Kastreret hankat som jagter andre katte
Fra : Tine Andersen

Dato : 30-05-03 04:15

Hej Alle!
Vi fik vores 1 1/2 årige hankat kastreret for 3 uger siden, da han var
et problem. Han jagtede især sin søster, der er en blid kat, som ikke
rigtigt kan slå fra sig. Han forsøgte at "voldtage" hende med nakkebid
osv. Resultatet er, at hun er ret sky, og gerne søger ly hos mennesker.

Vi fik så "tyrannen" kastreret, og han var lidt stille i en uges tid,
men er nu vendt tilbage værre end før. For det meste kan han afreagere
med vores 4 mdr gamle hankilling- og med sin moster på 6 år, der blev
neutraliseret samtidig med ham. Hun "buller" sin søster, der ellers nok
kunne slå fra sig, inden hun blev neutraliseret. Hankatten vil ikke ud,
da han er uvenner med et par ukastrerede hankatte.

Han tyrannisere også vores anden kastrat på 3 år, der ellers nok har
kunnet give ham et par dask, så han opførte sig ordentligt. Nu går
hunkatten med, det kan den "gamle" kastrat ikke håndtere. Han er begyndt
at søge ly i en reol- og lægge sig midt på sofabordet, der ellers er
kattefritområde.

Så, hvad gør vi ved "bøllen"?
Jeg er klar over, at kastraktionen ikke virker fra dag til anden, men
jeg har ikke set noget lignende, han er nærmest værre end før!

Skal vi se tiden an- eller skal "bøllen" flytte? Alle vore andre katte
kommer ud, det er kun ham, der ikke tør. Ellers har det været en
velfungerende katteflok.

Med venlig hilsen
Tine Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Kate

Dato : 31-05-03 23:35

Tine Andersen <xtinyKATTE@BAKKEjunc.org> wrote in

> Skal vi se tiden an- eller skal "bøllen" flytte? Alle vore andre
> katte kommer ud, det er kun ham, der ikke tør. Ellers har det
> været en velfungerende katteflok.

Tjaaa, det er godt nok svært. Jeg ved ikke hvor alle vores flok-
ekperter er henne, måske de har ligget på stranden hele dagen

Umiddelbart ville jeg nok liiiige se tiden an, for sådan en kastration
virker ikke lige med det samme, jeg mener at man siger at der går en
god månedstid før hormonerne er ude af kroppen, på nogle endda længere.
Jeg kan så godt samtidig se at det jo ikke kan gå i længden hvis han
ikke snart falder lidt ned.

Jeg har selv lige fået noget Feliway som jeg skal afprøve på min nys
indflyttede Aby. Hun har nemlig et anstrengt forhold til specielt min
Somali, som ellers normalt er venligheden selv, men de to får altså
provokeret hinanden på en måde som de to huskatte slet ikkeer med til.

Når jeg får afprøvet Feliway'en skal jeg nok vende tilbage og sige om
det duer til noget, kåske det så kunne være et forsøg værd hos jer til
at dæmpe gemytterne lidt.

--
Kate

Lad adresse være ved privat svar