/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / Mobil-Telefoni / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Mobil-Telefoni
#NavnPoint
Klaudi 20830
refi 17101
Nordsted1 13879
o.v.n. 13756
Kortoverv.. 9673
thyfoon 6564
Ghettofam.. 6087
rotw 5524
katekismus 5124
10  g_h 4281
Viderestilling - CBB røver deres kunder
Fra : Fischer


Dato : 30-05-03 07:32

En del mobiludbydere har tidligere haft en favorabel takst når man
viderestiller sin mobiltelefon til et andet nummer, men det er næsten ved at
være slut.

Nu ser jeg så:
http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4524&sid=1
at CBB tager normal takst (99 øre) PLUS ekstra 50 øre pr. minut hvis man
viderestiller til et andet nummer (end mobilsvar).

Hvad i himlens navn er begrundelsen for at det skal koste MERE når man
viderestiller end hvis man selv taster samme nummer på telefonen??
Det ligner røveri ved højlys dag. Endnu et argument for at holde sig fra
CBB.

*Fischer
OBS: Hvis du vil sende mig en mail, så fjern det to-cifrede tal i adressen.



 
 
Claus E Beyer (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 30-05-03 10:37

"Fischer" <myfischer87@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:saDBa.740$aU.686@news.get2net.dk
> En del mobiludbydere har tidligere haft en favorabel takst når man
> viderestiller sin mobiltelefon til et andet nummer, men det er næsten ved at
> være slut.

Og frem til ca. 1996 var det gratris hos både Sonofon og TDM (GSM).

> Nu ser jeg så:
> http://dk.mobil.nu/nyheter/visa.asp?id=4524&sid=1
> at CBB tager normal takst (99 øre) PLUS ekstra 50 øre pr. minut hvis man
> viderestiller til et andet nummer (end mobilsvar).

> Hvad i himlens navn er begrundelsen for at det skal koste MERE når man
> viderestiller end hvis man selv taster samme nummer på telefonen??
> Det ligner røveri ved højlys dag. Endnu et argument for at holde sig fra
> CBB.

Jeg har endnu ikke fattet at CBB overhovedet har én eneste kunde.

Det eneste positive jeg ser ved CBB, er at de er med til at holde Telmores
priser nede

Claus


Ukendt (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Ukendt


Dato : 30-05-03 11:07


"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
news:bb78nl$6hir4$1@ID-62896.news.dfncis.de...
> Jeg har endnu ikke fattet at CBB overhovedet har én eneste kunde.

Hvis man nu ikke bruger viderstilling, og bare har brug for et billigt
taletidskort, kan jeg ingen problemer se(!).


Mvh
FB
--
Vil du have billigt ADSL?
Tjeck www.Tele2adsl.dk - Det er dælme billig
//PS: Jeg har intet med ovenstående firma at gøre.



Søren -CBB Mobil (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Søren -CBB Mobil


Dato : 30-05-03 16:27

Hej Fischer+Claus

Det er korrekt at der i vores vilkår står at viderstilling koster
minutpris+ 50 øre. Dette gebyr er dog aldrig opkrævet hos nogen af
vores kunder.

Der vil i den nærmeste fremtid komme en ændring af vores vilkår,
således at det vil fremgå at denne service kun koster gældende
minutpris.

Med venlig hilsen


Søren E.
CBB Mobil

Henning Lund (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 30-05-03 17:02

Claus E Beyer skrev:

> Jeg har endnu ikke fattet at CBB overhovedet har én eneste kunde.

Nåe?

>
> Det eneste positive jeg ser ved CBB, er at de er med til at holde
> Telmores priser nede

Og hos dem kan man betale med bankoverførsel, det kan man ikke hos
Telmore.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Christian Poulsen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 30-05-03 19:32

>> Jeg har endnu ikke fattet at CBB overhovedet har én eneste kunde.

> Nåe?

Jeg porteret et nummer fra CBB for over et års tid siden til Orange. Den
dag i dag virker mit login og password stadig på www.cbb.dk, og mit nummer
står stadig oprettet i deres system. Så helt tjek kan de ikke have på
tingene. Plus de sikkert opgiver mig som aktiv kunde, når de går i pressen
med hvor mange kunder de har.

>> Det eneste positive jeg ser ved CBB, er at de er med til at holde
>> Telmores priser nede

> Og hos dem kan man betale med bankoverførsel, det kan man ikke hos
> Telmore.

Sidst jeg satte penge ind hos Telmore brugte jeg da min netbank. Så jeg
ved ikke hvad du mener med overstående linier?



Henning Lund (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henning Lund


Dato : 30-05-03 20:20

Christian Poulsen skrev:

> Sidst jeg satte penge ind hos Telmore brugte jeg da min netbank. Så
> jeg ved ikke hvad du mener med overstående linier?

Bruger du Thyholm Sparekasse Det gør jeg.


--
Mvh
Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/


Christian Poulsen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Christian Poulsen


Dato : 30-05-03 19:29

> Og frem til ca. 1996 var det gratris hos både Sonofon og TDM (GSM).

Det var tider. Det var dengang man morede sig med at viderestille sine
venners telefoner til alt muligt når de fik lagt telefonen fra sig :)



Henrik Stidsen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-05-03 20:47

"Christian Poulsen" <deep@get2net.dk> wrote in
news:bb87sq$pe5$1@sunsite.dk

>> Og frem til ca. 1996 var det gratris hos både Sonofon og TDM
>> (GSM).
>
> Det var tider. Det var dengang man morede sig med at
> viderestille sine venners telefoner til alt muligt når de fik
> lagt telefonen fra sig :)

Ja nu til dags "nøjes" man med at ændre sproget til finsk :)

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Lars Wolos (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Lars Wolos


Dato : 30-05-03 20:38

"Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message news:bb78nl$6hir4$1@ID-62896.news.dfncis.de...

> Jeg har endnu ikke fattet at CBB overhovedet har én eneste kunde.

SMS til udlandet koster 92% mindre end hos Telmore!!!

Lars



Henrik Stidsen (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Henrik Stidsen


Dato : 30-05-03 20:48

"Lars Wolos" <lars-news@wolos.de> wrote in news:bb8bsh$6o8tn$1@ID-
2667.news.dfncis.de

>> Jeg har endnu ikke fattet at CBB overhovedet har én eneste kunde.
>
> SMS til udlandet koster 92% mindre end hos Telmore!!!

Det er også det helt vilde markedsføringsargument - hvor mange SMS´er
sendes til udlandet i forhold til det totale antal sendt i DK ?

--
..: Henrik Stidsen - http://hs235.dk/ - http://hs235.dk/blog/ ::...
"Drømmen om et samlet Europa har ingen mulighed for at
blive virkelighed. Man kan ikke lave omelet af hårdkogte æg."
[Charles De Gaulle]

Claus E Beyer (31-05-2003)
Kommentar
Fra : Claus E Beyer


Dato : 31-05-03 05:52

"Lars Wolos" <lars-news@wolos.de> skrev i en meddelelse
news:bb8bsh$6o8tn$1@ID-2667.news.dfncis.de
> "Claus E Beyer" <cebeyer@hotmail.com> wrote in message
> news:bb78nl$6hir4$1@ID-62896.news.dfncis.de...

>> Jeg har endnu ikke fattet at CBB overhovedet har én eneste kunde.

> SMS til udlandet koster 92% mindre end hos Telmore!!!

Det kan jeg godt se er en god grund for dig til at bruge CBB i stedet for
Telmore. De fleste danskere sender dog meget få sms'er til udlandet.

Claus


Rainer Schöbe (30-05-2003)
Kommentar
Fra : Rainer Schöbe


Dato : 30-05-03 15:08

Hej!

Fischer wrote:
> Hvad i himlens navn er begrundelsen for at det skal koste MERE når man
> viderestiller end hvis man selv taster samme nummer på telefonen??

Det skulle da være billigere! Når jeg som kunde fra net A ringer til en kunde
fra net B, så skal net A betale interconnection-afgift til net B. Når jeg får et
opkald og viderestiller det til samme nummeret som ovenfor, skal net A igen
betale samme interconnection-afgiften, men det får selv interconnection-afgift
fra det net det oprindelige opkald kommer fra.

Derfor er der abonnementer i Tyskland der har gratis viderestilling til
fastnettet.

--
Rainer Schöbe (Germany)
using "E-Plus Online GPRS/HSCSD"
using "Telmore HSCSD"
Fragen zur dänischen Urlaubs-Prepaid?
http://de.groups.yahoo.com/group/prepaid-dk/



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177558
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408897
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste