Tele2's News server .
Fra : Kurt

Dato : 29-05-03 13:47

Hvordan kører Tele2's Newsserver ?.
Hvordan er hastigheden ?
Hvordan er deres retention ?
Hvordan er deres completeness i de binære grupper ?

Jeg er, mht. hastigheden, især intereseret i at høre fra folk med de hurtige
Adsl forbindelser .

Er der iøvrigt nogle der har praktisk erfaring med at skifte fra TDC til
Tele2 ?
Er det noget der typisk går smertefrit ,eller risikerer man at være uden
adsl i længere tid ?

Takker .

Fra : Morten Kjaer Nielsen

Dato : 29-05-03 14:34

On Thu, 29 May 2003 14:46:57 +0200, "Kurt" <kurt@kurt.kurt> wrote:

>Hvordan kører Tele2's Newsserver ?.

Har de en (som du kan bruge)?

--
Morten!

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-05-03 22:06

> Har de en (som du kan bruge)?
Det står der vist i vilkårene. (modsat hos visse andre udbydere)

/Andreas

Fra : Jack Ryan

Dato : 29-05-03 15:26

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> skrev i en meddelelse
> [...]
> Tele2 ?
> Er det noget der typisk går smertefrit ,eller risikerer man at være uden

Jeg vil sige at vis hoved grunden til man vil skifte til tele2 fra TDC er
news severn.

Så lad vær, med alle de nye ADLS kunder med store forbindelser (2048/512)
får den de samme problemer som TDC sever har nu (nedsat hastighed og lur mig
de sletter nok også de tunge grupper med film og varez ingen for kort tid.)

Men man kunne jo bruge de penge man spare på at skifte, til at købe en news
forbindelse i USA desværre er jeg bange for det er der fremtiden ligger.

Jack Ryan

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-03 16:10

"Jack Ryan" <Jack@hotmail.com> wrote in message
> Jeg vil sige at vis hoved grunden til man vil skifte til tele2 fra TDC er
> news severn.

Enig. Men man er godt dum hvis man ikke gør. Har du sammenlignet priserne?

> [...]
mig
> de sletter nok også de tunge grupper med film og varez ingen for kort

Tror jeg også.

> Men man kunne jo bruge de penge man spare på at skifte, til at købe en
news
> forbindelse i USA desværre er jeg bange for det er der fremtiden ligger.

Det koster jo ikke noget at flytte. Oprettelse = 0kr, gør-det-selv-pakke
(som de fleste selv kan håndtere) koster heller ikke noget.
Det er _gratis_ at skifte fra TDC til Tele2 hvis man er ude over
bindingsperioden, vel at mærke.

Jeg skifter fordi jeg kan få en 2Mbit linje til 530kr.
Hvis jeg får en god newsserver oveni er det bare bonus.

mvh
FB
--
Vil du have billigt ADSL?
Tjeck www.Tele2adsl.dk - Det er dælme billig

Fra : Jack Ryan

Dato : 29-05-03 16:51

"FB" <nospam> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg skifter fordi jeg kan få en 2Mbit linje til 530kr.
> Hvis jeg får en god newsserver oveni er det bare bonus.

det samme her :) tror tele2 får flyttet en del kunder med det her tilbud.

Jack Ryan

Fra : Kurt

Dato : 29-05-03 17:46

Ok ,har intet problem med at bruge nogle af de penge jeg sparer til en
newsserver i udlandet .

Men ,er der nogen der rent faktisk har skiftet fra TDC til TELE2 ,og
hvordan er det gået ?

Jeg ville personligt blive godt gal ,hvis jeg skulle undvære Adsl i 1-2-3-4
uger fordi der er nogen der klokker i det ..
Og så ville jeg være ligeglad om de tilbød mig kompensation ,jeg vil bare
online så smertefrit og hurtigt som muligt .

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-03 18:25

"Kurt" <kurt@kurt.kurt> wrote in message

> Jeg ville personligt blive godt gal ,hvis jeg skulle undvære Adsl i
1-2-3-4
> uger fordi der er nogen der klokker i det ..

Du kan jo lade Tele2 opsige dit abonnement hos TDC, så vil de får
opsigelsesdatoen til at passe med samme dato hvor du får Internet hos Tele2.

> Og så ville jeg være ligeglad om de tilbød mig kompensation ,jeg vil bare
> online så smertefrit og hurtigt som muligt .

Vil de fleste vel.

Mvh
FB

Fra : Kurt

Dato : 29-05-03 19:23

"FB" <nospam> wrote in message

> Du kan jo lade Tele2 opsige dit abonnement hos TDC, så vil de får
> opsigelsesdatoen til at passe med samme dato hvor du får Internet hos
Tele2.

I teorien ja , men der står at de vil prøve men kan ikke garantere at det
sker .
Det er lige nøjagtig derfor jeg efterlyser folk med praktisk erfaring med at
flytte fra Tdc til Tele2 .

Fra : Ukendt

Dato : 29-05-03 19:25

> [...]
> sker .
> Det er lige nøjagtig derfor jeg efterlyser folk med praktisk erfaring med

Det er vidst noget de er begyndt at tilbyde med deres priskrig. Hvis dette
er sandt så kan du jo ikke finde nogle med praktiske erfaring, da ingen får
flyttet adsl på 4 dage.

mvh
FB

Fra : Andreas Jensen

Dato : 30-05-03 22:09

> Jeg ville personligt blive godt gal ,hvis jeg skulle undvære Adsl i
1-2-3-4
> uger fordi der er nogen der klokker i det ..
Så kunne du gøre som jeg - vent med at opsige din eksisterende til den nye
kører. Det giver naturligvis lidt ekstraudgifter, men det tager jeg gerne
med for at komme sikkert i gang med den nye.
Det kan selvf. kun lade sig gøre hvis man i forvejen har adsl på rå kobber.

Jeg tvivler på at de kan få det til at passe, når der skal oprettes så mange
nye og tilsvarende mange nedlægges.

/Andreas

Fra : Jan Trøjgaard

Dato : 29-05-03 14:05

Det der med News seerveren ved jeg ikke.

Og jeg har bedt Tele2 om at overføre mit abonnement, så jeg regner med at
det går smertefrit.
Det er jo ikke helt et svar på dit spørgsmål, men jeg regner ikke med, når
de overføre mit abonnement, at der bliver problemer, modsat hvis jeg selv
havde sagt det op for at skifte.

MHV CiberAmigo