Soltek SL-75FRN2-L død lige fra butikken.
Fra : Buahah

Dato : 30-05-03 23:57

Hej,

jeg har købt et Soltek SL-75FRN2-L motherboard sammen med nogle andre dele:
Soltek Soltek SL-75FRN2-L - Nvidia nForce2 Chipsæt
AMD Athlon Thoroughbred 2000+ 1.66 GHz
NorthQ AMD XP / Thunderbird / Duron / 22 dBa
Daytona G4MX440 64 MB DDR TV-Out
2x Green Memory 256 MB DDR (PC400)
Chieftec Dragon color serie - DX-01BD-U

Alt sammen fra midtdata. Mit problem er at bundkortet er dødt - uden at jeg
har rørt det først. Diskettedrevet lyser konstant (dvs. der er strøm men
intet signal) og der er intet på skærmen. Desuden bliver CPUen ikke varm.
Der kommer intet bip - absolut intet. Jeg har gennemført "safe-boot"
proceduren uden held:
Sat cmos-jumperen til erase
Taget batteriet ud
Taget strømmen fra
Ventet 15mins
holdt "insert" nede før trykken på power-knappen.
Og gentaget dette masser af gange.

Den eneste information jeg har kunnet finde på nettet omkring dette problem
er på:
http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=18547
Hvor der er en gut der foreslår at man skal tage bios midlertidigt chippen
ud (hvorfor skulle dette hjælpe når man har snuppet batteriet??), men det
har jeg ikke værktøj til - og jeg vil desuden ikke risikere at beskadige
motherboardet fysisk (så forhandleren ikke vil tage det tilbage).

Jeg har søgt på google først, og i google grupper. Jeg kan selvfølgelig RMA
på mandag, men jeg ville lige se om jeg kunne klare den nu, så jeg ikke
behøvede alt det besvær.

Jeg håber der er nogen derude der kender en løsning!

Med venlig hilsen,
Peter Bendtsen

Fra : Mogens

Dato : 31-05-03 00:32

On Sat, 31 May 2003 00:57:07 +0200, "Buahah" <bushaha@gadgsfa.cxom>
wrote:

>Mit problem er at bundkortet er dødt - uden at jeg
>har rørt det først.

Det er da vist en fysisk umulighed. Du har da samlet maskinen.
Altså må du have rørt bundkortet.

>Diskettedrevet lyser konstant (dvs. der er strøm men
>intet signal)

Kunne tyde på at kablet til drevet vender forkert.

> og der er intet på skærmen. Desuden bliver CPUen ikke varm.
>Der kommer intet bip - absolut intet.

Det kunne tyde på en beskadiget CPU. Har du selv monteret den
i bundkortet og sat køler på ? Er du sikker på at køleren sidder
rigtigt ?

mvh Mogens

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 31-05-03 01:26

"Mogens" <moveng@123456789.portalen.no> wrote:

> Kunne tyde på at kablet til drevet vender forkert.

Ja, det er sikkert rigtigt, men det er underordnet i denne sammenhæng.

> Det kunne tyde på en beskadiget CPU. Har du selv monteret den
> i bundkortet og sat køler på ? Er du sikker på at køleren sidder
> rigtigt ?

CPUen har det fint, jeg har knast og brændt et par duron'er i min tid

-Peter

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-05-03 00:39

On Sat, 31 May 2003 00:57:07 +0200, Buahah wrote:

> [...]

> Mit problem er at bundkortet er dødt - uden at jeg
> har rørt det først. Diskettedrevet lyser konstant (dvs. der er strøm men

Fejl 40? Er du 100% sikker på at kabelet vender rigtigt?

> og der er intet på skærmen.

Giv lige grafikkortet et ekstra tryk. Bare så du er sikker på at set ikke
er der den er gal.

>Desuden bliver CPUen ikke varm.
> Der kommer intet bip - absolut intet.

Knaste det da du monterede køleren? CPU'en skulle da i det mindste
blive lun... skulle jeg mene.

> http://www.nforcershq.com/forum/viewtopic.php?t=18547
> Hvor der er en gut der foreslår at man skal tage bios midlertidigt chippen
> ud (hvorfor skulle dette hjælpe når man har snuppet batteriet??)

Nej vel. Lad den sidde. Så risikerer man ikke at beskadige den mere end den
er (?).

--
Lars

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 31-05-03 01:29

"Lars Jørgensen" <not@real.one> wrote:

> Fejl 40? Er du 100% sikker på at kabelet vender rigtigt?

Det er sikkert en fejl 40, men i princippet er det ligegyldigt.

> Giv lige grafikkortet et ekstra tryk. Bare så du er sikker på at set ikke
> er der den er gal.

Tjek - hjalp ikke :/ Desuden ville den vel også komme med fejl-bip, hvis det
var der den var gal.

> Knaste det da du monterede køleren? CPU'en skulle da i det mindste
> blive lun... skulle jeg mene.

den har det fint, har desuden prøvet med 100FSB duroner, og 133fsb athloner,
andre ram osv.

-Peter

Fra : KeNzO

Dato : 31-05-03 04:53

Kender en som har et magen til dette bundkort var død.

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 31-05-03 07:33

On Sat, 31 May 2003 02:29:12 +0200, Peter Bendtsen wrote:

> Det er sikkert en fejl 40, men i princippet er det ligegyldigt.

Floppy Drive Error (40). Faktisk _er_ det her fejl 40 kommer fra... så den
findes.
Jeg har et par enkelte gange oplevet at et forkeret monteret floppykabel
har været så generende at maskinen har nægtet at starte....overhovedet!

Surt at det ikke "bare" var det. Du har nok desværre en RMA sig i udsigt.

--
Lars

Fra : Ukendt

Dato : 02-06-03 13:25

"Lars Jørgensen" <not@real.one> skrev i en meddelelse

> [...]
starte....overhovedet!

> Surt at det ikke "bare" var det. Du har nok desværre en RMA sig i

Du er stensikker på at IDEkablerne vender rigtigt eller at master/slave
konfigurationen er korrekt indstillet ?
Nogle boards nægter at køre videre efter 1 sek. men bare står på standby
grundet forkert indstilling.

Fra : Peter Bendtsen

Dato : 02-06-03 19:28

"Martin S." <real_warhawk(YEP)hotmail.com> wrote:

> [...]
> konfigurationen er korrekt indstillet ?
> Nogle boards nægter at køre videre efter 1 sek. men bare står på standby

Jeg har startet den op uden hdds, jeg burde jo kunne komme ind i biosen
anyway

-Peter