Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Betaling af svensk girokort
Fra : Lars [2000]

Dato : 30-05-03 22:54

Hej,

Jeg skal betale nogle svenske girokort på mindre beløb (~ 1000 kr.) Hvordan
gør man det uden at blive flået i gebyrer?

- Lars

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 31-05-03 14:57

"Lars [2000]" wrote:

> Jeg skal betale nogle svenske girokort på mindre beløb (~ 1000 kr.) Hvordan
> gør man det uden at blive flået i gebyrer?

Hm, lav nu lidt hjemmearbejde selv, næ, du er en 2000'r

Få vekslet dem til svenske kr, billigst nok i Sverige, og indbetal
der, er det mere end ca tre, har du transporten gratis.

Det koster ca 100 kr pr indbetaling ved postDK.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : sille

Dato : 31-05-03 15:20

"Lars [2000]" <Internetsalg@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
Hvordan
> gør man det uden at blive flået i gebyrer?

Tjaaa, lader være med at betale dem - det er nok billigere....
Spøg til side, jeg tror det er ret svært, da der jo kommer valutagebyrer
oveni, udover det normale girogebyr. Derudover skulle det ikke undre mig, om
banken finder på et eller andet "ulejlighedsgebyr" oven i hatten. Prøv at
høre dig frem i de forskellige banker, hvad der er billigst. Nogen steder
betaler man mindre valutagebyr, hvis man har en bestemt konto - eks.
check-in pakken i Nordea.

/se

Fra : Chriz

Dato : 13-11-03 20:27

Valutagebyr udgås ved at have Visakort i Skandiabanken. Du hæver i svenske
automater uden at betale 30 kr og kan derefter gå på posthuset, hvor der dog
opkræves 35 svenske kr per girokort der inbetales. Absolut billigste løsning
hvis det er et tilbagevendende problem (som for os der har ødegård), er at
oprette en konto i en svensk bank og tilmelde dine giokort betaligsservice. I
skanidiabanken kan der gratis overføres til udenlandske banker hvis beløbet er
over 1000 kr. Kræver blot et swift nr

mvh

Christian

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 31-05-03 19:48

"Lars [2000]" <Internetsalg@hotmail.com> wrote in message
> Hej,
>
> Jeg skal betale nogle svenske girokort på mindre beløb (~ 1000 kr.)
Hvordan
> gør man det uden at blive flået i gebyrer?

Da jeg selv skulle betale for en rejse i sverige, fortalte min bank mig, at
det næsten var billigere at rejser derover at betale dem selv, målt i
forhold til gebyret.

Det lykkedes dog mig at oplyse mit Visa nummer, også betalte jeg 10 eller 15
s.kr. i gebyr for den transaktion.

Mvh.

Kim

Fra : Biker Mike

Dato : 04-06-03 09:50

Lars [2000] wrote:
> Hej,
>
> Jeg skal betale nogle svenske girokort på mindre beløb (~ 1000 kr.)
> Hvordan gør man det uden at blive flået i gebyrer?
>
> - Lars

I BG bank kan du oprette en udlandsbetaling, Jeg har selv samme problem og
herunder er svaret som jeg fik.

---snip---
Du skal indtaste betalingen i BG Netbank -> Betalinger -> Udlandsbetaling.
Du kan søge efter swift-adressen i Udlandsbetaling, ellers må du kontakte
beløbsmodtager. Standard betaling til udlandet koster 20,00 kr. Hvis du
vælger at betale alle omkostninger er gebyret yderligere 100,00 kr. Du kan
få hjælp i Netbank ved at klikke på " ? " øverst til højre i skærmbilled.

Med venlig hilsen

Kundelinjen
Henrik Nørgaard
---snip---

Det skal nævnes at hvis du lader beløbsmodtager betale sine omkostninger
sparer du de kr 100 som BG bank tager for administrationen, og beløbmodtager
betaler kun et mindre gebyr for at modtage pengene, (om overhovedet noget)
hvor meget det er er op til den enkelte bank, Grunden til at det koster kr
100 hvis du vælger at betale alle omkostninger er at BG i dette tilfælde
sætter gebyret så højt at de med sikkerhed har alle udgifter dækket uanset
hvor små eller store de måtte være, temmeligt frækt, men sådan er det.

Hilsen Michael