MS Windows
briani 27239
Ghost og MS-DOS
Fra : Snedker

Dato : 29-05-03 00:34

Jeg overvejer at købe Ghost 2003. Jeg er udvikler og tester derfor
ofte, hvorfor det vil spare mig en masse tid omkring re-installation.

Mit spørgsmål er:

Jeg har Windows XP Pro. Så vidt jeg kan se, så skal der bootes i DOS,
for benytte Ghost. Dén DOS man skal boote op i, hvor får man den fra?
Kræves der subsidiært, at man har en Win-ME/98, for at kunne Ghoste en
NTFS-partition?

(Ja, jeg har en gammel 98, men synes ikke det er fixt at installere
den, bare for at få mig en boot-disk)

mvh /Snedker
---
Klip det citerede væk, du ikke besvarer
Besvar venligst under det citerede

Fra : Snedker

Dato : 29-05-03 00:47

On Thu, 29 May 2003 01:33:50 +0200, Snedker
<morten_spammenot@dbconsult.dk> wrote:

> [...]
>for benytte Ghost. Dén DOS man skal boote op i, hvor får man den fra?
>Kræves der subsidiært, at man har en Win-ME/98, for at kunne Ghoste en

<røde ører>....det er altså LÆNGE siden, jeg sidst har haft brug for
en boot-diskette...men den er tilgængelig - selv i XP.

Så never mind.

/Snedker
---

Fra : Madsen

Dato : 29-05-03 00:58

Snedker skrev:

> <røde ører>....det er altså LÆNGE siden, jeg sidst har haft brug for
> en boot-diskette...men den er tilgængelig - selv i XP.

Jeg tror nu faktisk også at Norton 2003 har en wizard som mere eller
mindre automagisk laver en bootdiskette eller to til dig. Det tyder
det i hvert tilfælde på når man læser: <http://ghost.radified.com/>.

(Side 4)
| Later in this guide, I will walk you through the steps of creating
| a Ghost boot floppy. Newer versions of Ghost makes this easy. A
| wizard will walk you through it.

PS. Jeg har ingen personlig erfaring med Norton Ghost da jeg bruger
DriveImage fra PowerQuest i stedet.

Madsen.

Fra : KL

Dato : 29-05-03 07:07

"Snedker" <morten_spammenot@dbconsult.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> for benytte Ghost. Dén DOS man skal boote op i, hvor får man den fra?
> Kræves der subsidiært, at man har en Win-ME/98, for at kunne Ghoste en

Ghost laver en bootdisk til dig, hvor du bliver foreslået at lægge DOS ind
til opstart.
Jeg kunne ikke i første omgang få det til at virke efter hensigten, men har
lavet en bootdisk i XP-Pro, som jeg booter på, hvorefter jeg kan bruge
Ghost-disken til det videre forløb.
Ville være rart at høre fra andre, som har erfaringer med det.
Hilsen KL

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 29-05-03 09:29

On Thu, 29 May 2003 01:33:50 +0200, Snedker
<morten_spammenot@dbconsult.dk> wrote:

>Jeg overvejer at købe Ghost 2003.

Det er en rigtig god ide.
Det er (sommetider) det af mine programmer jeg er mest glad for

Svarene nedenfor refererer til Ghost 2001.
Ghost 2003 ligner sikkert tl forveksling mht dine spørgsmål.

>Jeg har Windows XP Pro. Så vidt jeg kan se, så skal der bootes i DOS,
>for benytte Ghost. Dén DOS man skal boote op i, hvor får man den fra?

Når Ghost er installeret på PC,en, kan man bl.a. køre programmet
Boot Wizard.
Dette program opretter en boot-diskette med PC-DOS 7.01.

>Kræves der subsidiært, at man har en Win-ME/98, for at kunne Ghoste en
>NTFS-partition?

Nej - men du skal have en FAT32-partition til at gemme dit NTFS
Ghost-image på.
Der har tidligere, bl.a. her i gruppen, været forlydender om, at Ghost
2003 kan gemme images på en NTFS-partition.
Er der her i gruppen nogle brugere af Ghost 2003, som kan be- eller
afkræfte dette?

> (Ja, jeg har en gammel 98, men synes ikke det er fixt at installere
> den, bare for at få mig en boot-disk)

Hvis du af en eller anden grund ikke vil bruge den PC-DOS, som Ghost
tilbyder, og heller ikke vil installere din gamle Win 98 for selv at
lave én, er der hjælp at hente her:

http://www.bootdisk.com/

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Martin Franch

Dato : 01-06-03 00:20

Ghost 2003 kan godt gemme images på en NTFS-partition....
Mvh Martin Franch

This mailbox protected from junk email by Matador
from MailFrontier, Inc. http://info.mailfrontier.com

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-05-03 09:45

On Thu, 29 May 2003 01:33:50 +0200, Snedker wrote:

> Jeg overvejer at købe Ghost 2003. Jeg er udvikler og tester derfor
> ofte, hvorfor det vil spare mig en masse tid omkring re-installation.

Kik evt. her inden du køber.
http://perso.club-internet.fr/guiboure/

Måske kunne det bruges istedet?

--
Lars

Fra : KL

Dato : 29-05-03 10:26

"Lars Jørgensen" <not@real.one> skrev i en meddelelse

> Kik evt. her inden du køber.
> http://perso.club-internet.fr/guiboure/
>
> Måske kunne det bruges istedet?

Jo, men Ghost har een stor fordel: man kan åbne sit image og åbne, slette,
flytte rundt osv. på filer i det. Man kan på den måde gemme et image, inden
man ny-installerer. Så er man sikker på, man har backup af alt (kan også
lade sig gøre, når image er komprimeret!)
Det er altså smart, og det har jeg ikke set andre steder.
Hilsen KL

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 29-05-03 10:28

On Thu, 29 May 2003 10:44:52 +0200, Lars Jørgensen <not@real.one>
wrote:

>Kik evt. her inden du køber.
>http://perso.club-internet.fr/guiboure/
>
>Måske kunne det bruges istedet?

Det ser interessant ud - og prisen er jo OK

Har du nogle praktiske erfaringer med programmet?

--
<fjern to fra email-adressen>
Venlig hilsen

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 29-05-03 20:25

On Thu, 29 May 2003 11:28:07 +0200, Gert Søgaard Jensen wrote:

> Har du nogle praktiske erfaringer med programmet?

Jeg har brugt det et par gange med en af de tidliger versioner. Sammen med
mit sidste bundkort fik jeg en OEM version af Ghost med og sidan da har jeg
fået en god bootdisk skruet sammen med bl.a Ghost, men SavePart kunne jeg
ligeså godt bruge.

--
Lars