Problemer med at se maskiner på netværket
Fra : Søren Rohde

Dato : 30-05-03 23:12

Hej,

Jeg har to fuldstændig ens maskiner på et netværk, forbundet med en router.
Der er styr på IP adresserne via routeren, og begge maskiner (kører XP) er
på internettet. De er på samme arbejdsgruppe, og opsat på samme måde -
såvidt jeg kan se. Der er ikke noget firewall aktiveret i maskinerne.

Så de burde kunne se hinanden - og hinandens delte mapper. Men det kan de
ikke - jeg kan dog finde dem ved at indtaste ipadressen, men der er noget
bøvl med delingerne.

Fra en tredie maskine på netværket kan jeg godt kommunikere "normalt" med
den ene af de andre, men ikke den anden. Og det kniber mig at forstå.

Altså:

1. A,B og C er på nettet
2. A og B kommunikerer normalt, altså via indtastning af \\computer\share
3. A og C samt B og C kommunikerer IKKE normalt.

C er altså problemet (ser det ud til) da den ikke rigtig mener at være del
af samme "gruppe" som A og B.

Forslag modtages gerne. På forhånd tak!

Mvh. Søren Rohde

Fra : jens

Dato : 31-05-03 00:02

"Søren Rohde" <fam_rohde@stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> C er altså problemet (ser det ud til) da den ikke rigtig mener at være del
> af samme "gruppe" som A og B.

Hvis C er den jeg tror, (den bærbare), er det dit AP som ikke sender den
rigtige autentication til "de to andre".

Det kan være C som ikke er sat op til at sende den nødvendige autentication,
svj husker kører du med lukkede gæste kontoèr, åben dem på A og B, og se om
det retter sig.

C er svj. ved nyinstaleret og ikke kendt af a og b, hvilket den bliver med
en åben gæstekonto, som efterfølgende kan lukkes igen.

Mvh Jens som giver et skud

Fra : Søren Rohde

Dato : 31-05-03 09:26

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev i en meddelelse

> Hvis C er den jeg tror, (den bærbare), er det dit AP som ikke sender den
> rigtige autentication til "de to andre".

Nej C er ikke den bærbare. Den bærbare er en af de to der kan se hinanden
helt uden problemer. Der har ikke været problemer med den bærbare selvom det
er en nyinstallation - alt kører perfekt fra starten.

> [...]

> C er svj. ved nyinstaleret og ikke kendt af a og b, hvilket den bliver med
> en åben gæstekonto, som efterfølgende kan lukkes igen.

Der kan være noget der - jeg prøver ad. Vender retur her når jeg kender
svaret.

Mvh. Søren