Indsættelse af komma-separeret tal i mdb
Fra : Lars Grove Mortensen

Dato : 29-05-03 12:20

Hej alle

Jeg skal indsætte resultater af udregninger i en mdb, men når
resultaterne giver komma-separerede tal, så brokker den sig og
skriver:

Error Type:
Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
[Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Number of query values
and destination fields are not the same.

Hvordan løses dette problem?

På forhånd tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Lars Grove Mortensen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Rasmus Christian Kaa~

Dato : 29-05-03 12:32

> Jeg skal indsætte resultater af udregninger i en mdb, men når
> resultaterne giver komma-separerede tal, så brokker den sig og
> skriver:

Du kan formentlige lave en søg/erstat ting baseret på et regulært udtryk (så
du sikrer dig at der er tal før og efter kommaet).

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-05-03 17:46

"Lars Grove Mortensen" <lars@grove-mortensen.dk> wrote in message

> Jeg skal indsætte resultater af udregninger i en mdb, men når
> resultaterne giver komma-separerede tal, så brokker den sig og
> skriver:

Decimal tal?

> Error Type:
> Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers (0x80040E14)
> [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Number of query values
> and destination fields are not the same.

Komma bruges til jo at adskille værdierne in update statement i en US
installation
Så i dette tilfælde skal du bruge punktum som decimal adskiller
Du kan løse det på to måder
Gemme tallet som en brøk, med fast nævner eller gemme nævneren
Alternativt udskifter du kommaet med et punktum vha replace
Husk at tjekke for tusindeadskiller først og fjern denne vhis den eksisterer
(punktum i DK og komma i US)

mvh/Peter Lykkegaard