Fjern låsning af filer
Fra : Hans Peterson

Dato : 30-05-03 14:17

Hej (igen :)

Jeg har en disk på 120G som er formateret som Fat32, disken bliver brugt til
at flytte data fra en WinXP maskine og min Linux boks, problemet er at når
jeg skal ligge filerne ind på Linux boksen kan jeg ikke læse de filer der
indeholder æøå og andre specieltegn, der er dog ingen problemer med at læse
dem hvis jeg sætte disken tilbage i windåsen.
I konquer er filerne afbilledet med en hængelås og i commandline får jeg en
fejl om at filen ikke eksistere længere.
Jeg gætter på det har noget med tegnsættet, men er ellers blank for ideer -
Er der nogen som kan komme med et hint til hvordan jeg får kopieret disse
filer over på Linux boksen?

På forhånd tak

Hans