MS Windows
briani 27239
Ustabil WindowsXP?
Fra : Jens Kristian Damsga~

Dato : 29-05-03 16:28

Under opstart kommer der en meddelelse om "CD Recording Software".

Den siger: "Der er installeret en driver til cd-indspilning, som kan
medføre problemer med stabilitet,
herunder problemer med at bruge cd/DVD-drev. Driveren bliver
deaktiveret.
Driveren er muligvis installeret af Easy CD Creator, Windows Media
Player eller RealDukebox.
Du vil muligvis ikke kunne indspille cd'er, før du får kompatible
drivere."

Der peges mere specifikt på 2 driverfiler cdralw2k.sys og cdr4_2k.sys
produceret af Roxio, Inc.
Jeg har prøvet at fjerne de nævnte filer, og så bliver jeg fri for
opstartsmeddelelserne -
til gengæld virker CD-rom og CD-brænderen ikke.

Jeg er klar over, at jeg skal bruge Kontrolpanel for at konfigurere
systemet, men jeg kan ikke
finde noget, der har med sagen at gøre.

med venlig hilsen
Jens Damsgård

Fra : Peter

Dato : 29-05-03 17:09

"Jens Kristian Damsgaard" <jkd@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til gengæld virker CD-rom og CD-brænderen ikke.
>
> Jeg er klar over, at jeg skal bruge Kontrolpanel for at konfigurere

Prøv at installere Easy CD Creator ver. 6.0 + update 6.0.2.4. Den kører fint
hos mig. Jeg har dog fravalgt player og DVD. Har læst noget om, at playeren
kan give problemer.

Peter

Fra : Jens Kristian Damsga~

Dato : 30-05-03 11:00

Peter skriver:

> [...]
> hos mig. Jeg har dog fravalgt player og DVD. Har læst noget om, at playeren

Tak for rådet!
Jeg har nu downloadet creator_v6.0.2.4_plt og engine_v6.0.2.4_plt, men beskeden
er:
"No qualified Roxio product can be detected" , så motoren kører ikke.
Det virker lidt besynderligt!

med venlig hilsen
Jens Damsgård

Fra : Leo.E

Dato : 30-05-03 14:31

Jens Kristian Damsgaard <jkd@post6.tele.dk> wrote in message news:<3ED72BBC.994EC409@post6.tele.dk>...
> [...]
> er:
> "No qualified Roxio product can be detected" , så motoren kører ikke.
På min Xp kører jeg med easy cd platinium, og jeg skulle hente
2 opdateringer før det blev til platinium, håber ikke det forvirrer
alt for meget.
Hilsen: Leo

Fra : steen raaschou

Dato : 30-05-03 14:43

> [...]
> er:
> "No qualified Roxio product can be detected" , så motoren kører ikke.

Samme problem her - min version var Easy CD 4.02 - jeg skulle langt
ind i deres debatgruppe (Roxio) for at finde oplysningen: Den kan ikke
bringes til at fungere med XP, indeholder skadelige filer.

Fra : Brian Haldborg

Dato : 03-06-03 18:38

Du kan Prøv Nero - Burning Rom Det Virker Fint Windows XP
Her Er Adresse www.nero.com
Ps.Har Prøvet Easy CD Creator men gik tilbage nero for det virker bare

Hilsen Haldborg