Nu vi er ved Tele2 (ADSL uden fastnet tlf.~
Fra : Flemming

Dato : 30-05-03 20:21

Så kan jeg ingen stæder se at jeg skal have en fastnet tlf. hos dem, hvis
jeg bestiller ADSL hos dem. Jeg kan heller ikke se at jeg skal betale det
TDC kalder et bæreline gebyr.

Kan i ?

--
Mvh. Flemming

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 30-05-03 20:47

Flemming <spamme@trashcan.dk> wrote:

> [...]
> jeg bestiller ADSL hos dem. Jeg kan heller ikke se at jeg skal betale det

Nej, det synes jeg heller ikke jeg kan se. Jeg lagde dog mærke til dette
i deres vilkår:

3.7 I kundeforholdet indgår en elektronisk brevkasse
samt tilgang til en newsserver. Den
elektroniske brevkasse, som indgår i kundeforholdet,
gælder for en modtager. Brevkassen
må i gennemsnit indeholde 500 kilobyte data.
I undtagelsestilfælde og over en periode på
maksimalt en uge må brevkassen dog indeholde
10 megabyte data. Elektronisk post, der er
ældre end 3 måneder, slettes uden forudgående
varsel. Tele2 er ikke ansvarlig for data i den
elektroniske brevkasse, herunder ved fejl på
serveren.

500 KB mail er ikke meget, og er det nomalt at en ISP'er sletter mails?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-03 22:22

spam02@tdcadsl.dk (René Frej Nielsen) skrev :

>500 KB mail er ikke meget, og er det nomalt at en ISP'er sletter mails?

Hos TDC kan du have 10 MB liggende og når denne grænse er nået,
så bliver nye mails afvist.
--
Knud

Fra : Lars Christensen

Dato : 31-05-03 09:16

On Fri, 30 May 2003 21:46:52 +0200, spam02@tdcadsl.dk (René Frej
Nielsen) wrote:

> [...]
>serveren.
>
>500 KB mail er ikke meget, og er det nomalt at en ISP'er sletter mails?

Tele2/Get2Net sletter alle mails der er ældre end 3 måneder. Det
opdagede jeg da jeg fandt nogen papirer på nogen e-mail konti som jeg
havde/har hos Get2net. Jeg ville prøve om de stadig virkede og det
gjorde de så sandelig. Der var mange mails men ingen ældre end 3
måneder præcist på dato.
Det var så over 1 år siden jeg sidst havde tjekket dem.

--
/LC
thousands of lives at Hiroshima could have been saved if they had known to 'Duck and Cover'

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-05-03 21:01

> Kan i ?
Ja, det tog ca. 15 sekunder at finde frem til
http://www.tele2adsl.dk/sporgsmaalogsvar_tekniske.asp

Skal jeg have ledigt kobber?
Nej, Tele2ADSL benytter den eksisterende telefonlinje. Ledig rå kobber er de
telefonlinjer, som TDC allerede har gravet ned i jorden for at tage højde
for fremtidige udvidelser. Hvis du ikke har en fastnet forbindelse, kan
Tele2 oprette den til dig. Læs mere på www.1001.dk

Dog kunne det godt fremgå lidt tydeligere at der er udgifter forbundet med
det.

/Andreas

Fra : BorreBoy

Dato : 30-05-03 21:15

"Andreas Jensen" <andreas@fjerndettejensen.net> skrev i en meddelelse
> Ja, det tog ca. 15 sekunder at finde frem til
> http://www.tele2adsl.dk/sporgsmaalogsvar_tekniske.asp
>
> Hvis du ikke har en fastnet forbindelse, kan
> Tele2 oprette den til dig. Læs mere på www.1001.dk

Tele2 kan ikke oprette den for dig!

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-05-03 21:18

> Tele2 kan ikke oprette den for dig!
Det vil så ikke være den første fejl på deres side. Jeg fik nok ikke angivet
så tydeligt at den del er taget fra siden.
Under alle omstændigheder står der jo at der skal bruges en eksisterende
telefonlinie.

/Andreas

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-03 06:55

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, BorreBoy <borreYYY@lucasfilm.dk>
says...
> Tele2 kan ikke oprette den for dig!

Hvorfor kan de ikke det?

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : BorreBoy

Dato : 31-05-03 07:20

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> skrev i en meddelelse
> In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, BorreBoy <borreYYY@lucasfilm.dk>
> says...
>
> Hvorfor kan de ikke det?

"Kære Thomas Borre,

Mange tak for din mail!

Vi kan ikke nyoprette telefonabonnementer ved Tele2, kun overdrage
eksisterende kunder.

Hvis du har spørgsmål til ovenstående er du velkommen til at skrive til os
igen eller ringe til Tele2adsl kundeservice på 77301321. Vi har åbent
mandag-fredag mellem 8:00 - 20:00, og lørdag-søndag fra 10-18.

Hvis du skal svare på det ovenstående, så medsend venligst en kopi af denne
mail.

Med venlig hilsen

Bjarne Arvidsen
Supporter

Tele2 A/S
HelpDesk"

Fra : Ulrik Lunddahl

Dato : 31-05-03 09:21

"BorreBoy" <borreYYY@lucasfilm.dk> wrote:

> Vi kan ikke nyoprette telefonabonnementer ved Tele2, kun overdrage
> eksisterende kunder.

Jammen, det er jo altid fint når den ene hånd ikke ved hvad den anden
laver....

--
Med Venlig Hilsen

Ulrik Lunddahl - nospam058@lunddahl.dk
My heroes: Heddy Lamar, George Antheil and now also Anders Hejlsberg

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 31-05-03 09:22

In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, BorreBoy <borreYYY@lucasfilm.dk>
says...
> Vi kan ikke nyoprette telefonabonnementer ved Tele2, kun overdrage
> eksisterende kunder.

Fed udmelding at få, hva'? :-/

Fra : BorreBoy

Dato : 31-05-03 09:29

> In dk.edb.internet.udbydere.xdsl, BorreBoy <borreYYY@lucasfilm.dk>
> says...
>
> Fed udmelding at få, hva'? :-/

Jep!
Så må man jo håbe, at CC snart tager sig sammen, og kommer med et bedre
"sommertilbud"...

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 31-05-03 09:39

"Flemming" <spamme@trashcan.dk> wrote in news:3ed7af38$0$4344
$d40e179e@nntp03.dk.telia.net:

> Så kan jeg ingen stæder se at jeg skal have en fastnet tlf. hos dem, hvis
> jeg bestiller ADSL hos dem. Jeg kan heller ikke se at jeg skal betale det
> TDC kalder et bæreline gebyr.

Jeg skrev en mail til deres support og fik følgende svar.

---------
Mange tak for din mail!

For at have adsl hos os er det nødvendigt at have en aktiv telefonlinie på
adressen.

Morten Brynjolf

Fra : Lars Wiberg

Dato : 12-06-03 07:04

On 31 May 2003 10:38:30 +0200, Morten Brynjolf
<morten@mitefternavnher.nu> wrote:

> For at have adsl hos os er det nødvendigt at have en aktiv telefonlinie på
> adressen.

Så vidt jeg husker, så har en afgørelse fra forbrugerstyrelsen
fastslået at man _ikke_ behøver at have en fastnet linje for at få
ADSL.

Sagen drejede sig om TDC og deres ADSL tilbud dengang (det er nok
snart 2 år siden). For at få ADSL, skulle man have et
fastnetabonnement. En af mine venner klagede til forbrugerstyrelsen.
Han ville gerne have ADSL, men skulle ikke bruge fastnet til noget som
helst. Han havde sin mobil og det var rigeligt.

Afgørelsen fra dengang blev omtalt mange steder og må alt andet lige
også gælde den dag i dag, så det undrer mig lidt at folk helt
automatisk accepterer at skulle have oprettet et fastnet abonnement.

Jeg er selv stor tilhænger af fastnet telefon, men jeg ved at mange af
jer, der skifter til Tele2 måske dybest set ikke har brug for en
fastnet telefon. I skal vide I sagtens kan få ADSL forbindelsen uden.
Hvis kundeservice nægter, så ligger der altså en afgørelse om det hos
forbrugerstyrelsen.

--
Lars Wiberg alias Slartibartfast /\ ASCII Ribbon Campaign
http://southend.dk/ \/ No HTML or RTF in mail

Fra : jens

Dato : 12-06-03 09:01

"Lars Wiberg" <lw@#nospam#c.dk> skrev i en meddelelse
> On 31 May 2003 10:38:30 +0200, Morten Brynjolf

> I skal vide I sagtens kan få ADSL forbindelsen uden.
> Hvis kundeservice nægter, så ligger der altså en afgørelse om det hos
> forbrugerstyrelsen.

Om det hedder fastnettlf eller bærelinie er vel ligegyldigt.

Det koster det samme.

Mvh Jens

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-06-03 10:15

"jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev:

> Om det hedder fastnettlf eller bærelinie er vel ligegyldigt.
>
> Det koster det samme.

Det er ikke givet, at fidusen med en bærelinie holder.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : jens

Dato : 12-06-03 10:43

> "jens" <mkg@jellingnet.dk> skrev:
>
> Det er ikke givet, at fidusen med en bærelinie holder.

Det gør den muligvis ikke, men inden styrelsen får overbevist udbyderen om
det, er problemet sikkert løst på anden vis.

Mvh Jens

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 12-06-03 17:01

> Det gør den muligvis ikke, men inden styrelsen får overbevist
> udbyderen om det, er problemet sikkert løst på anden vis.

Man kunne måske godt forestille sig, at hvis fidusen bliver kendt
"ulovlig", at TDC kan blive forpligtet til at tilbagebetale betaling
for bærelinie.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 13-06-03 10:50

On Thu, 12 Jun 2003 11:42:47 +0200, "jens" <mkg@jellingnet.dk> wrote:

> "Morten Bjergstrøm" <nospam01@miljokemi.dk> skrev i en meddelelse

> Det gør den muligvis ikke, men inden styrelsen får overbevist udbyderen om
> det, er problemet sikkert løst på anden vis.

Eller gør som et par bekendte har gjort:

En telefon-linie var ikke ønsket da de bor tre mand i en lejlighed.
Bærelinien kostede det samme som telefon-linien.
Sonofon FWA klarer sig uden kobber, og var billigere.

Gæt selv på hvad de valgte
- og det kører særdeles stabilt og hurtigt (både hos dem og hos mig
selv)

--
Venlig hilsen / Best regards
   Henning

_H_P_C_o_n_s_u_l_t_ http://www.hpc.dk
Skoletoften 9, Blans http://www.turnsys.dk
DK - 6400 Soenderborg

Fra : Morten Brynjolf

Dato : 19-06-03 06:50

Henning Petersen Wangerin <henning.petersen.030613@hpc.dk> wrote in

> [...]
>
> Gæt selv på hvad de valgte
> - og det kører særdeles stabilt og hurtigt (både hos dem og hos mig

Kræver blot at Sonofon kan levere FWA, hvilket ikke er tilfælde for mit
vedkommende.

Med venlig hilsen
Morten Brynjolf

Fra : Henning Petersen Wan~

Dato : 19-06-03 11:49

On 19 Jun 2003 07:50:28 +0200, Morten Brynjolf
<morten@mitefternavnher.nu> wrote:

> Kræver blot at Sonofon kan levere FWA, hvilket ikke er tilfælde for mit
> vedkommende.

Det er selvfølgelig rigtigt.

Har du prøvet at presse dem lidt?
Da jeg fik min forbindelse kunne web-siden ikke levere, men
kundeservice pr telefon mente at der var muligheder alligevel.

Og det lykkedes omend teknikkeren ikke selv ville kravle op i mit
antenne-rør, men så måtte jeg jo bare selv gøre det

Fra : Henrik Schytte

Dato : 19-06-03 12:25

> [...]
> fastnet telefon. I skal vide I sagtens kan få ADSL forbindelsen uden.
> Hvis kundeservice nægter, så ligger der altså en afgørelse om det hos

En afgørelse fra forbrugerstyrelsen har intet at sige rent juridisk - de
fleste virksomheder retter jeg efter forbrugerstyrelsen, men de kan også
nægte. - Der skal en retssag til før "afgørelsen" kan blive til lov.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 19-06-03 13:22

"Henrik Schytte" <Hschytte@NOSPAMmail.dk> skrev:

> En afgørelse fra forbrugerstyrelsen har intet at sige rent
> juridisk

Forkert.

> - de fleste virksomheder retter jeg efter
> forbrugerstyrelsen,

Ja for ellers er sandsynligheden for at tabe ved domstolene
overordentligt stor og en sag ved domstolene er en bekostelig affære.

> men de kan også nægte. - Der skal en retssag
> til før "afgørelsen" kan blive til lov.

En domstolsafgørelse bliver aldrig til lov.

--
Morten http://miljokemi.dk

Fra : Henrik Schytte

Dato : 20-06-03 08:34

> Forkert.

Okay, måske lidt forkert formuleret

Humlen er, at en afgørelse hos forbrugerstyrelsen, ikke er ensbetydende med
at en virksomhed SKAL rette sig efter afgørelsen.
Forbrugerstyrelsen er en vejledning som de fleste retter sig efter - men der
skal dom til, før virksomheden, juridisk set, er tvunget til at rette op på
"sagen". - Men da FS genrelt har ret i deres afgørelser, tror jeg det er de
færreste der prøver sagen i retten.

Fra : Morten Bjergstrøm

Dato : 20-06-03 09:21

> [...]
> til at rette op på "sagen". - Men da FS genrelt har ret i deres
> afgørelser, tror jeg det er de færreste der prøver sagen i retten.

Så blev vi enige

--
Morten http://miljokemi.dk