Levende rejer ?
Fra : Morten Juel

Dato : 29-05-03 22:36

Hejsa

Vi fik krebs idag og da vi kom hjem var katten elle vild med at dufte til
vores hænder !!
Og så var det vi fik en ide, tror i katten kan li levende rejer ? det må da
gi dem lidt udfordring, og smage godt !.. hvad siger i andre ?

Morten --- http://StarChild.dk
Suzuki DR350SET --- TIL SALG SE PÅ: http://DR350.dk
Yamaha XJ600
Golf II GTI 1.8Ti 8v --- http://Golf2.dk
Jallagryde 320i

Fra : Tine Andersen

Dato : 30-05-03 04:38

> [...]
> Og så var det vi fik en ide, tror i katten kan li levende rejer ? det må da
> gi dem lidt udfordring, og smage godt !.. hvad siger i andre ?

Hej Morten!
Katte æder gerne levende fisk (skaller og karusser fx), de får et knas i
hovedet, så de spræller- og så er de døde. Men fisk er smitterbærere af
diverse orm, så jeg vil ikke anbefale det til kattefoder.

Vil du underholde din kat- så giv den en levende mus, den kan fange! Det
er mere naturligt.

Ja, undskyld, men jeg forstår ikke dit spørgsmål, hvorfor vil du give
katten levende rejer?

3 af mine kan ikke gang lide rejer, men de slikker med fryd en næsten
tom bakke leverpostej, det er der underholdning i til lang tid. 2 af dem
*elsker* frikadeller, de får en minimal gnalling- når vi har spist. Ost
er de også vilde med- og tun i olie, en bette ostegnalling eller et par
dråber olie fra tunen, det er nok til at forvandle det daglige tørfoder
til en fest.

Alt med måde: det er ikke kattemad.
Fiskerester får de tilberedt, kogt med ris. Det *stinker*.

Vi bor godtnok under 2 km fra godt rejevand, men rejerne spiser vi selv.

Med venlig hilsen
Tine Andersen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-05-03 09:22

> [...]
> hovedet, så de spræller- og så er de døde. Men fisk er smitterbærere af
> diverse orm, så jeg vil ikke anbefale det til kattefoder.

Det er der da i alle kattens byttedyr... Er der nogle særligt slemme orm i
fisk? *spørger uvidende*

> Vil du underholde din kat- så giv den en levende mus, den kan fange! Det
> er mere naturligt.

Der er da også orm i mus...

Mvh Camilla

--
Camilla Baird mail@korat.dk
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Tine Andersen

Dato : 03-06-03 01:35

> Det er der da i alle kattens byttedyr... Er der nogle særligt slemme orm i
> fisk? *spørger uvidende*

Næh, men mange er ikke klar over det, og katte elsker jo fisk- ikke? Jeg
har set katte, der fik levende fisk, af ejere som helt negligerede
smitterisikoen i rå fisk.

> Der er da også orm i mus...

Ja, beklager mit svar var ironisk ment, det blev helt misforstået. Jeg
kan stadig ikke se idéen med at give sin kat levende bytte, så jeg
regnede med at et lille nuttet pelsdyr ville give mere perspektiv.

Fra : Niels Peter

Dato : 30-05-03 09:29

Tine Andersen wrote:

> [...]
> kattefoder.
>
> Vil du underholde din kat- så giv den en levende mus, den kan fange!

Som også indeholder bændelorm ...
Det eneste sikre er vist legetøjsmus

Niels Peter

Fra : Morten Juel

Dato : 30-05-03 10:15

> [...]
> hovedet, så de spræller- og så er de døde. Men fisk er smitterbærere af
> diverse orm, så jeg vil ikke anbefale det til kattefoder.

De får jo så bare ormekur, så burde det jo være på plads

> Vil du underholde din kat- så giv den en levende mus, den kan fange! Det
> er mere naturligt.

Er du vanvittig ? tøsen slår mig ihjel hvis jeg giver dem en levende mus
!

> Ja, undskyld, men jeg forstår ikke dit spørgsmål, hvorfor vil du give
> katten levende rejer?

For at gi dem lidt udfordring med maden !

> [...]
> til en fest.
>
> Alt med måde: det er ikke kattemad.
> Fiskerester får de tilberedt, kogt med ris. Det *stinker*.

Ja vores får også tomme dåser, det er de helt fjollet med, eller tunvand på
tørfodret er også et hit.. det var nu bare for at prøve noget nyt !

Fra : Tine Andersen

Dato : 03-06-03 01:40

> Er du vanvittig ? tøsen slår mig ihjel hvis jeg giver dem en levende mus
> !
Det var min pointe, er det mindre synd for rejerne, hvis de bliver ædt
levende efter en længere transport?

> For at gi dem lidt udfordring med maden !

Så giv dem da en katte-buster-cube, der kun giver ganske lidt tørfoder
ad gangen, det er der nok mere udfordring i. Den kan fås via nettet-
eller hos dyrlægen/dyrehandleren.

Jeg kan heller ikke forestille mig, at en evt glemt reje vil lugte
specielt godt.

Fra : Camilla Baird

Dato : 30-05-03 09:19

On 29/05/2003 23:36, in article bb5ubn$qo2$1@sunsite.dk, "Morten Juel"
<MP@stofanet.invalid> wrote:

> [...]
> Og så var det vi fik en ide, tror i katten kan li levende rejer ? det må da
> gi dem lidt udfordring, og smage godt !.. hvad siger i andre ?

Jeg mener da, det må komme an på en prøve
Mvh Camilla

Fra : Morten Juel

Dato : 30-05-03 10:12

> Jeg mener da, det må komme an på en prøve

ja ikke den kan godt li rå fisk, så mon ikke også den kan li rejer, hehe
for det går nok ikke med en krebs, der vinder krebsen sq nok ))