Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån i banken!!
Fra : zcully

Dato : 30-05-03 10:20

Nu ved jeg ikke ret meget om lån af penge, da jeg aldrig rigtig har haft
brug for det før.
Men nu står jeg så og vil gerne låne ca. 13000 kr. Hvad er så billigst?

Jeg har fået anbefalet af flere at få lavet en kassekredit i banken.

Hvad syntes i?

/Zcully

P.s.: Det skal lige tilføjes at jeg har mulighed for at tilbage betale
forholdsvis hurtigt med 1000-2000 kr. om måneden.

Fra : ThomasB

Dato : 30-05-03 10:56

"zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> P.s.: Det skal lige tilføjes at jeg har mulighed for at tilbage betale
> forholdsvis hurtigt med 1000-2000 kr. om måneden.

Om det hedder kassekredit, quicklån, lån osv er ligegyldigt.

Det du skal se på er renter og gebyr.

Lav et brev hvor du skriver hvor meget du skal låne og hvor længe.
Send det rundt til et par udlånere, og bed dem om at komme med et tilbud.

Tag det billigste. (Kig på hvad du ialt kommer til at betale tilbage)

HUSK: Det er DIG der er kunden, du skal ikke komme krybende ind i banken og
tigge - så får du de dårlige lånetilbud.

Og husk at du skal handle lidt om renten. Hvis banken siger 8% siger du 7%.

Der er _hurtigt_ 2000-4000 kr at spare ved at skrive lidt rundt og handle..

Fra : Niels Elgaard Larsen

Dato : 30-05-03 16:55

ThomasB wrote:

> "zcully" <*removethis*zcully@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det lyder som en rigtig god ide.

> Om det hedder kassekredit, quicklån, lån osv er ligegyldigt.

Ikke helt. Det er bedst at få en kassekredit på samme konto som ens
lønkonto.

> Det du skal se på er renter og gebyr.

Med det beløb og afdrag gælder det om at finde en kassekredit uden gebyrer.

> [...]
> 7%.

> Der er _hurtigt_ 2000-4000 kr at spare ved at skrive lidt rundt og

Zcully kan tilbagebetale lånet på ca et år.
Hvis Zcully får en kassekredit uden gebyrer på en lønkonto og der går
10-15000 ind på kontoen hver måned, Zcully bruger pengene nogenlunde jævnt
og at der uden lånet ville stå ca 0 kr på kontoen når Zcullys løn gik ind,
så vil Zcully vel gennemsnitligt skylde 3-4000.
8% af 4000 kr er 320 kr, 160 kr efter skat.
Det kan ikke betale sig for Zcully at betale gebyrer selvom han kan få en
bedre rente. Hvis han fx forhandler renten et pct-point ned, sparer han 20
kr efter skat.

--
Niels

Fra : ThomasB

Dato : 01-06-03 19:04

"Niels Elgaard Larsen" <elgaard@agol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> bedre rente. Hvis han fx forhandler renten et pct-point ned, sparer han 20

Du har da helt ret
Tænkte ikke på at lønnen gik ind på samme konto, og han så derfor kun
betaler renter sidst på måneden, hvor lønnen slipper op..

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 01-06-03 19:53

> Du har da helt ret
> Tænkte ikke på at lønnen gik ind på samme konto, og han så derfor kun
> betaler renter sidst på måneden, hvor lønnen slipper op..

Der er ydermere den fordel ved det, at mange mennesker - mig selv
inkluderet - har det mentalt skidt med at kontoen står i minus, hvorfor de
så strammer ballerne sammen og får gælden betalt af væsentlig hurtigere end
hvis der betales små månedlige rater.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-06-03 21:31

Andreas M. Hansen wrote:

> [...]
> så strammer ballerne sammen og får gælden betalt af væsentlig hurtigere end

Omvendt er der så også dem, der ikke kan styre det, så kassekreditten
altid er trukket helt op. I så fald skal man holde sig til et lån med en
fast afdragsordning. Men for en førstegangslåner er det selvfølgelig
svært at vide, om man hører til den ene eller den anden type.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Anders Majland \(Rep~

Dato : 16-06-03 13:10

> Tænkte ikke på at lønnen gik ind på samme konto, og han så derfor kun
> betaler renter sidst på måneden, hvor lønnen slipper op..

Det nemmeste for zcully er selvføgelig at få en kredit i hans nuværnende
bank, men er de en af de "traditionelle" er dog en god ide at have en
udskrift med af hvad online bankerne kan tilbyde så der er lidt at slå
dem i hovedet med for at få nogle gode vilkår.. F.eks tilbyder
skandiabanken en kassekredit på en månedsbruttoløn uden gebyrer og med
en rimelig rente. Det kræver dog at lønnen går ind på kontoen hver måned

/A