scroll
Fra : Maria Leger

Dato : 30-05-03 10:32

Jeg prøver lige igen... har spurgt om hvordan man laver scroll
henad i stedet for nedad... jeg ved godt at der er mange
synspunkter om dette emne men ikke desto mindre skal jeg lave en
hjemmeside med et produktkatalog med horisontal scroll. Hvordan
gør man?

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-05-03 10:54

Maria Leger wrote:
> [...]
> synspunkter om dette emne men ikke desto mindre skal jeg lave en
> hjemmeside med et produktkatalog med horisontal scroll. Hvordan

Tjek
http://contillion.com/iframe/
Måske kan du bruge det?

mvh
Johan

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-05-03 11:00

Johan Holst Nielsen wrote:

> Tjek
> http://contillion.com/iframe/
> Måske kan du bruge det?

Eller hvis du mente scrolling layers:
http://www.dyn-web.com/dhtml/lyr-scroll.html

mvh
Johan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-03 10:59

Maria Leger <detlegerdesign@tdcadsl.dk> skrev :

>Jeg prøver lige igen... har spurgt om hvordan man laver scroll
>henad i stedet for nedad...

Smider hele sidens indhold i en div, der har den bredde som
indholdet har.

Sidens indhold

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 30-05-03 11:01

> Smider hele sidens indhold i en div, der har den bredde som
> indholdet har.

> Sidens indhold

Det er ikke den optimale løsning... da HELE siden (inkl. eventuelt
headers/footers). Brug i stedet iframe eller scrolling layers.

mvh
Johan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 30-05-03 15:55

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> skrev :

>Det er ikke den optimale løsning... da HELE siden (inkl. eventuelt
>headers/footers). Brug i stedet iframe eller scrolling layers.

Afhænger da af, hvordan siden er konstrueret.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 31-05-03 13:34

> Afhænger da af, hvordan siden er konstrueret.

Yeah, har du ret i.... men tror faktisk det var en layer løsning som
Maria eftersøger :)

mvh
Johan

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 31-05-03 14:25

Johan Holst Nielsen <johan@weknowthewayout.com> skrev :

>Yeah, har du ret i.... men tror faktisk det var en layer løsning som
>Maria eftersøger :)

Hvor ved du det fra, jeg kan ikke se andet end dette simple
spørgsmål:

Det er muligt, at hun i en tidl. tråd har spurgt mere specifikt,
men så burde hun have fortsat i samme tråd eller uddybet det mere
her, hvad der egentlig ønskes.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 31-05-03 16:00

> Hvor ved du det fra, jeg kan ikke se andet end dette simple
> spørgsmål:

Jeg regner med flertallet der bruger den løsning. Det er den pæneste i
de fleste tilfælde....

> Det er muligt, at hun i en tidl. tråd har spurgt mere specifikt,
> men så burde hun have fortsat i samme tråd eller uddybet det mere
> her, hvad der egentlig ønskes.

Kan du have ret i - men eftersom vi begge deltog i den diskussion er det
okay at lade være med at spille dum... Tag udgangspunkt i det du ved - i
stedet for det der står i hendes indlæg.

mvh
Johan

Fra : Maria Leger

Dato : 02-06-03 20:03

Hej begge

Jeg er glad for jeres hjælp. Jeg beklager at jeg ikke er god til at
specificere mine ønsker men jeg er lidt grøn på dette felt, håber jeg en
dag bliver ligeså gode som jer så jeg kan gennemskue det hele.

Tror jeg vil prøve layer metoden hvis jeg kan finde ud af det.

Endnu engang tak for jeres hjælp.

Venlig hilsen

Maria