Zyxel på adsl
Fra : Nfu

Dato : 29-05-03 19:39

Jeg har en Zyxel Prestige 100IH ISDN Hub Router, som jeg bruger til at koble
4 maskiner på internettet via min nuværende isdn adgang. Kan denne router
bruges til at komme på nettet med en Tele2 ADSL 512, hvor jeg kun får en
fast ip, eller kan den kun 'forstå' isdn? (den hedder jo noget med isdn)

/ml

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-05-03 23:15

In dk.edb.hardware, Nfu <nfuansatte@mail.dk> says...
> bruges til at komme på nettet med en Tele2 ADSL 512, hvor jeg kun får en

Ja, men kun hvis du har ISDN sammen med din ADSL. Den kan ikke bruges
som router på din ADSL-forbindelse.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jimmy

Dato : 29-05-03 23:20

"Jesper G. Poulsen" <ms2mogens@ingen steder.dk> wrote in message
> In dk.edb.hardware, Nfu <nfuansatte@mail.dk> says...
>
> Ja, men kun hvis du har ISDN sammen med din ADSL.

Med lidt klarere ord - Nej den kan ikke løse dit problem.

> Den kan ikke bruges
> som router på din ADSL-forbindelse.

Præcis.

Din router har en indgang til ISDN og x udgange til dine computere.
Indgangen forstår kun ISDN-signaler og ikke ADSL-signaler.

Du skal have fat på en Ethernet-Ethernet-router.
En billig en er ZyXEL Prestige 304.

Mvh
Jimmy

Fra : Thomas Eg Jørgensen

Dato : 30-05-03 09:09

Jimmy wrote:
> Du skal have fat på en Ethernet-Ethernet-router.
> En billig en er ZyXEL Prestige 304.

Jeg kan varmt anbefale ZyWall'en...Jeg har selv installeret et par stykker
efterhånden(ZyWall1'ere) og installationen er utrolig nem(Hvis du vil køre
DHCP på dit LAN er det bare plug'n'play). Den har desuden et let forståligt
brugerinterface og er nem at konfigurere. Den indbyggede firewall tager
desuden alt skidt udefra....

--
MVH Thomas Eg Jørgensen

** OE Quotefix: http://home.in.tum.de/~jain/software/oe-quotefix/ **
** Kandu.dk-brugere betragtes som useriøse og ignoreres! **