Arrownet - SMC Barricade router.
Fra : Carsten Stage

Dato : 30-05-03 16:25

Hej!

Uden at være overbevist om dette er den rette gruppe forsøger jeg alligevel.

Jeg er på en Arrownet Cable - NAT-forbindelse via WebStar Cable Modem - SMC
Barricade router.

Ud over de alt for mange forbindelsessvigt er det en OK forbindelse. Dog har
jeg i routerens log set en ny linie som jeg ikke forstår:

"2003/05/29 18:19:07 ** TCP SYN Flooding ** <IP/TCP> 192.168.2.5:1724 ->>
195.249.157.92:80"

Er der nogle der på passende pædagogisk vis kan fortælle mig hvad det
betyder?

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Steen Suder, privat

Dato : 31-05-03 00:22

Carsten Stage wrote:
> [...]
> 195.249.157.92:80"
>
> Er der nogle der på passende pædagogisk vis kan fortælle mig hvad det

SYN betyder sådan ca. oprettelse af ny TCPforbindelse.
Som jeg ser det forsøger 192.168.2.5 at oprette en forbindelse fra sin
egen port 1724 til 195.249.157.92s port 80. Port 80 er typisk en webserver.

Flooding betyder at det forsøges mange gange i løbet af kort tid.
Enten har du en sart router eller så har du en overivrig browser

--
Mvh. / Best regards,
Steen Suder      <http://www.suder.dk/>

Fra : Carsten Stage

Dato : 31-05-03 23:29

Steen Suder, privat wrote:

> Flooding betyder at det forsøges mange gange i løbet af kort tid.
> Enten har du en sart router eller så har du en overivrig browser

OK - browseren skulle loade en side med flere scripts der henter data fra
forskellige databaser. Så jeg tror at du har ret.

Tak for hjælpen... )

Med venlig hilsen,

Carsten Stage
--
http://campingstuff.dk

Fra : Bach|DK|

Dato : 02-06-03 21:59

> Ud over de alt for mange forbindelsessvigt er det en OK forbindelse.

De der forbindelsessvigt du snakker om. Er det hvor internettet pludselig
stopper og så er du nødt til at resette modemmet? Har nemlig det samme
problem. Sker overdrevet tit og det er irriterende.
--
Michael Bach

Fra : jens

Dato : 02-06-03 22:13

"Bach|DK|" <m_bach_fFJERNDETTE@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> De der forbindelsessvigt du snakker om. Er det hvor internettet pludselig
> stopper og så er du nødt til at resette modemmet? Har nemlig det samme
> problem. Sker overdrevet tit og det er irriterende.

Her viser de sig ved at især uploaden falder i hastighed, efter en sluk tænd
kommer den så igen.

Men om det er modemet eller routeren i den anden ende som sander til er
uvist.
Der følges dog op på sagen for tiden.

Mvh Jens

Fra : Bach|DK|

Dato : 02-06-03 22:17

Det skal dog siges at hos mig er det blevet bedre de sidste 3 uger hvor det
slet ikke er sket. Er dog lige begyndt igen :(

--
Michael Bach

Fra : jens

Dato : 02-06-03 22:36

> Det skal dog siges at hos mig er det blevet bedre de sidste 3 uger hvor
det
> slet ikke er sket. Er dog lige begyndt igen :(

Så vidt jeg husker er du fra vejle.
Har der ikke været vrøvl med mailserveren i sidste uge ?

Mvh Jens

Fra : Carsten Stage

Dato : 02-06-03 23:40

Bach|DK| wrote:

> De der forbindelsessvigt du snakker om. Er det hvor internettet
> pludselig stopper og så er du nødt til at resette modemmet? Har
> nemlig det samme problem. Sker overdrevet tit og det er irriterende.

Det er totale forbindelsessvigt. Nogle gange samtidig med at dioden på
kabelmodem siger at der er forbindelse. Andre gange er der forbindelse og
dioden siger at der ikke er... Nogle gange genfinder kabelmodem selv
forbindelsen og andre gange skal der en sluk/tænd til først...

Arrownet forbindelsen til antenneforeningen er etableret i februar i år, så
det kan næppe kaldes opstartsproblemer mere. Jeg har en ide om at det kunne
være at returvejssignalet der ikke er godt nok.

Andre gange er det specielt upload der er berørt samtidig med at download er
OK - andre gange er det omvendt.

Mailserveren havde mange kortere og længere nedbrud, hvorfor der blev lukket
en formiddag for opdatering. Derefter har den været rimelig stabil.

Med venlig hilsen,

Carsten Stage

Fra : jens

Dato : 03-06-03 00:01

"Carsten Stage" <stage_nospam@fabel.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Jeg havde samme problem, som gentagne gange blev afvist som en fejl når jeg
sendte mails til arrows "kundeservice", men ved et tlf opkald da fejlen var
der konstaterede den gode mand at mit modem var defekt og der kom et nyt med
posten næste dag.........

Jeg kalder det ikke god service da de som modtog mine mails over 2 måneder
kunne have gjort det samme på 10 minutter ved at måle min linie igennem.

(Næste mail til kontoret var da også ret harsk)

Problemet er der stadig, og jeg har tænkt mig at maile/ringeomnødvendigt
indtil fejlen er fundet.
( det nye modem opfører sig en del anderledes med lysene end det gamle
gjorde)

Mvh Jens