Blæser kører helt vildt ved "standbye"
Fra : Nuser

Dato : 30-05-03 03:18

Jeg ønsker at computerens blæsere (strømforsyning og cpu-vifte) stopper ved
Standbye - hvordan gør jeg det??
Jeg har Asus A78NX-delux motherboard rev. 1.4 og win - xp

Helge

Fra : JK

Dato : 30-05-03 08:22

On Fri, 30 May 2003 04:18:05 +0200, "Nuser" <helgeboe28@hotmail.com>
wrote:

>Jeg ønsker at computerens blæsere (strømforsyning og cpu-vifte) stopper ved
>Standbye - hvordan gør jeg det??
>Jeg har Asus A78NX-delux motherboard rev. 1.4 og win - xp

I bios slår du ACPI mode over på S3 (under power settings). Hvis din
strømforsyning er af nyere ACPI type, så burde det virke. Alle
indstikskort skal vist også være acpi kompatible.

Du kan også prøve om Hibernate i Windows vil virke. Det er noget andet
end S3. Der skrives en enorm fil til harddisk.

Jeg har set, at silent standby oftest ikke virker på en AMD platform.
Med P4 og P3 virker det næsten altid (bare ikke med ECS).

Måske kan en anden oplyse at det virker med hans AMD platform. Jeg har
det ialfald ikke virkende med soltek nforce2, FRN2-L, og en power
supply som skulle være OK.

hilsen

John

Fra : Bachelor®

Dato : 30-05-03 20:49

"JK" <johnknuhtsen@mail.dk> skrev i en meddelelse news:aa1edvolqup9diq08n8c1g26kspasd4kdt@4ax.com...

> Måske kan en anden oplyse at det virker med hans AMD platform.

Det virker udemærkdet på mit MSI KT3 Ultra2 (AMD) - alt stopper ved standby, men det
krævede selvfølgelig at jeg satte indstillinger rigtig under strømstyring i BIOS.