Mærkeligt problem med en computer
Fra : Skirk

Dato : 28-05-03 17:45

Hej

Jeg er ved at lave en lidt ældre computer som opføresig højst merkværdigt og
jeg kan simpelthen ikke finde fejlen, så jeg håber i kan hjælpe mig.

Computeren begyndte lige pludselig at gå i sort pæriodisk, dvs. at når man
tænder den kan man være så heldig se win98 opstart billedet før skærmen går
i sort, man kan gå ind i BIOS i en 20 sek. før den går i sort og nogle gange
kan man slet ikke tænde for den :(
Så jeg har droppet at geinstallere styresystemet da det tegner at det er en
hardwarefejl. Jeg har prøvet at skifte graffikortet ud uden held, prøvet at
skrifte ram uden held og har slået harddisk, diskettedrev og cdrom-rev fra
uden held. Så jeg skulle mene at det er CPU'en eller motherboardet der
fejlen. CPU'en er en gammel Athlon slotA så jeg har ikke muelighed for at
prøve med en anden men den bliver ikke for varm kan jeg konstatere så det er
ikke et varmeproblem.

Er der en der kan hjælpe mig ud fra denne fejlbeskrivelse for jeg er
simpelthen løvet tør for ideer :-/

Computer spec.

Motherboard: Abit KA7-100
CPU: AMD Athlon SlotA 700 MHZ
RAM: 256 MB SDRAM
Graffikort: MSI Geeforce4 TI4200 128 MB
Realteck 10/100 Netkort (har jeg oxo prøvet at fjenre fra boardet)
CMI PCI Lydkort (har jeg oxo prøvet at fjenre fra boardet)
CDROM-DREV
Floppydrev
300w PSU (har jeg prøvet skifte ud med en adnen uden held)
Styresystem: Win98se

MVH

Skirk

Fra : Sander

Dato : 28-05-03 20:13

Har du prøvet en anden skærm.

Sander.

Fra : CS

Dato : 28-05-03 21:38

"Skirk" <eg@ef.com> skrev i en meddelelse

> [...]
går
> i sort, man kan gå ind i BIOS i en 20 sek. før den går i sort og nogle

De gange den går i sort, er det så kun skærmen der bliver sort, og maskinen
forsætter med at køre normalt, eller?

> Skirk

CS

Mangler du en ven, så prøv http://groups.google.com/

Fra : Skirk

Dato : 29-05-03 11:08

Nej den går helt kold ja reset knappen virker ikke, altså helt kold og det
er ikke skærmen da den køre fint på to andre maskiner.

Fra : Karsten

Dato : 30-05-03 06:07

Skirk :

>Hej

-snip-

> en der kan hjælpe mig ud fra denne fejlbeskrivelse for jeg er
>simpelthen løvet tør for ideer :-/

hej..har du prøvet at resette CMOS (bios) ?
det kunne da være ?
har selv lige haft en værre bøvl , som viste sig ved at
puteren var total 'kold' ,
her var det HDD'en der var blevet underlig :)

>MVH
>
>Skirk

mvh. Karsten

Fra : Skirk