Flot nyt layout
Fra : Camilla Larsen

Dato : 30-05-03 13:57

Jeg var lige et kig på gruppens hjemmeside, synes der er kommet et
flot resultat ud af Jette´s arbejde i disse dage.

Den er blevet meget overskuelig.

Flot gået Jette !
--
Camilla

Fra : Heidi Bojsen

Dato : 30-05-03 14:09

"Camilla Larsen" <pepperNOSPAM1@albertsen.org> skrev i en meddelelse
> Jeg var lige et kig på gruppens hjemmeside, synes der er kommet et
> flot resultat ud af Jette´s arbejde i disse dage.

> [...]

Kan kun tilslutte mig. Det er blevet en endnu flottere hjemmeside.

Knus
Heidi

Fra : Jette

Dato : 30-05-03 16:52

"Heidi Bojsen" skrev:

> Kan kun tilslutte mig. Det er blevet en endnu flottere hjemmeside.

Tak til Jer begge to... jeg synes også selv det hele hænger bedre sammen nu.
Men det er naturligvis dejligt at få noget respons på arbejdet, og det
glæder mig I kan li' det

Mvh. Jette

Fra : Eva Schmidt

Dato : 30-05-03 18:10

Jette <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en > Tak til Jer begge
to... jeg synes også selv det hele hænger bedre sammen nu.
> Men det er naturligvis dejligt at få noget respons på arbejdet,
> [...]

Jeg synes bestemt også, at det er blevet flot!!!

mvh Eva

Fra : Birgitte

Dato : 30-05-03 22:51

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> skrev i en meddelelse
.... jeg synes også selv det hele hænger bedre sammen nu.
> Men det er naturligvis dejligt at få noget respons på arbejdet, og det
> glæder mig I kan li' det
> Mvh. Jette

Hej Jette
Ihhh din *arbejdshest* sikke et superflot stykke arbejde holdt i pæne rene
linier, det er en sand fornøjelse at gå på opdagelse
Missehilsner fra Birgitte...der bare synes du er så dygtig
www.truetrust.dk

Fra : martin b

Dato : 30-05-03 16:57

Hvad er adressen til hjemmesiden?

martin

Fra : Lene Vang

Dato : 30-05-03 17:08

http://www.dk-fritid-dyr-kat.dk/

hilsen
Lene Vang

Fra : martin b

Dato : 30-05-03 18:12

Very nice. Nydeligt

Fra : Vibeke J

Dato : 30-05-03 19:52

> Jeg var lige et kig på gruppens hjemmeside, synes der er kommet et
> flot resultat ud af Jette´s arbejde i disse dage.
>
> Den er blevet meget overskuelig.

Tænk jeg syntes netop det modsatte. Mere uoverskuelig at navigere rundt i.
Den er blevet mere kedelig og søge-maskine-agtig. Det er rigtig nok at der
skal knab så mange tilbage-tryk til for at navigere. Men det er ikke lige
min stil.

Mvh
Vibeke

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 30-05-03 20:05

Vibeke J wrote:

> [...]
> rigtig nok at der skal knab så mange tilbage-tryk til for at
> navigere. Men det er ikke lige min stil.

jeg føler også den er blevet lidt for "mainstream".... jeg savner lidt
personlighed, og lidt "opdeling"... hele layoutet flyder sammen uden de
inddelende streger mellem menu'erne og hovedindholdet.....

jeg kan godt lide toppen, men synes den sidder lidt for højt, og så føler
jeg alle menu'erne øverst er klasket sammen på et meget lille område, der
mangler lidt luft....
jeg kan godt lide fanebladende..... men føler siden virker som om den står
og råber lidt ud i ingenting ;( der er meget tomt når man kommer ind på
noget og skal navigere videre fra panelet til venstre.....

ellers kanont arbejde Jette ;)

--
Knus Sabina

www.MandeZonen.dk
Danmarks førende mandeportal.

Fra : Jette

Dato : 31-05-03 11:01

"Sabina Hertzum" skrev:

> [...]
> jeg alle menu'erne øverst er klasket sammen på et meget lille område, der

Hej Sabina og Vibeke

Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvad I mener ... men mine kreative evner
rækker ikke længere end til mainstream. Helt tilbage dengang jeg skulle lave
siden første gang, forsøgte jeg alt muligt med knapper med kattepoteaftryk
og lignende - for at det skulle være rigtig katteagtigt. Men uanset hvad jeg
gjorde, endte siden med at være vildt pussenusseagtigt og ligne noget der
henvendte sig til små 7-årige piger... så det er nok ikke det jeg er bedste
til :-/

En anden ting jeg også har taget i betragtning, er at der er rigtig mange
mennesker der skal tilfredsstilles. Det er jo ikke min hjemmeside ... jeg er
bare "ansat" til at administrere den, og der er temmelig mange
"arbejdsgivere" der alle skal kunne holde ud at se på den... derfor er det
virkelig noget af en udfordring, og kan godt være medvirkende til at man i
designet ikke "spræller" så meget.

Men hvad mener I nu hvor der er kommet en forsidemis på? Har det ikke
hjulpet lidt?

Jeg er også godt klar over, at det øverste godt kan virke temmelig pakket...
men det er kun når man er på en side hvor der ikke er så meget indhold. Prøv
f.eks. at gå ind i profilerne eller newsreaderen, hvor der er meget
indhold... På disse sider har det virkelig hjulpet, at det hele er blevet
løftet lidt - synes jeg i hvert fald

Mvh. Jette

Fra : maz

Dato : 31-05-03 11:20

"Jette" < wrote in message
> [...]
> f.eks. at gå ind i profilerne eller newsreaderen, hvor der er meget
> indhold... På disse sider har det virkelig hjulpet, at det hele er blevet
Det synes jeg også - det ser langt mere 'professionelt' ud nu - så et godt
stykke arbejde, Jette
Jeg tror i øvrigt, at det kan hænge sammen med, at dem der har brugt
hjemmesiden ofte, har været vant til at den så 'sådan' ud - når der så
bliver strammet op, kan det godt i en overgang se lidt for 'mainstream' ud.
Men for dem, der ikke besøger hjemmesiden så tit eller ser den første gang,
de vil sikkert synes bedre om det nye design...
;) maria

Fra : Pia J

Dato : 31-05-03 11:48

> Jeg kan sagtens sætte mig ind i hvad I mener ... men mine kreative evner
> rækker ikke længere end til mainstream.

Jeg tror du vil komme langt hvis du fx lavede 5-10 pixels mere topmargin på
siden, så fanebladene fik luft. Evt. også en anelse mere luft over&under
brugermenuens rullegardin. Vi snakker få pixels men det kan hjælpe enormt.

Som ren petitesse kunne jeg godt tænke mig at nyheds- og
fødselsdagsklammerne blev lige brede og flugtede med hinanden til venstre,
ligeledes de 3 bannere i bunden - både overskrifterne og bannerne er
forskudt i højden.

Hvis der kommer flere klager, og jeg får en lys ide, skal jeg gerne komme
med noget kreativt, men jeg starter nyt projekt næste uge og er pludselig
beskæftiget fuld tid. Jeg skal lave flash animationer i et helt år! Ikke
mere webdesign.....

:Pia

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-05-03 19:16

Pia J wrote:

> [...]
> topmargin på siden, så fanebladene fik luft. Evt. også en anelse mere
> luft over&under brugermenuens rullegardin. Vi snakker få pixels men

enig, det er lige det jeg mener....... måske også bare et par pixels omkring
brugermenuen, på hver side....

hørt ;)

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 31-05-03 19:16

Jette wrote:

> [...]
> være vildt pussenusseagtigt og ligne noget der henvendte sig til små
> 7-årige piger... så det er nok ikke det jeg er bedste til :-/

det behøver ikke være pussenusset for at have personlighed ;)
der er sådan set også personlighed i det nye design, men det har en
fornemmelse af at være en smule "ufærdigt", netop fordi det virker så klemt
for oven....

> [...]
> den... derfor er det virkelig noget af en udfordring, og kan godt
> være medvirkende til at man i designet ikke "spræller" så meget.

jeg snakker om småting..... som feks lidt luft hist og pise, lidt
adskillelse af en enkelt streg ( feks mellem menuen til venstre og
hovedvinduet...... evt droppe rammerne til fordel for stregen....

> Men hvad mener I nu hvor der er kommet en forsidemis på? Har det ikke
> hjulpet lidt?

jo bestemt.......

> [...]
> hvor der er meget indhold... På disse sider har det virkelig hjulpet,
> at det hele er blevet løftet lidt - synes jeg i hvert fald

hvad så med at lave en lille kort forside til dem?
jeg synes feks at når man klikker ind på profilerne så kommer menuen til
venstre og så er der altså et gabende hul til højre..... hvad med en kort
beskrivelse af hvad profilerne er og hvorfor de er der?
jeg kan smadder godt lide fanebladende og rullegardinet som sagt ;)

Fra : Jette

Dato : 31-05-03 22:32

"Sabina Hertzum"
> jeg snakker om småting..... som feks lidt luft hist og pise, lidt
> adskillelse af en enkelt streg ( feks mellem menuen til venstre og
> hovedvinduet...... evt droppe rammerne til fordel for stregen....

Nu er der kommet en smule ekstra luft og en streg der adskiller menu fra
indhold

> [...]
> beskrivelse af hvad profilerne er og hvorfor de er der?
> jeg kan smadder godt lide fanebladende og rullegardinet som sagt ;)

Jo, en tekst ville være god.... man kan jo lisså godt udnytte pladsen med
information til brugeren.

Tak for Jeres input, det er en stor hjælp, for jeg kan jo godt sidde her og
stirre mig blind på tingene

Mvh. Jette

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 01-06-03 07:29

Jette wrote:

> Nu er der kommet en smule ekstra luft og en streg der adskiller menu
> fra indhold

det hjalp meget :) dog synes jeg godt der kan komme bare en anelse mere helt
øverst (over fanebladene)......
stregen er helt perfekt ;)

> Jo, en tekst ville være god.... man kan jo lisså godt udnytte pladsen
> med information til brugeren.

just præcis ;)

> Tak for Jeres input, det er en stor hjælp, for jeg kan jo godt sidde
> her og stirre mig blind på tingene

jeg kan godt lide din ide med forsidemissen.... men jeg kom til at tænke på
om der med tiden ( når der er kommet en bunke) ikke kunne arrangeres så de
roterer evt fra dag til dag eller lignende?? (hehe endnu en udfordring) ;)

Fra : Jette

Dato : 01-06-03 18:23

"Sabina Hertzum" skrev:
> [...]

> roterer evt fra dag til dag eller lignende?? (hehe endnu en udfordring) ;)

arh, Sabina - hvis det er udfordring du vil give mig, skal du altså finde på
noget der er sværere end dét, hi!

Men jo, det vil jeg helt sikkert gøre.. men lad os se om jeg overhovedet
modtager nogen forside-kandidater. Jeg har nok skræmt de fleste med mine
skrappe krav

Mvh. Jette

Fra : Kate

Dato : 01-06-03 22:15

"Jette" <jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote in

> Jeg har nok skræmt de fleste med mine
> skrappe krav

Hihi, ja. Selvom jeg har nogle dejlige misser, så har jeg ingen
billeder der opfylder dine krav bare tilnærmelsesvis :-/

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar
Leave the address on privat answer

Fra : Jette

Dato : 01-06-03 23:57

"Kate" skrev:
> Hihi, ja. Selvom jeg har nogle dejlige misser, så har jeg ingen
> billeder der opfylder dine krav bare tilnærmelsesvis :-/

Jamen, så må du jo bare igang med at øve dig *G*

Som jeg også skriver, tager jeg mig gerne at tilpasningen... men så skal det
også være et rigtig godt billede ... men man behøver ikke være
verdensmester for at tage et godt billede. Ofte er det bare et spørgsmål om
at knipse 20-30 billeder af katten - så er der som regel et godt et imellem.
Og tager man billeder i dagslys, kan det næsten ikke gå galt.

.... og så skal man selvfølgelig have i mente at det færdige billede på
hjemmesiden er 240 x 300, så motivet skal helst være højere end det er
bredt.

Mvh. Jette

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 02-06-03 18:17

Jette skriver:

> [...]
> at knipse 20-30 billeder af katten - så er der som regel et godt et imellem.
> Og tager man billeder i dagslys, kan det næsten ikke gå galt.

Hej Jette!
Jeg ligger inde med en mulliard billeder af alle vores katte, men har et problem
med dit "hvid baggrund" krav....for der er jo ingen af dem der er taget med hvid
baggrund....

Hilsen Dorthe
http://www.vildkat.dk/

Fra : Pia J

Dato : 02-06-03 18:14

"Dorthe Prip Lahrmann" <dplahrmann@hotmail.com> wrote in message

> [...]
problem
> med dit "hvid baggrund" krav....for der er jo ingen af dem der er taget

Det kan man lave om på med lidt snilde.

:Pia

Fra : Jette

Dato : 05-06-03 06:50

"Dorthe Prip Lahrmann" skrev:
> [...]
problem
> med dit "hvid baggrund" krav....for der er jo ingen af dem der er taget

Nej, det er faktisk umuligt at tage et billede med en baggrund der er
kridhvid...men det kan man fikse hvis man har et billedbehandlingsprogram
som f.eks. Adope Photoshop eller Paint Shop Pro.

Men hvis du har ét eller flere billeder der opfylder nedenstående kriterier,
skal du være velkommen til at sende dem til mig. Jeg har ikke modtaget så
mange forslag, så jeg kan nok finde tid til at klarre tilpasningen

1. Brug en høj opløsning
2. Tag billeder i dagslys
3. Gå tæt på
4. Motivet skal være højere end det er bredt
5. Missen skal kigge i din retning
6. Billedet skal være skarpt.
7. Der må ikke være noget der dækker for katten

Mvh. Jette

Fra : Jette

Dato : 01-06-03 23:52

Nu er der kommet tekst på siderne... jeg behøver vel ikke opfordre dig til
at læse det igennem og komme med evt. kritik *G*

Jette

Fra : Charlotte

Dato : 02-06-03 00:02

On 02/06/03 0:51, in article iivdbb.mqm.ln@tatooine.omnix.dk, "Jette"
<jniREKLAMER@NEJTAKomnix.dk> wrote:

> Nu er der kommet tekst på siderne... jeg behøver vel ikke opfordre dig til
> at læse det igennem og komme med evt. kritik *G*
>
> Jette

Det er ihvertfald imponerende, al det flotte arbejde du gør

Jeg ( og sikkert også resten af gruppen) siger tak

Venlig hilsen
Charlotte

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 02-06-03 06:21

Jette wrote:
> Nu er der kommet tekst på siderne... jeg behøver vel ikke opfordre
> dig til at læse det igennem og komme med evt. kritik *G*

hej Jette....

SUPER flot.... det gør lige at det har prikken over i'et, og virker
indbydende og opfordrende at det lige er lidt tekst der forklarer hvordan og
hvorledes.....
nu tror jeg sørme heller ikke jeg kan finde på ret meget mere at nævne ;)
jeg fandt dog lige en lille stave/tastefejl under albums*G*
jeg går ud fra at der i 3. linie skal stå vild, ikke vil ;)

hvor er det ellers bare skide godt ;) jeg er som tidligere nævnt dybt
imponeret over den tid og energi du lægger i sitet, og bukker mig gerne i
støvet for dig * nejer lige så yndigt.... mens rasmine vikler sig rundt om
benene på mig.... KLASK...... så væltede jeg ;)*

Fra : Jette

Dato : 05-06-03 06:45

"Sabina Hertzum" skrev:
> jeg fandt dog lige en lille stave/tastefejl under albums*G*
> jeg går ud fra at der i 3. linie skal stå vild, ikke vil ;)

Ups, den retter jeg lige

> [...]
> støvet for dig * nejer lige så yndigt.... mens rasmine vikler sig rundt om
> benene på mig.... KLASK...... så væltede jeg ;)*

LOL! hvor er du sød, hi!

Mvh. Jette