Telt + størrelse på teltpladser
Fra : BK

Dato : 28-05-03 21:56

Hej

Vi skal ud at købe et nyt telt, og her er jeg kommet til at tænke på
størrelsen af teltpladser på campingpladserne.
Hvor store er teltpladserne rundt omkring egentlig, er der plads til et
telt på 7 x 3 m + selvfølgelig barduner m.v. og en bil. I år tænker jeg
mest på Sydfrankrig og Nordspanien, men er der en generel størrelse?
Der er jo ikke meget ved at købe et stort telt hvis der ikke er plads
til det
Teltet vi tænker på er et Outwell Colorado 8, er der nogen der har
erfaring med det?

m.v.h.
Bjarne

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 28-05-03 23:08

Hej Bjarne
Vi har camperet en del rundt omkring i Spanien, og de fleste steder er der
ikke afgrænsede pladser til telte.
Teltpladsen plejer at være en stor plads hvor "man tager den plads man skal
bruge", og parkerer bilen på Ppladsen udenfor porten. De fleste steder kan
man også leje en egentlig plads, og der er ikke meget plads.
Kun lige plads til feks. campingvognen eller Camplet'en og en smal stribe
til en mindre bil - og så er den plads brugt DVS hvis man har bilen ved
siden af campingvognen er der ikke plads til ret meget fortelt, eller til
bord og stole udenfor.
De afgrænsede pladser/ boksene på alle de campingpladser vi har været på i
Spanien og i Sydfrankrig, har været mindre end halvt så store som på pladser
herhjemme.
Det skal lige med at vi som regel vælger...øøøh.. middelklasse pladser, ikke
de billigste og heller ikke de dyreste.

/ Flying Hotdogs
Søren og Anette

Fra : Ped

Dato : 30-05-03 10:44

BK wrote:
> [...]
> Hvor store er teltpladserne rundt omkring egentlig, er der plads til et
> telt på 7 x 3 m + selvfølgelig barduner m.v. og en bil.

Hej,

Vi har i flere år kørt rundt med et kæmpe villatelt, bl.a. i
Sydfrankrig, og vi har aldrig haft problemer. Hertil skal dog siges, at
vi som regel gerne vil have strøm (til lys og køleboks), og at vi derfor
ofte bliver "indkvarteret" i campingvognsafdelingen, da de åbne
teltpladser ikke altid har strømudtag. Men som sagt: Vi har aldrig kørt
forgæves endnu, så teltets størrelse bør ikke give anledning til problemer.

M.v.h.

Jens L. Pedersen

Fra : Dorte Petersen

Dato : 30-05-03 21:19

Ang. mærket Outwell, så har jeg også i år købt outwell telt det er bare
kvalitet så det vil noget...

Fra : BK

Dato : 31-05-03 17:15

Tak for alle svarene, vi har nu været ude at købe et Outwell Colorado 8,
og lige prøve opslået det i haven, det virker som rigtig god kvalitet,
og med oceaner af plads. (Vores lille rækkehushave er næsten ved at være
for lille

m.v.h.
Bjarne

Fra : Jochke

Dato : 31-05-03 21:11

BK wrote:
> [...]
> det virker som rigtig god kvalitet, og med oceaner af
> plads. (Vores lille rækkehushave er næsten ved at være

Er lige lidt nysgerrig. Hvad gav I for sådan en villa?

--
/Jochke

Fra : BK

Dato : 01-06-03 18:58

Vi gav godt 3400,- hos Neergaard i Hedehusene, det er ca. 600,-
billigere end jeg ellers har kunnet finde det til.

Så nu håber jeg ikke der kommer nogen og fortæller at det var alt for
dyrt, og jeg kunne have fået meget billigere hos xxxyyy )

m.v.h.
Bjarne