Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Lån af penge
Fra : zcully

Dato : 28-05-03 21:38

Hvad er det billigste hvis man skal låne penge,
Her taler jeg ikke om flere millioner, men om omkring 15000 kr. jeg skal
bruge til et anlæg. Syntes bare lånet i forretnigen er en tand for dyrt
(altså med renter osv.)!!

Jeg har aldrig rigtig prøvet at låne penge, så jeg ved ikke ret meget om
det. Hvad er der af muligheder i banken?

/Zcully

Fra : Erik G. Christensen

Dato : 28-05-03 21:50

zcully wrote:

> [...]
>
> Jeg har aldrig rigtig prøvet at låne penge, så jeg ved ikke ret meget om
> det. Hvad er der af muligheder i banken?

Så lad være,
spar dem op først,
vejlednig kan gives.

--
Med venlig hilsen Erik G. Christensen
Rådgiver for flere danske svinebønder.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 29-05-03 00:04

zcully wrote:

> Jeg har aldrig rigtig prøvet at låne penge, så jeg ved ikke ret meget om
> det. Hvad er der af muligheder i banken?

Det burde være muligt at låne 15.000 i banken, hvis du ikke har lån i
forvejen - i hvert fald, hvis du ikke er arbejdsløs eller lignende. Det
koster vist cirka det halve at låne i banken frem for de
finansieringsvirksomheder, der tilbyder lån i butikkerne.

--
Mvh. Kim Ludvigsen

Fra : Martin

Dato : 29-05-03 10:19

Hej

Brug helt klart din bank hvis du har den mulighed. Renten er en helt anden
og du kan evt. kombinere lånet med din budget- eller lønkonto, og dermed
alene betale renter af et mindre beløb.

Tjek www.forbrugerraadet.dk om priser på lån ved forskellige banker og
kontokort.

Mvh. Martin

Fra : Pepsi

Dato : 29-05-03 10:47

> Jeg har aldrig rigtig prøvet at låne penge, så jeg ved ikke ret meget om
> det. Hvad er der af muligheder i banken?
>
> /Zcully

Som Erik siger, så lad være med at låne.
Spar selv op!

Godt nok går der lang tid før du får dit
anlæg, men så til den tid vil du kunne få
et som er bedre for de samme penge.

Selv brugte jeg 10 år af min ungdom
på at tilbagebetale en gæld som var
oparbejdet netop med div. kviklån og