Vudering af fluesæt tilbud ?
Fra : Niels Jørgen

Dato : 29-05-03 16:09

Hej NG

Jeg har tænkt mig at kaste mig ud i noget kyst fluefiskeri, og vil
derfor anskaffe mig noget udstyr.
Jeg har set 2 tilbud der virke gode (prismæssigt), mit problem er bare at
jeg ikke har nogle erfaring eller kendskab til div. mærker, og hvilke
kvalitet det er.
her er de 2 tilbud:

Tilbud 1:
Sodiac Fly IM8 Radialkulfiber 9´
Okuma Airstream
3 stk.Energy fuldlængde flueline;
flydende, intermediate og en synkende
+ vedlagt spole tippetline + påspolet bagline
Pris 800,-

Tilbud 2:
3-delt 9´Loop Adventure stang
Loop Graphite fluehjul m/flueline, bagline og forfang
Pris: 1300,-

Hvilke tilbud ville du benytte dig af og hvorfor ?

Hilsen Niels Jørgen

Fra : Kim Hansen

Dato : 29-05-03 16:35

On Thu, 29 May 2003 17:09:25 +0200, "Niels Jørgen" <windsurf@image.dk>
wrote:

> [...]
>3 stk.Energy fuldlængde flueline;
>flydende, intermediate og en synkende
>+ vedlagt spole tippetline + påspolet bagline

Dette har jeg købt, og er da godt tilfreds.
Men jeg har heller ikke noget at samligne med.
Jeg har lige prøvekastet med den idag, og jeg kunne da ret hurtigt
ligge ca. 20 m. ud.
Det er jeg godt tilfreds med, da jeg er helt ny i faget
Kvaliteten syntes jeg sammenlagt er ok.
Stangen ser godt ud, og kaster umiddelbart godt.
Hjulet er måske ikke det bedste, allerede første gang jeg skiftede
spole, skallede der noget forkromning af skruen der holder spolen.
Det skulle ikke have noget at sige, da skruen er rustfast, men det er
da ærgeligt med et helt nyt hjul.

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Martin

Dato : 29-05-03 16:46

Jeg har også Sodiac, dog 9,3" i #8 til 800,- jeg er også til freds......

Kim Hansen <ksh@postzone.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:el9cdv02j6ic6v8s5g9bbd5f99v4dq951b@4ax.com...

Fra : Gerner Majlandt

Dato : 29-05-03 18:46

Hej

Jeg har også en 9,3" #8, korket på min er revnet 2 cm fra bunden og 2 cm fra
toppen og det midterste er løs, og så er revnen til hjulet under korket ikke
ret dyb så hjulet sidder ikke ret godt fast, så jeg er ikke helt tilfreds
med hvaliteten af stangen, men den kaster udemærket.

mvh
Gerner

Fra : jan kristensen

Dato : 29-05-03 19:38

Hej Niels Jørgen,

Jeg ville overveje Vision Intro sættet, der fås til ca. 1100 kr, også incl.
hjul og line. Har kastet med stangen, og til prisen er den fantastisk.
Mvh. Jan

Fra : David

Dato : 29-05-03 20:56

Her er en test af loop adventure sættet. #5-6
http://www.fluefiske.net/article.php?sid=99

David.

Fra : Jan Persson

Dato : 30-05-03 07:21

> [...]
> Loop Graphite fluehjul m/flueline, bagline og forfang
> Pris: 1300,-
>
> Hvilke tilbud ville du benytte dig af og hvorfor ?

-------------------

Hej Niels Jørgen,

Jeg er også en af dem, som har købt Sodiac tilbuddet.

Stangen er glimrende til Å fiskeri, men komplet uegnet til kystfiskeri, da
den er for blød og aktionen for langsom.

Hjulet har jeg foræret væk. Fuldstændig ubrugligt. Vær opmærksom på, at når
du spænder bremsen, spænder du
samtidig også for indspinning. Det kører ikke uafhængeligt af hinanden.
Linerne kan i bedste fald bruges som tørresnor !!

Jeg vil derfor helt klart anbefale dig Loop sættet, som bare fungerer.
Ellers alternativt begynder sættet fra
Vision, som er i samme gode kvalitet. Dog mener jeg, at Loop hjulet er en
smule bedre end i Visions sæt.

Tight lines og held og lykke med kyst fluefiskeriet.

Fra : Tobester

Dato : 30-05-03 15:56

Jeg har købt Loop-sættet, og det virker fint for mig.

Ekspedienten i bixen sagde "udenfor citat", at klingen er den samme som
bruges i Loop´s Blackline serie. Endvidere er repræsenterer linen alene ca.
400kr. Men det er altså blot rygter...

Knæk og Bræk

Fra : Frank

Dato : 31-05-03 10:36

hej Niels jørgen

jeg købte zodiac sættet sidste forår, stangen er ok til lettere fiskeri,
ikke specielt egnet til kysten.
hjulet er faktisk udemærket det er et grafit/plastik hjul som så mange andre
på markedet, kvaliteten er ok, dette set i lyset af at jeg er af den
opfattelse, at hjulet er et sted min line opbevares når den ikke fisker.
linerne er et kapitel for sig: de er for at sige det rent ud produceret for
billigt og er overhovedet ikke egnet til andet end snor. du spænder ben for
din egen start på flufiskeriet, hvis du prøver at lære at kaste med denne
line...
Loop sættet er derimod et rigtig godt sæt at starte med, da kvaliteten på de
enkelte dele er så høj at du ikke behøver at købe noget andet end hvad der
ligger i kassen. samtidig er delene tilpasset så du får det optimale ud af
dit udstyr.
havde jeg vidst lidt mere om fluefiskeri eller havde haft en til at guide
mig lidt havde jeg klart købt loop sættet.

dette er dog bare min holdning til de to sæt, skulle du aligevel beslutte
dig for Zodiac sættet, så brug lidt energi på at overtale ekspidienten til
at give dig en anden line med i stedet for de tre der følger med sættet, de
er virkelig ubrugelige....... tro mig.

Frank T

Fra : Kim Hansen

Dato : 31-05-03 15:07

On Sat, 31 May 2003 11:35:33 +0200, "Frank" <xxx@xx.dk> wrote:

> [...]
>at give dig en anden line med i stedet for de tre der følger med sættet, de

Jeg har købt zodiac sættet 9,3" med de tre liner.
Hvad er der galt med dem?
Jeg har ikke prøvet dem ved vandet, men har prøvekastet på
sportspladsen, jeg kaster ca 20m. som nybegynder, det er jeg da godt
tilfreds med.
Hvor langt kaster en rimelig fluefisker ved kyst?
Vil jeg kaste længere med en anden line?
og hvis hvilken?
Hvad er forskellen på de forskellige mærker?
Er forskellen virkelig så stor at man vil bytte tre for en?

Nu tror jeg kun at jeg får brug for en wf8f, så det er da kun en line
jeg skal ud og købe. Ihvert fald i første omgang

Man skal da også lære hele tiden, får det da aldrig ende

M.v.h.
Kim Hansen
Fyn

Suzuki XF 650 Freewind
Suzuki DR 250 S

Fra : Niels Jørgen

Dato : 02-06-03 22:51

Hej med jer.

Tak for alle jeres svar.
Jeg vil nok anskaffe mig Loop Adventure sættet.

Knæk og bræk
Niels Jørgen