Router
Fra : Ukendt

Dato : 30-05-03 11:19

Jeg skifter fra TDC til TELE2 meget snart, og skal derfor købe en router
i og med jeg har flere maskiner på netværket og kun 1 fast ip adresse.
Jeg glæder mig (behøver jeg at sige det) til slippe af med SS2601-eren..

Der sker så meget på markedet, så hvad kan anbefales...
Det er et "krav" at den har uPnP og understøtter f.eks. MSN 100%,
Netmeeting med livechat..
Jeg har forstået at det gør routere med uPnP ??

Den behøver ikke Firewall. Interessant kunne VPN være, men ikke et krav.
Den må gerne have indbygget switch (ikke et krav)
Det er stort set et krav at man kan åbne og lukke for X antal porte...
Der skal ikke være en begrænsning på f.eks. 10 port-ranges og så er man
nødt til at slette og modificere som i ss2601-er
Måske printserver ... Ikke et krav (har en ekstra i forvejen, men kunne
være rart at slippe for alle de små bokse...)

Jeg har hørt ("fra jens") at linksys og Dlink volder problemer.
¨Jeg har derfor set på Netgear RP614 -
http://www.proconsult.dk/katalog/m_net/s_net-r/netreth/netngrp614.html

Der er en billig fra Trendnet.... Men er der nogle erfaringer med denne
? Umiddelbart kan den jo en del til en billig penge...
http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?86

Er der nogle indvendinger ? Andre anbefalinger ?

Fra : Xedu

Dato : 30-05-03 15:25

"Martin S." <real_warhawk(YEP)hotmail.com> wrote in

> [...]
> http://www.trendnet.dk/home/specs.asp?86
>
> Er der nogle indvendinger ? Andre anbefalinger ?

Prøve find en route hedder Lancom, der er produkt er laver af Europa,
den har forskellig model

Fra : jens

Dato : 30-05-03 22:12

"Xedu" <Xedu@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> "Martin S." <real_warhawk(YEP)hotmail.com> wrote in

Det fordrer at du har en public ip på routeren også.

Hmm, jeg ville gerne have haft et link til det indlæg så jeg kunne se om det
var denne jens som havde udtalt det....

Dlink er jeg ubestrideligt enig i ikke dur, men linksys har jeg indtryk af
fungerer som den skal uden at have prøvet selv, som jeg har med 2 di604ère.

Som en anden skrev på et tidspunkt, den flotteste til 500 kr kan det der er
brug for.....

Det du beskriver den skal kunne kan en Level One fbr 1403tx, den har også
printserver, men koster 900.
Den har Upnp, som kan slås fra, og loggen kan rent faktisk tydes af
almindelige mennesker med linier som denne :

[2003-05-30 11:01:49] | [192.168.1.60] | [opasia.dk] | [Forward]
[2003-05-30 11:01:52] | [192.168.1.60] | [tdconline.dk] | [Forward]
[2003-05-30 11:01:53] | [192.168.1.60] | [i.tdconline.dk] | [Forward]
[2003-05-30 11:01:56] | [192.168.1.60] | [tdkads.ads.dk] | [Forward]
[2003-05-30 11:01:57] | [192.168.1.60] | [ad.ads.dk] | [Forward]
[2003-05-30 11:01:57] | [192.168.1.60] | [www.logitech.com] | [Forward]
[2003-05-30 11:02:00] | [192.168.1.60] | [crs.akamai.com] | [Forward]

Står et domæne i url blokeringen står der også "blocked" ved den i loggen
når den forsøger sig.
Den har rige mulighedder for styring af 4 grupper af lan pcèr (5 faktisk)
efter hvilke funktioner de m eller ikke må bruge.

Hvor mange port ranges den kan sluge ved jeg ikke, men det er ret mange kan
jeg se i internetforbindelsens egenskaber.

Jeg kunne godt tænke mig at vide om der er andre routere som har en lignende
log, som iøvrigt kan sendes via mail på klokkeslet hver dag eller når den er
fuld.

Mvh Jens hvis det billigste altid var godt nok fandtes der ikke
Mercedeser.