Overførsel af billeder
Fra : Jimmy

Dato : 30-05-03 12:59

Hej

Jeg vil gerne overføre nogle billeder til en nyere Nokia/Ericsson.
Dette skal gøres uden kabler.

Hvis vi antager, at jeg har billedet i det korrekte format og størrelse, kan
man måske via WAP eller MMS få det overført?

Jeg har kigget på tidligere posts omkring billeder, men de har ikke været
rettet mod ovenstående.

Nogen der kan hjælpe?

Mvh
Jimmy

Fra : Frederik B-B.

Dato : 30-05-03 13:21

http://www.eaid.dk/mobil.php
og vælg e·uploader ;)

Så kan du hentet det via wap ;)

--
MvH Frederik B-B. - www.FrederikBB.dk

Fra : Jimmy

Dato : 30-05-03 14:53

"Frederik B-B." <fbb@frederikbb.dk> wrote in message
> http://www.eaid.dk/mobil.php
> og vælg e·uploader ;)
>
> Så kan du hentet det via wap ;)

Det var ret interessant.

Har du eller andre nogen fornemmelse af, hvorvidt man selv kan lave en
lignende hjemmeside?
Altså, om det kræver noget andet end frit tilgængelige komponenter som
Apache mv.

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 31-05-03 09:57

> [...]
> lignende hjemmeside?
> Altså, om det kræver noget andet end frit tilgængelige komponenter som

Tja, jeg har brugt PHP og MySQL der ligger på en Apache-server til at lave
det - og så masser af tålmodighed og tests (tak Fischer) for at få det til
at virke

-Peter

--
Upload billeder, musik og java-programmer til din mobiltelefon GRATIS på:
www.eaid.dk/mobil.php

Fra : Jimmy

Dato : 31-05-03 10:25

"Peter Skjelbo, eaid.dk" <peter@VÆKeaid.dk> wrote in message
> [...]
> det - og så masser af tålmodighed og tests (tak Fischer) for at få det til

Ah ok - Ja så er du jo både og den rette at spørge

Har du et link til en side, som beskriver teknologien?
Eller en kort beskrivelse af det?

Er det blot det, at telefoner der kan WAP går ind på din WAP-side og beder
om at hente et givent logo, som du så gør tilgængeligt via din server?

Jeg har ingen anelse om hvilke søgeord jeg skal bruge eller noget, og
spørger derfor her.

Jeg har en hjemmeside med en række brugere på, og det ville være super, om
jeg gratis kunne tilbyde dem at få et logo på deres mobil.

Mvh
Jimmy

Fra : Peter Skjelbo, eaid.~

Dato : 31-05-03 19:09

> Ah ok - Ja så er du jo både og den rette at spørge

Hehe, jeg vil gerne hjælpe, men du får nok ikke hele source-koden

> Har du et link til en side, som beskriver teknologien?
> Eller en kort beskrivelse af det?

Hmm, Du skal jo ihvertfald lave en wap-side - der har jeg brugt denne side:
http://www.w3schools.com/wap/

> Er det blot det, at telefoner der kan WAP går ind på din WAP-side og beder
> om at hente et givent logo, som du så gør tilgængeligt via din server?

Ja

> Jeg har en hjemmeside med en række brugere på, og det ville være super, om
> jeg gratis kunne tilbyde dem at få et logo på deres mobil.

Du skal have lavet en wap-side, hvor der er link til logo'et. De fleste
webhoteller understøtter svjv. adgang via wap, så det er egentlig bare at
lave en mappe på serveren der hedder /wap (eller wap.side.dk hvad du nu
synes). I den mappe kan du så smide en index.wml ind. Er du bare lidt inde i
html, mestrer du hurtigt wml (der er bygget på xml). Der er et par
tommelfingreregler - den vigtigste er, at alle tags skal afsluttes - altså
Logoerne smider du i en mappe, og så laver du blot link til dem.
Bemærk at logoerne er i flertal - du skal jo tænke på, at ikke alle har
samme telefon, og du skal derfor lave logoer i forskellig størrelse. Se
listen under vejledning på min side. Ericsson T68i understøtter ikke jpg, så
lav derfor logoer til dem i gif. Og drop mørke baggrunde, en hvid er det
bedste :)

Jeg har indsat lidt kode nederst, det kan du starte med. Hvis du har
kendskab til php, kan dette sagtens implementeres i wml - og så begynder det
for alvor at blive smart :)

Mvh og god fornøjelse

Peter

Kode:
<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE wml PUBLIC "-//WAPFORUM//DTD WML 1.1//EN"
"http://www.wapforum.org/DTD/wml_1.1.xml">

<wml>

<card id="Logo" title="Hent logo">
href="logo2.gif">1200x1024</a></p>
</card>

</wml>

Fra : Jimmy

Dato : 01-06-03 09:32

> "Jimmy" <nyhedsgruppe@get2net.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hehe, jeg vil gerne hjælpe, men du får nok ikke hele source-koden

Det bliver der heller ikke behov for

> Ja

Super!

> Du skal have lavet en wap-side, hvor der er link til logo'et. De fleste
> webhoteller ...[klip]... mørke baggrunde, en hvid er det

Klart klart.
Giver god mening.
Tak for kodeeksemplet - Det giver mig en god start.

Har du nogen fornemmelse af, hvor mange, der har opsat WAP korrekt i deres
telefon og rent faktisk kan finde ud af at bruge det?

Det ville være irriterende at bruge en masse tid på at udvikle et fint
system, hvis ingen kan/vil bruge det...

Mvh
Jimmy