Kan en client PC, to domain servere - HJÆL~
Fra : Kjeld

Dato : 28-03-01 10:26

Hej

Jeg er lidt på den, da jeg for det første har en begrænset viden om den
tekniske side af netværk opbygning, samtidig at jeg har et kanon
netværksproblem.

Problemmet er at jeg skal have en client PC (senere flere) koblet op imod to
domain servere samtidig. Begge netværk bygger på TCP/IP protocollen, det ene
dog med Win NT 4 og det andet med Nowell (ver. ukendt).

Den ene domain server er med Win NT 4 server SP4 som primært bruges til at
køre en MS SQL server database på et internt netværk med tre clienter (2 med
Win95b og en med Win NT 4 work.) bundet sammen gennem 3com netkort og en
3com hub på en underafdeling i den virksomhed hvor jeg er ansat.

Den anden domain server (en firewall) er med Nowell (ukendt ver.) og er
indgang et et stort netværk som benyttes af omkring 1500 ansatte.

Hvordan for jeg domain serveren på min arbejdsplads koblet op til den anden
domain server (firewallen) så jeg kan få adgang til data og intern mail fra
det store netværk??

Jeg har en Cisco 770 router til rådighed, som også kan fungere som hub og en
ISDN forbindelse.

Håber det er tilstrækkeligt med oplysninger.

Venligst

Kjeld