Flere linjer mellem tekst i SQL-DB?
Fra : Simon Petersen

Dato : 29-05-03 15:10

Jeg har lavet et nyhedssystem, hvor man kan skrive, ændre eller
slette nyheder. Der er bare et problem. Når jeg skriver en ny
artikel og laver flere linjer som denne:
------------------
Linje 1

Linje 3
------------------

Så kommer de bare til at se sådan ud:
------------------
Linje 1 Linje 3
------------------

Du kan selv teste her:
http://pc87012.stofanet.dk/~simonpetersen/sy/weblog/test.php

Håber at I kan hjælpe mig...

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-05-03 15:12

Simon Petersen wrote:
> [...]
> slette nyheder. Der er bare et problem. Når jeg skriver en ny
> artikel og laver flere linjer som denne:

Prøvet nl2br?

http://dk.php.net/nl2br :)

mvh
Johan

Fra : Simon Petersen

Dato : 29-05-03 15:21

Johan Holst Nielsen wrote in
dk.edb.internet.webdesign.serverside.php:

> Prøvet nl2br?
>
> http://dk.php.net/nl2br :)
>
> mvh
> Johan

Jeg kan se at du har prøvet med <br>... det kan jeg da godt leve
med.

Fra : Johan Holst Nielsen

Dato : 29-05-03 15:57

Simon Petersen wrote:
> Jeg kan se at du har prøvet med <br>... det kan jeg da godt leve
> med.

Øhm? Så fald jeg af :P

funktionen nl2br gør således at hvis du laver en ny linie i tekst boksen
bliver det konverteret til <br />.

Altså lad mig blive et eksempel...
---
NYHESSIDEN
<form action="news.php" method="post">
<textarea name="nyhed"></textarea>
<input type="submit">
</form>
---
news.php
<?php
echo nl2br($_POST['nyhed']);
?>
--

Hvis du så f.eks. indtaster
---

Det er en god dag...
--

Vil følgende blive sendt til news.php
Hej med dig Det er en god dag... hvis du laver et direkte output... da

Håber du forstår det bedre nu :)
Ellers spørg ;)

mvh
Johan