NFS - /etc/exports - Invalid argument
Fra : Thor Dreier

Dato : 30-05-03 16:34

Hej,

Jeg har sat følgende ind i min /etc/exports på min Debian box:

/home nidhug(rw,sync)
/home/nidhug nidhug(rw,no_root_squash,sync)

Når jeg kører /etc/init.d/nfs-kernel-server reload så brokker den sig
over følgende:

Re-exporting directories for NFS kernel
daemon...nidhug.lokal:/home/nidhug: Invalid argument
done.

Er det på nogen måde muligt at få den til at æde at jeg under
/home/nidhug ikke vil have root_squash, men jeg gerne vil det under
/home? Det ligger på sammen filsystem. Eller skal jeg acceptere at det
bare er enten eller?

Thor Dreier
2650 Hvidovre

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 30-05-03 21:11

On Fri, 30 May 2003 17:33:33 +0200, Thor Dreier wrote:

> [...]
> /home/nidhug ikke vil have root_squash, men jeg gerne vil det under
> /home? Det ligger på sammen filsystem. Eller skal jeg acceptere at det
Det er ikke parameteren root_squash, der giver fejlen, men den
omstændighed at du reexportere en subdir under home. Vil du kunne det,
skal /home og /home/nidhug befinde sig på hvert sit fysiske filsystem.
--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.

Fra : Thor Dreier

Dato : 30-05-03 21:21

Michael Rasmussen wrote:
> Det er ikke parameteren root_squash, der giver fejlen, men den
> omstændighed at du reexportere en subdir under home. Vil du kunne det,
> skal /home og /home/nidhug befinde sig på hvert sit fysiske filsystem.

Yæb, jeg er godt klar over at det er derfor.

Og så er det at jeg kun vil eksportere /home/nidhug med no_root_squash,
men /home med root_squash. Men det kan jeg så åbenbart kun gøre hvis jeg
smækker det over på et andet filsystem. Er der ikke nogen måde at omgå
det på?

Hvis jeg ikke vil smække det over på en anden partition, så bliver jeg
altså nød til at eksportere det hele med no_root_squash.

Thor Dreier
2650 Hvidovre