Sun Ray / Linux protokol
Fra : Lasse Pejtersen

Dato : 29-05-03 17:22

Hej jeg håber det er det rigtige forum. Jeg har nogle Sun Ray, tynde
klienter kan de bruges til et Linuxbaserede netværk som tynde klienter ? jeg
har ladet mig fortælle at det er noget med en bestemt protokol? og hvis,
findes der en tilsvarende til Linux Red Hat
Venligst Lasse

Fra : Jan Birk

Dato : 29-05-03 19:17

> [...]
> har ladet mig fortælle at det er noget med en bestemt protokol? og hvis,
> findes der en tilsvarende til Linux Red Hat

Desværre slipper du ikke for SunRay Server Software, som kun kan
afvikles på Solaris og - hvis jeg husker rigtigt - kun på Sparc.

Der er derimod intet til hindre for at have en 'lille' Solaris kasse som
gennemstillingsmaskine til RH kasser, således at brugerne ikke opdager
at der er Solaris blandet ind i foretagenet. Men SSS skal desværre være
tilstede

Spørg igen hvis du vil have en mere detaljeret fremgansmåde!

Mvh

Jan

Fra : Jesper Louis Anderse~

Dato : 30-05-03 13:33

On Thu, 29 May 2003 18:21:59 +0200,
Lasse Pejtersen <lassepejtersen@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> har ladet mig fortælle at det er noget med en bestemt protokol? og hvis,
> findes der en tilsvarende til Linux Red Hat

Nej. Der er en assymetrisk chiffer inde over, så med mindre din software
er signeret af Sun kommer du ikke langt.

--
Jesper