total newbie....men et sted skal jeg jo st~
Fra : Allan Hansen

Dato : 29-05-03 17:38

hvordan laver man en SQL database???

og hvordan kan man lave sin XP Pro til php-server ?

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-05-03 17:46

Allan Hansen wrote:
> hvordan laver man en SQL database???

Den skal stilles i dk.edb.database
Hints:
http://dk.php.net/mysql
http://mysql.com
http://phpmyadmin.net

> og hvordan kan man lave sin XP Pro til php-server ?

http://www.php.net/manual/en/install.windows.php er der fuld forklaring.

Hints:
http://www.php.net/downloads.php
http://httpd.apache.org

mvh
Johan

Fra : Jonas Voss

Dato : 29-05-03 18:02

<http://www.webcafe.dk/artikler/sql/>

> og hvordan kan man lave sin XP Pro til php-server ?

<http://www.php.net/manual/en/install.windows.php>

Det skulle være nok til at komme i gang.

"Bistromathics,' he said, 'the most powerful computational force
known to parascience."

Fra : Allan Hansen

Dato : 29-05-03 19:00

> <http://www.webcafe.dk/artikler/sql/>

> <http://www.php.net/manual/en/install.windows.php>
>
> Det skulle være nok til at komme i gang.
>
> --
> | Jonas @ 55.75, 12.42 | <http://verture.net/> |

Tak til begge for svar - jeg tror umiddelbart at Jonas's tilbud ser nemmest
ud
jeg vil i morgen prøve at installere Apache - php + SQL....

og så kommer jeg sikkert tilbage + spør igen.....

Allan

Fra : Lars Dybdahl

Dato : 29-05-03 19:03

Allan Hansen wrote:
> hvordan laver man en SQL database???
> og hvordan kan man lave sin XP Pro til php-server ?

Du installerer MySQL, Apache og PHP og konfigurerer det.

http://www.mysql.com/
http://www.apache.org/
http://dk.php.net/

Læs vejledningerne.