rs.update
Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 28-05-03 21:59

Jeg har en kode der kører perfekt på min "lokale" IIS web på min
Win Xp. Når jeg så lægger den ud på min IIS web, så virker denne
ikke:

o = rs("point")
rs("point") = Request.Form("Stem") + o
rs.Update

Rs("point") er de poeng der findes i forvejen og    rs("point") =
Request.Form("Stem") + o er de poeng der findes i forvejen + de
som skal lægges til!

Er der nogen der har et bud!???
VH
Svein

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Torben Brandt

Dato : 28-05-03 22:10

Svein T. Ingebrigtsen wrote:
> Jeg har en kode der kører perfekt på min "lokale" IIS web på min
> Win Xp. Når jeg så lægger den ud på min IIS web, så virker denne
> ikke:

Hvad er det, der ikke virker?
Hvis du får en fejl, hvad er fejlen og hvilken linie sker den i?

/Torben

Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 28-05-03 22:13

Den giver ingen fejl!! Det er det mærkelige! Den vil bare ikke
opdatere med den værdi der skal sættes. Og jeg har checket at der
kommer over en værdi til min "update" side. Men den vil ikke skrive
den ind i databasen!
Tabellen er sat på samme måde som på IIS på min WinXP!

Fra : Torben Brandt

Dato : 28-05-03 22:24

Svein T. Ingebrigtsen wrote:
> [...]
> den ind i databasen!
> Tabellen er sat på samme måde som på IIS på min WinXP!

Har du prøvet at udskrive på denne måde:
(Pas på ombrudte linier)

Response.Write "Request.Form(""Stem""):" & Request.Form("Stem") & "<br>"
Response.Write "rs(""point""):" & rs("point") & "<br>"
o = rs("point")
Response.Write "o:" & o & "<br>"
Response.Write "Request.Form(""Stem"") + o:" & (Request.Form("Stem") +
o) & "<br>"
rs("point") = Request.Form("Stem") + o
Response.Write "rs(""point""):" & rs("point") & "<br>"
rs.Update
Response.Write "Så burde det være ok...<br>"

Kan du evt poste resultatet her.
Hvis det ikke hjælper, så bliver vi nok nødt til at have noget kode.

Vil du i øvrigt ikke lade være med at bundcitere:
<URL:http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html>

mvh Torben

Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 29-05-03 08:30

Hej Torben -

her er output:

Request.Form("Stem"):1
rs("point"):
o:
Request.Form("Stem") + o:
rs("point"):
Så burde det være ok...

Det er ok med variabel o: den er "0" i dette tilfælde!

Nåh -så gør jeg følgende; går ind og opdaterer rs("point") og sætter den
til værdi "1".

Nu virker det hele!

Se resultat her:
Request.Form("Stem"):1
rs("point"):1
o:1
Request.Form("Stem") + o:2
rs("point"):2
Så burde det være ok...

Det vil sige at jeg skal sætte fæltet til en standardværdi på "1" for at
det skal kunne opdateres!?

Fra : Torben Brandt

Dato : 29-05-03 11:06

Svein T. Ingebrigtsen wrote:

> Det vil sige at jeg skal sætte fæltet til en standardværdi på "1" for at
> det skal kunne opdateres!?

Nja, det problem, du støder ind i, er, at rs("point") er Null i første
tilfælde. Null + 1 giver igen Null, som du så indsætter i databasen.
Der sker altså ikke noget.

I andet tilfælde har feltet en værdi, 1. Og 1 + 1 = 2, som indsættes
korrekt i databasen.

Du kan evt komme udenom problemet ved at skrive:
o = rs("point")
If IsNull(rs("point")) Then
rs("point") = Request.Form("Stem")
Else
rs("point") = Request.Form("Stem") + o
End If
rs.Update

mvh Torben

Fra : Christian M. Nielsen

Dato : 29-05-03 11:58

> [...]
>korrekt i databasen.
>
>Du kan evt komme udenom problemet ved at skrive:

Eller han kan sætte felttypen i databasen til tal, og give den default værdi
0.

--

Mvh / Regards
-=< Christian >=-

Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 29-05-03 16:12

Torben Brandt wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:

> Du kan evt komme udenom problemet ved at skrive:
> o = rs("point")
> If IsNull(rs("point")) Then
> rs("point") = Request.Form("Stem")
> Else
> rs("point") = Request.Form("Stem") + o
> End If
> rs.Update

Hej,
jeg valgte at oprette rs("point") med standard værdi "0".

Men tak for god hjælp Torben. Den udskrift af modtagssiden fik mig til at
indse at værdi "intet" + 1 - fortsat ville være "intet" - så...

VH
Svein

Hvis du vil kigge forbi og se hvad det handlede om - så kan du finde siden
her:
http://www.svein.dk/Tips/vis_tips.asp

Fra : Frank Sørensen

Dato : 28-05-03 22:11

> o = rs("point")
> rs("point") = Request.Form("Stem") + o
> rs.Update

Prøv med:
o = Request.Form("Stem") + rs("point")
rs.Update

Fra : Svein T. Ingebrigtse~

Dato : 28-05-03 22:16

Hej,

nej det virker ikke!
Dvs. der gives fortsat ingen fejl - men rs opdaterer ikke!