Funktionen "Right" på data fra "guiden ops~
Fra : Frank Sørensen

Dato : 28-05-03 18:32

Jeg bruger en access db, hvor jeg i en kollonne laver opslag fra en anden
tabel.
Når jeg prøver at bruge funktionen right i asp på værdien siger den:

Der opstod en Microsoft VBScript-kørselsfejl (0x800A0005)
Procedurekaldet eller argumentet er ugyldigt: 'Right'

Hvordan kan det være?

Datatypen er stadig tekst, men det fungere kun hvis jeg ikke laver opslag.

Frank Sørensen

"Kun en tåbe rydder op. Et geni behersker kaos"

Fra : Frank Sørensen

Dato : 28-05-03 18:45

Har fundet ud af at værdien i felterne kun er 1 eller 2 da der er to
forskellige mulige opslag.
Men deres rigtige værdi er '2002 Efterår' & '2003 Forår'.

Det ser rigtigt nok ud i access men når de skrives ud i ASP skriver den kun
1 eller 2 og kan derfor ikke udføre min "Right" på værdien.

Hvordan får jeg den rigtige værdi?