Hvilket bundkort ? (til AMD)
Fra : Sparre

Dato : 30-05-03 20:01

Hejsa

Så er det efterhånden blevet tid til at skifte lidt i Hardwaren.....

Har i øjeblikket et ASUS A7A266 mobo med en 1400 MHz T-Bird

Jeg regner med at købe en "Athlon Thoroughbred XP 2600+" CPU (noget galt i
det ?)

Nu er problemet bare at jeg jo også vil ha nyt bundkort, men hvilket skal
jeg vælge? Har ikke så meget forstand på det.

Mine eneste nuværende krav vil nok være

DDR-Ram ( siger jo nok sig selv )
Nok PCI slots (5 vel)

Mit andet Hardware er
GeForce3 TI200
IBM Harddisk 30 GB
Maxtor 10 GB
Maxtor 60 GB
Promise IDE Controller

Pris omkring 800 kr (er ikke millionær)

Hva kan i anbefale, på forhånd tak

--
Sparre

PS. har kigget lidt rundt i gruppen men fandt desværre ikke noget brugbart

Fra : Jens Petersen

Dato : 30-05-03 20:59

On Fri, 30 May 2003 21:00:56 +0200, "Sparre"
<christian@FJERNDETTEHERSENSsparre.it> wrote:

>Jeg regner med at købe en "Athlon Thoroughbred XP 2600+" CPU (noget galt i
>det ?)

Næ, den er jo billig.

>Pris omkring 800 kr (er ikke millionær)
>
>Hva kan i anbefale, på forhånd tak

Gigabyte GA-7VAX til 699,-
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264757949

Jeg har et tilsvarende kort, bare med SATA Raid og sådan, men det
nævnte skulle dække dit behov.

Jeg kører med en XP1700+ pumpet op til XP2600+

--
Jens

Avoid the bug, cover your slug.

Fra : Mogens

Dato : 30-05-03 21:01

> [...]

>Nu er problemet bare at jeg jo også vil ha nyt bundkort, men hvilket skal
>jeg vælge? Har ikke så meget forstand på det.

Soltek SL-75FRN2 til ca. 780,-
( f.eks. hos SHG )
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1264837970
Det passer til både Thoroughbred og Barton CPU'er
og har det nye nForce2 chipset.
Et kanon bundkort som kan anbefales. Jeg byggede
selv en XP2400+ maskine på såden et i sidste uge.

Det ville ihvertfald være mit første valg hvis jeg skulle
bygge en maskine igen idag.

mvh Mogens

Fra : MaRk

Dato : 31-05-03 13:30

> Pris omkring 800 kr (er ikke millionær)

Prøv at kig på EPoX 8rda + (eller uden +)
Har lige købt et med + til min bror og jeg synes virkelig det er et lækkert
kort med rigtig god lyd.

Det slår de asus, msi og ecs kort jeg har prøvet.

Mvh
Mark

Fra : Anders Lorentzen

Dato : 31-05-03 14:46

"MaRk" <m-jons@mail.dkFJERN> skrev i en meddelelse

> Prøv at kig på EPoX 8rda + (eller uden +)
> Har lige købt et med + til min bror og jeg synes virkelig det er et
lækkert
> kort med rigtig god lyd.

Jep Helt klart 8RDA3+...
Plus udgaven har et lydkort der slår SB Live.
Derudover er det et super stabilt bundkort i bedste kvalitet.

mvh
Anders Lorentzen