Latinsk (?) teksttydning
Fra : Lars J. Helbo

Dato : 29-05-03 18:33

Paul Pedersen i USA, hvis forespørgsler allerede har været oppe at
vende et par gange, har sendt mig et par scannede eksempler fra
Magleby (Stevns) kirkebog (1680'erne).

Der er i flere af disse dåbsindførsler en tekst, som jeg mistænker for
at være latin, men det er desværre ikke min stærke side. Jeg har sendt
en af dem til binærgruppen, og markeret udtrykket med en gul ramme.

Jeg læser: ??tbr. Offur Rom. Tie??

Første bogstav i første ord kan efter min mening både være et V og et
A, måske også et Æ.

Er der nogen, der har en ide til, hvad dette udtryk kan betyde.
--
Lars J. Helbo
lars@salldata.dk

Fra : Palle Aase

Dato : 30-05-03 08:42

> vende et par gange, har sendt mig et par scannede eksempler fra
> Magleby (Stevns) kirkebog (1680'erne).

Nej, dette Magleby ligger 3-4 km sydøst for Skælskør,
jævnfør navnene Holten og Borreby i texterne.

palle