidste konklusion

Det kan godt være mange brokker sig over dette kort, men jeg (og 4 jeg
kender) har selv samme bundkort, og det kører perfekt. Jeg har det selv
kørende døgnet rundt hele året, og det brokker sig aldrig.
Dog skal man huske at fordi der netop er solgt så mange stk. af det, så vil
der også være mange som har problemer med det. Men ifølge folk som handler
med det(som jeg har snakket med), så har det ikke højere fejl procent end
andre store mærker.

--
/ Bjarke
Som er glad for sit ECS rev 1

Fra : MaRk

Dato : 31-05-03 13:27

Hej

> Ja, men det kan sgu da ikke passe at man skal ind og ændre dette i ny og
> næ.......der må da være noget galt......ellers er det dælme godt nok et
> lorte-bundkort!!

Man skal altså ind og rette lidt i ny og næ.
Men det kan laves ved at lodde på bundkortet eller sådan noget...

Men altså det koster jo også kun 324 kroner.
Såe ja, det er ganske ok til prisen.

Mvh
Mark

Fra : Martin Kirschmeyer

Dato : 31-05-03 15:12

MaRk wrote:
> Men altså det koster jo også kun 324 kroner.
> Såe ja, det er ganske ok til prisen.

Det er rigtigt, men du kan få et Asus A7M266 til 295,- sidst jeg så efter
Det er stort set samme specifikationer...

--
Martin K