Router?
Fra : Nicolai Larsen

Dato : 30-05-03 12:54

Hej NG.

Jeg har tænkt på at konvertere til tele2adsl og skal så bruge en router, da
de ikke selv leverer og supporterer router. De siger at man sagtens selv kan
sætte en router til deres adsl. Men hvilken router skal jeg så købe? Nogle
forslag?

Hvad med denne:

http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=24951

Eller hvad skal jeg lede efter?

Jeg troede at adsl var en standard, hos alle udbyderne. Hvilken type linie
er en tele2adsl og hvilke specifikationer skal routeren så have for at køre
hos tele2?

Nicolai

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-05-03 13:52

"Nicolai Larsen" <g-l-a-d@sol.dk> wrote in message

> [...]
kan
> sætte en router til deres adsl. Men hvilken router skal jeg så købe? Nogle

D-link 604 ?
eller en Linksys

> Hvad med denne:
>
> http://www.intercondata.dk/shop/default.asp?setlng=1&productid=24951

Den vil helt sikker også virke.. Selvom der ikke står noget omkring den...
Er det en 3com eller hvad?

> Eller hvad skal jeg lede efter?

En ethernet <-> ethernet router med DHCP klient.. Hvilket vil sige at den
skal kunne hente IP adresse via Tele2adsl DHCP server... Men jeg har da ikke
hørt nogen der ikke kunne

> Jeg troede at adsl var en standard, hos alle udbyderne.

Det er det vel også på en måde.. men der er nu meget tekniksk halløjsa man
skal sætte sig ind i...

Fra : azrael

Dato : 30-05-03 19:36

Bjarke Hansen wrote:

>Den vil helt sikker også virke.. Selvom der ikke står noget omkring den...
>Er det en 3com eller hvad?

Ja, der er tale om en 3Com OfficeConnect 3C857 ethernet router, vist
nok seneste model fra dem (efterfølgeren til 3C855). Her er link til
"svinet":
http://www.3com.com/prod/dk_DK_EMEA/detail.jsp?tab=features&sku=3C857-US

Hilsen,
Az

--
"Trying is the first step towards failure." - Homer Simpson