Nulstilling af et textfelt
Fra : Bent L.

Dato : 30-05-03 22:37

Hej gruppe,

jeg vil høre om man kan nustille et tekst-felt efter man har submittet det?

mvh
Bent.

Fra : Jens Gyldenkærne Cla~

Dato : 30-05-03 22:03

Bent L. skrev:

> jeg vil høre om man kan nustille et tekst-felt efter man har
> submittet det?

Det kan man godt. Jeg er langt fra sikker på hvad du egentlig er
ude efter - men grundlæggende er der (mindst) følgende muligheder:

1) Form og formhandler adskilt
Der submittes til en anden side end den formen ligger på. Der er
ingen felter der skal nulstilles, men formen er også "væk" når
formhandleren er afsluttet.

2) Form og formhandler på samme side.
Man kan i starten af siden undersøge om siden kaldes som et
formrequest eller som en almindelig sidevisning. Hvis man ikke har
gjort noget for at putte værdier i formfelterne er det ikke
nødvendigt at nulstille dem.

3) Form og formhandler adskilt, med redirect til formsiden
Som 1, bortset fra at formsiden vises efter endt submit. Visningen
sker som et nyt sidekald - der er derfor ikke brug for nulstilning.

Forklar dit problem nærmere hvis du vil have mere hjælp.
--
Jens Gyldenkærne Clausen

Fra : Bent L.

Dato : 30-05-03 23:20

> [...]
> sker som et nyt sidekald - der er derfor ikke brug for nulstilning.
>
> Forklar dit problem nærmere hvis du vil have mere hjælp.

Takker for tilbagemeldingen.

Jeg sender lige koden som jeg har hentet fra www.activedeveloper.dk.

****START***********************
<%
Response.Buffer = True

Select Case LCase(Request.QueryString("mode"))
Case "chat" %>
<head><meta http-equiv="REFRESH" content="10; URL=chat.asp?mode=chat">
<title>Chat</title>
</head><body>
<%
strUser = "<b>" & Request.ServerVariables("REMOTE_ADDR") & "</b>: "
strMessage = Server.HTMLEncode(Trim(Request.Form("message")))

' // Her rydes Chat loggen, hvis den overstiger 10000 karakter
If Len(Application("ChatLog")) > 10000 Then
Application.Lock
Application("ChatLog") = ""
Application.UnLock
End If

If Request.Form("Action") = "Send" Then
If Len(strMessage) > 0 Then
strChatContent = strUser & strMessage & "<br>" &
Application("ChatLog")
Application.Lock
Application("ChatLog") = strChatContent
Application.UnLock
End If
End If

Response.Write Application("ChatLog")

Case "send" %>

<form method="POST" action="chat.asp?mode=chat" target="Top">
<input type="text" name="message" size="30">&nbsp;<input type="submit"
name="Action" value="Send">
</form>

<% Case Else %>

<frameset rows="90%,*">
<frame name="Top" src="chat.asp?mode=chat" scrolling="auto" marginwidth="4"
marginheight="4" noresize>
<frame name="Bottom" src="chat.asp?mode=send" scrolling="auto"
marginwidth="4" marginheight="4">
<noframes>
</noframes>
</frameset>
<% End Select %>

****SLUT***********************

Kort fortalt er det en simpel chat med 2 frames, top-frame er chattet og i
bundframen skrives beskeden - hvorefter der submittes.
Det ville være rart hvis text-feltet nulstilles efter det er blevet
submittet. Jeg skal også bruge en eventuel løsning andre steder.

mvh
Bent.

Fra : Esben Boye-Jacobsen

Dato : 30-05-03 23:36

Bent L. wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Det ville være rart hvis text-feltet nulstilles efter det er blevet
> submittet. Jeg skal også bruge en eventuel løsning andre steder.

Så kan du lave et javascript, der hedder noget i stil med:

<imput type="submit" value="send besked" onclick="total()">

function total(){
form.navn.submit()
form.navn.reset()
}

Det var lige et skud fra hoften... :)

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bent L.

Dato : 31-05-03 15:29

"Esben Boye-Jacobsen" <EsbenBoye@Jacobsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Det var lige et skud fra hoften... :)
>
> --
> Vil du lære at kode HTML, XHTML, CSS, SSI eller ASP?

Takker for svaret, jeg er nybegynder i javascript - men jeg har en idé om
hvad du mener, så det vil jeg prøve om jeg kan hitte ud af det.

mvh
Bent.

Fra : Bent L.

Dato : 01-06-03 00:20

> Så kan du lave et javascript, der hedder noget i stil med:
>
> <imput type="submit" value="send besked" onclick="total()">

> [...]

Jeg kan desværre stadig ikke få det til at virke, jeg syntes snart at jeg
har prøvet alt muligt.

mvh
Bent.

Fra : Jesper Stocholm

Dato : 01-06-03 11:14

Bent L. wrote :

> Jeg kan desværre stadig ikke få det til at virke, jeg syntes snart at
> jeg har prøvet alt muligt.

umiddelbart ville jeg tro, at det skulle være noget i retning af

document.formnavn.feltnavn.value = '';

Ellers er du nok bedre hjulpet i javascriptgruppen, hvortil jeg sætter
FUT.

FUT: dk.edb.internet.webdesign.clientside

--
Jesper Stocholm - www.stocholm.dk

Giv et bud på et nyt design til Polyteknisk Forenings hjemmeside.
Se konkurrencen på www.pf.dtu.dk/webdesign